Agresszívebb lökhárítókat, oldalsó dekort és dupla hátsó légterelőt kap a Clubsport
Továbbra is éles küzdelem folyik a kihegyezett ötajtósok mezőnyében, ahol a Renault Megane R.S. jelenleg több pályán is csúcstartó. Az új kihívók viszont érkeznek, most éppen az egyik fő ellenség új generációja mutatkozott be, a Volkswagen Golf GTI Clubsport. A német ötajtós már külsőre is másként mutat, mint
a 8-as Golf GTI, agresszívebb lökhárítókat, küszöb fölötti dekort és dupla hátsó légterelőt kapott, valamint egyedi 19 colos felniket. A Clubsport tehát külsőre elrugaszkodik az alap GTI-től és szerencsére teljesítményben is.
15 féle beállítás áll a sofőr rendelkezésére, a Nürburgringre is felkészítették a Clubsport elektronikáját
Motorja maradt a 2,0 literes TSI, ám a 245 lóerő helyett 300 lóerőre és 400 Nm nyomatékra képes. Az erőt új differenciálművön keresztül juttatja el a kerekekhez, a VAQ névre keresztelt alkatrész pedig elektromechanikus zárásra képes, szemben a korábbi XDS rendszerrel, mely leginkább a fékekkel imitálta a zárást. Ezzel az új Clubsport jóval hatékonyabbnak ígérkezik, de még mindig nem annyira, mint egy
Megane R.S. Trophy, mely Torsen rendszerű mechanikusan záródó differenciálművet kap. A GTI Clubsport 6,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra álló helyzetből és 250 km/h a csúcssebessége, váltója mindenképp hétfokozatú és duplakuplungos. Menetmódból és beállításból összesen 15 féle áll rendelkezésre Comfort és Sport között, melyek között igazi különlegesség, hogy a Nürburgringre való beállítással is felprogramozták. Egyedileg programozott kipörgésgátlót és menetstabilizátort kapott a megfelelő tapadás, kezelhetőség és fékerő eléréséhez.
300 lóerős és 400 Nm nyomatékú, 6,0 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből