300 lóerős az eddigi legerősebb Subaru WRX, az S4
A Subaru WRX S4 majdnem olyan erős mint az STI, de annál puhább - egyelőre csak Japánnak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Subaru WRX legújabb változata a WRX STI babérjaira tör erejével, de nála puhább és CVT váltós. Ő lenne az ideális kompromisszum?
Ahogy azt már az eddig négy generációban gyártott Subaru Imprezánál megszokhattuk, a Subaru szimmetrikus összkerékhajtással és boxermotorokkal kínált kompaktja adja az alapot a japánok raliklasszis autóinak. A WRX STI mindig a legkeményebb utcai változat, ami a legközelebb áll a versenykivitelhez. A sima WRX meg ennek a szelídebb változata. A japánok most beiktattak egy köztes szériát, ami erőben alig kínál kevesebbet, mint az STI.
A japán WRX STI az európai és az amerikai 2,5 literessel szemben 2,0 literes, azoknál 3 lóerővel erősebb is. 308 lóerejéhez képest a WRX 272 lóereje jelentős lépcsőfok, de ha minden igaz, a most bemutatott kereken 300 lóerős WRX S4 nem fog az erősebb kivitel babérjaira törni. AZ STI csak hatfokozatú kézi váltóval rendelhető, az egyelőre csak Japánban rendelhető S4 meg egy spéci CVT szerkezetet kap - a Sport Lineartronic nyolc előre programozott fokozatot tud modellezni. A nagyobb motorerőhöz meg is erősítették a kormánymű felfüggesztését és a kasztnit is több ponton. Az S4 ennek ellenére sem lesz hülyegyerek-autó, elektromos kézifékével nem fog menni a kézifékes kanyar, ahhoz továbbra is ott az STI.
Mindig is imádtam a bubukat, de a motorjukat elég óvatosan reszelgetik. Merci A45 360 le, RS 3 340 le, Civic Type R 320 le, stb. De ez a kategória inkább az RS4, C63 … Attól viszont messze van. A Mitsubishi sem tervez újabb EVO-t, mert nincs rá vevő. Beleszürkültek a középmezőnybe, már nem a vágyak (első számú) tárgyai.
Ezek azért szerintem már bizonyítottak. Csak nehogy ez is egyhatos legyen előbb-utóbb…
Turbó. nem jó. menőmanó komolyan aggódik a megbízhatósága miatt.