300 ezer forintért is lehet 25 év alatt hűsre kerülni?
Piaci körkép: klímás autók akár youngtimerként, 300 ezer forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma már néhány százezer forintért is lehet klímás autóhoz jutni. 300 ezer forintig, 25 éves korig, elfogadható motorral szemeztünk a kínálatból.
Egy meglévő autóba légkondicionálót szereltetni nagyságrendileg 300 ezer forint és nem szerény munka. A befektetés újraértékesítéskor nem is érvényesíthető teljes mértékben, bár az eladást mindenképp könnyíti. Aki mindenképp légkondicionálós autóra vágyik, az talán jobban teszi, ha az említett összegért inkább friss – legalábbis számára annak számító, azzal felszerelt járgányt néz, hiszen akár már az említett összegért is lehet kapni légkondisokat. Tavaly 15 éves korig szemeztünk a kínálatból - jellemző, hogy ebben az ár- és korkategóriában még zömében csak középkategóriás modellek rendelkeznek utastérhűtővel, 15-20 évvel ezelőtt kisautóknál - legalábbis itthon - nem volt megszokott az utastérhűtő.
Tavalyi körképünk - 15 éves korig, 300 ezer forinting - alapján legnagyobb eséllyel Ford Mondeót lehet találni légkondival a kitűzött összegért, s ez a megállapítás ma is megállja a helyét. Ha azonban akár youngtimeres, 25 éves kort engedélyezünk, újabb dömpingmodell, az Opel Vectra A is megjelenik. Egyik sem az a sorozat, ami komoly érzelmeket és rajongást tudna kiváltani, bár magas példányszámuk alapján különlegesebb kivitelekbe, V6-os motorral szereltekbe, automata váltósokba, de a Vectrából akár összkerékhajtásúakba, GT-kbe is bele lehet futni. Ínyenc falatok, minél több extrával, annál több hibalehetőséggel. Akinek fontos a szervizkönyv vagy az egyetlen tulajos múlt, ilyen, józan példányokat is találhat akár nem is alap-, hanem mondjuk egyel jobb motorral.
Most viszont kifejezetten a youngtimer 20-25 éves korosztályra fókuszáltunk, s innen próbáltuk kiemelni a legizgalmasabbnak tűnő ajánlatokat. Bőven vannak ugyanis, például 300 ezerért már kereken 20 éves, bőrbelsős Saab 9000 is - ha valaki hajlandó lenne a szerény vételár kifizetése után a benzinkutakon és a szervizekben is az átlagosnál többet hagyni, bár a sorozattól nem kell annyira félni, mint azt a piac teszi, nemrég az utódjának számító 9-5-nél tapasztalhattunk emészthető alkatrészárakat.
Aki a legkevesebb pénzért szeretne legfeljebb 25 éves, klímás autóba ülni, az a cikk készítésekor Peugeot 405-öst választhatna 1,6-os alapmotorral, ma prémiumos extraként adott matt fényezéssel és a 72 lóerős motorra akasztott, vélhetően nem a legjobb hatásfokú, jelentős teljesítményt elvonó légkondi miatt ki tudja milyen menetdinamikával. Ha 3 évvel idősebben is, de 160 ezer forintért már 524 td (még cápa) BMW is kapható 7 literesnek mondott fogyasztással, ABS-szel,; benzinesként 200 ezerért már a frissebb sorozat is megkapható esztétikai, fotón meg sem mutatott hibákkal.
Aki a 200 ezerre is rá tudna dobni még egy 20-ast, vagy azt lealkudva letenne előbbiből tízet, Mercedes-Benz W124-est, Opel Calibrát, de 235 ezerért már 10-11 l/100 km fogyasztásúnak mondott – országúton vélhetően valóban csak annyit kortyoló – BMW 735i automata váltós, bőrbelsős limuzint is választhat. Akinek azonban a luxusnál fontosabb a fogyasztás, 250 ezerért Peugeot 205-öst vagy dízelmotoros, monstrumnyi Volvo 740-est, de akár 1,6-os dízel, palackorrú Volkswagen Passatot vehet, utóbbiból benzinesként kombi is kapható – mondjuk feltöltendő, azaz épp nem működő klímával.
Klímás, 20-25 éves autók 300 000 forintért
Közelítve a 300 ezres plafonhoz, 260 ezer forintért már benzin-gázos - és természetesen klímás – Opel Vectra vagy Mercedes W124 is kapható, kevéssel feljebb van Audi 100 vagy dízelmotoros, olcsó üzemű Peugeot 405 dízel is – utóbbi ráadásul első tulajdonostól. A 300 ezres összegig nyújtózva alufelnis Mazda 626 GT, Volvo 740 2.4 TD kombi, Passatok sora bővíti a kínálatot.
Hogy melyik ajánlható? Az, amelyik szimpatikus, amelyiknek működik a klímája, amelyikre egy alapos átvizsgálás is áment mond, s az ott kalkulált javítanivalók költsége elfogadható. Az olyan extrém példány, mint az 1987-es Cadillac Eldorado 4.1 V8 Coupe – 295 ezer forintért – azonban csak annak javasolható, aki csak nézegetni szeretné a nagy amerikai hodályt, étvágya ugyanis mai benzinárral nem józan. Aki olcsón tankolna, de időnként nem riad vissza a szerelőktől, jól járhat a Peugeot 405 dízellel vagy a benzin-gázos Opel Vectrával, élményautónak vélhetően a Mazda 626-Honda Accord-Mitsubishi Galant háromság felelhet meg leginkább, térpreferálóknál a Volvo kombik vagy az Opel Omega puttonyosa lehetnek nyerők, aki pedig városi autót venne, a Honda Civic és a Mazda 323 automata váltósát – ráadásul csupán 200 ezer forintért – nézze meg feltétlenül.
Modell | Verziók | Évjárat | Ár |
Audi 90 | 2.3 E | 1990 | 250 000 Ft |
Audi 100 | 2.6 | 1992 | 280 000-285 000 Ft |
BMW 5-ös sorozat | 520, 525i | 1990, 1991 | 199 000-245 000 Ft |
BMW 735i | 735i Automata | 1990 | 230 000 Ft |
Citroen XM | 2.0i Ambiance | 1991 | 175 000 Ft |
Fiat Croma | 2.0 Turbo D-ID | 1988, 1990 | 175 000-199 000 Ft |
Ford Scorpio | 2.0 Ghia | 1991 | 199 000 Ft |
Honda Accord | 2.0 EXi | 1991, 1992 | 199 000-260 000 Ft |
Jeep Cherokee | 4.0 Automata | 1990 | 255 000 Ft |
Mazda 323 F | 1.6i | 1992 | 200 000-270 000 Ft |
Mazda 626 | 2.0i, 2.0i 16V GT | 1992 | 244 000-300 000 Ft |
Mercedes-Benz W124 | 200 D, 230 E, 260 E | 1988-1992 | 220 000-300 000 Ft |
Mitsubishi Galant | 2000 GLSi, GLSi 4WD, GTi | 1990, 1991 | 180 000-275 000 |
Opel Astra | 1.6 GL, 1.7 D GL, 2.0 CD | 1990, 1992 | 150 000-299 000 Ft |
Opel Calibra | 2.0 16V | 1991, 1992 | 220 000-280 000 Ft |
Opel Vectra | 1.6, 2.0 | 1990-1992 | 199 000-300 000 Ft |
Peugeot 205 | 1.4 | 1990-1992 | 249 000-285 000 Ft |
Peugeot 405 | 1.6, 1.9 D | 1990, 1991 | 139 000-285 000 Ft |
Saab 9000 | 2.3 16, 2.3 Turbo | 1992 | 279 000-300 000 Ft |
Volkswagen Passat | 1.8, 2.0, 1.6 D | 1989-1992 | 259 000-299 000 Ft |
Volvo 240 | 2.3i | 1991 | 250 000 Ft |
Volvo 460 | 1.7, 1.7 Turbo | 1991, 1992 | 220 000-230 000 Ft |
Volvo 740 | 2.4 TD | 1988, 1991 | 249 000-295 000 Ft |
Bár ha mondjuk az ember kiszereli a bőrfotelt és tesz rá egy csillaglábat, ugye az autónként 2 fotel, a hátsó padból meg csinál ülőgarnitúrát akkor lehet hogy megér 300ezret 🙂
És akkor még lehet hogy van benne működő ventilátor is, az most ugye nagy kincs 🙂
De van itt például egy vállalható darab 2001-ből automata klímával: http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara/citroen_xsara_coupe_2.0_16v_vts-5730133
Ha már mindenáron el kell költeni 300ezret, egyszerűbb ha az ember felrakja a pénzét rulettre egy számra, vagy odaadja egy hajléktalannak, legalább gyorsan túl van rajta, és nem apránként költi el hülyeségre, így csak egyszer szív. 🙂
Amúgy egy ilyen 300ezres autóra kb. 0,5-1,5millát költhet el az ember (igény szerint) apránként mire mozgó autó lesz belőle, de akkor is csak 300ezret fog érni.
Amúgy a képeken nagyon szép autók vannak, meg jók is voltak azok régen, de azért érdemes lenne a valósággal is foglalkozni.
Ennyi pénzért 5-6 évvel fiatalabb Chrysler Stratus-okat lehet venni full extrával, elnyűhetetlen motorokkal. Nem értem miért kellene 20-25 éves autót venni, hogy klíma legyen benne…
Öregebb nagyobb autók közül a 626 Mazda,vagy Lagúna benzineseket ajánlanám /gázzal /átlagos
használatra.15-20 év feletti autók csak benzinesként nem okoznak csalódást hosszú távon.
Azt nem értem, ha 300 ezerért van 15 éves klímás kocsi, akkor miért kell 300 ezerért 25 éves klímást keresni. Amúgy a Peugeot 405 jó választás lehet.
Iden is lehet venni jo autokat én 20ezerért vettem 1.6D escortom 2éve örökéletü szerkezet ,szintugy mint a 70ezerért vett 190es mercim.
Szerintem az átlag autóvásárló a húszéves és annál idősebb autótól tartózkodjon, hacsak nem tuti forrásból veszi. Ja és egy frissen feltöltött klíma marha jól el tud muzsikálni egy hónapig, mielőtt elszökik belőle a gáz. Szóval aki nem nagy szerelő meg lakatos, az ennyiért inkább szutyukit vegyen. Szerintem.