Másfél évtized alatt 300 ezer darab, középmotoros roadster és kupé talált gazdára
Egyszerű, sallangmentes belsőtér
Az 550 Spyder már csak az amerikai filmcsillag, James Dean halálos balesete miatt is legendává vált, és az 1990-es évek elején a Porschénél tudták, hogy ennek az autónak a koncepciójához érdemes lehet visszanyúlni. Ekkoriban persze még javában a 911-es körül forgott a világ, az orrmotoros konstrukciók nem sok vizet zavartak, és 1993-ban, Detroitban került bemutatásra egy középmotoros roadster-tanulmány. A cégvezetés nem kapkodott, és csak akkor adott zöld lámpát a fejlesztőknek, miután elegendőnek találta az autó iránti érdeklődést a közönség részéről. A Boxster névre keresztelt bébi-Porsche végleges változata 1996-ban debütált, és az 1997-es modellévben jelent meg. Évekkel később, 2005-ben, a Frankfurti Autószalonon csatlakozott a típus mellé a zárt karosszériás Cayman kupé, a gyártás pedig a hatalmas kereslet miatt a németországi Zuffenhausenben, és a finnországi Valmet Automotive vállalatnál is zajlott, illetve zajlik jelenleg is.
Különleges változat a Boxster Spyder
A Porsche-család ezen tagjainak első számú exportpiaca Észak-Amerika, ahol mind a megjelenését, mind a vezethetőségét nagyra értékelik. Most, a megjelenés után 15 évvel, ünnepelnek a németek, ugyanis 300 ezer darabnál ketyeg a Boxster/Cayman páros szalagjának virtuális számlálója, és ez igen komoly szám - hogy érzékeltessük, a Ferrari jelenleg 4 500 autót gyárt évente, így cirka 67 év alatt érné el az iménti mennyiséget. Ahogyan ilyenkor az autós cégek általában, e jubileum tiszteletére a Porsche is különleges modellt állított össze: a Boxster Spyder ezüstmetál fényezéssel (Platinum Silver), és vörös bőrbelsővel keresi a vevők kegyeit.