300 ezer variációban jön az új Renault Twingo
Új Renault Twingo sok-sok lámpával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Azt mondja a Renault, hogy legújabb stílusirányzatának a frissített Twingo az első képviselője. Ami biztos, hogy a jövő év elején érkező szupermini jó sok lámpát kapott.
Az első, méltán népszerű Twingo 1993-ban debütált, a második, Szlovéniában gyártott generációból 2007-es bevezetése óta közel 650 ezer példány fogyott. A frissítéssel és a sok-sok fényszóróval egyszerre mókás és karakteres a Renault szuperminije
A hátsó lámpák is osztottak, módosult a lökhárító, feljebb került az embléma
Mindent egybevéve mintegy 300 ezer variációban készülhet majd az új Twingo. Balra és középen egy-egy csíkos vagy tetőablakos Gordini, jobb oldalon az RS
Ami a felszereltséget illeti, divatos multimédia-egységet kap a Twingo, Bluetooth-kihangosítóval és USB-csatlakozóval, az audiorendszerhez opciósan iPhone- és iPod-dokkoló is kérhető lesz. Érdekes, hogy a "hifi" a kocsi egyéb berendezéseivel Bluetooth-on át kommunikálva élő egyenes adásban segíti a sofőrt környezettudatosan vezetni, s teszi ezt úgy, hogy figyelmeztet a váltás szükségességére, szól, ha fölöslegesen nagy gázadást érzékel, plusz tudósít a szokásos fogyasztási adatokról is .
Színes, csíkos, betétes, a külsővel harmonizáló is lehet a négyszemélyes beltér. Praktikus a tologatható hátsó sor, a Twingo továbbviszi a kívül kicsi, belül nagy elvet
A Twingo frissítésével mindegyik erőforrását tisztább üzeművé alakították: a 16 szelepes, 1,2 literes, 75 lóerős benzinmotor átlagfogyasztása 4,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 104 g/km, míg a 8 szelepes, ugyancsak 75 lovas 1.5 dCi turbódízel vonatkozó adatai 3,2 l/100 km és 85 g/km. Az izmosabb erőforrások (1.2 TCe 100, 1.6 RS 133, 1.5 dCi 85) is takarékosak, az RS emellett 8,7 mp alatt gyorsul 100-ra, végsebessége kétszer ennyi. Robotváltó a legkisebb benzineshez kérhető. A hazai megjelenés akár már az idei év utolsó heteiben is lehetséges.
Szuper, de elvesztette báját, ami a régi VW bogarakat, Fiat 500, 600-asokat, 850-eseket is jellemezte, és az újak közül csak keveset, mint a Twingót is a kerek béka szemeivel.
Nekem még ilyen szempontból tetszett a Nissan Micra két verziója és a Lancia Y a kilencvenes évekből. Több kedves kinézetű autóról nem tudok, csak a legújabb Fiat 500-as.