300 elektromos autót kaphat a rendőrség

300 e-rendőrkocsi beszerzéséről tárgyal a Nemzetgazdasági Minisztérium

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hamarosan érkező Suzuki Vitarák mellé elektromos autókat is kaphat a rendőrség. A beszerzést a Belügyminisztérium egylőre nem erősítette meg.


A Nemzetgazdasági Minisztérium háromszáz elektromos meghajtású gépjármű beszerzéséről tárgyal a Belügyminisztériummal, ezek zöme rendőrautó lenne, írja a Népszava. Az értesülést a Belügyminisztérium egyelőre nem erősítette meg. A tárgyalásokon a lap szerint a kiváltható járművek mennyiségét, a töltőpontok mennyiségi és minőségi igényét és a járművek alkalmazhatóságát beszélik meg a felek. A beszerzések lebonyolítására rendelkezésre áll a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság által mintegy 200 e-gépjárműre lefolytatott eljárása, melyen a Volkswagen, Mercedes-Benz és Nissan forgalmazók nyertek. 300 rendőrkocsi esetén ezt a keretet a megrendelők erősen feszegetni fogják.
Hirdetés

Köztudott, hogy az elektromos autók jelentősen csökkentik a városok környezetterhelését, a kérdés viszont az, hogy a valóságban nagyjából 100-200 km hatótávval bíró e-autókat mennyire fogja tudni hatékonyan kihasználni a rendőrség. A viszonylag rövid hatótáv mellett normál konnektorból 8-10 óra is lehet a töltésük. Gyors-, illetve villámtöltővel ez az idő lényegesen csökkenthető, azok száma viszont egyelőre elég korlátozottan áll rendelkezésre az országban. Ha már környezetbarát módon kíván autózni a rendőrség, akkor a hibridek is megfontolandóak lennének!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:27
    Permalink

    [i]A másik kimennek járőrbe látnak egy bűncselekményt de nem tudnak utána menni mert éppen kifogyott vagy fogyó félben van az energia .. elvégre 200 km úgy jön ki ha szép óvatosan közlekedsz egy üldözés során ez nagyjából 1/4 -1/5 annak a távnak amit normál körülmények között megtehető lenne .[/i]

    Elvégre elég mindennapos Magyarországon, hogy 40-50 kilométeren keresztül, nagy sebességgel üldöz egyetlen rendőrautó valakit.
    Amúgy pl. egy BMW i3 130-as tempóval 100 km alatt szed le 50%-ot az akksiból.

    De örülök, hogy sikerült valami alapot találni egy újabb, egészséges orbánozásra, viszont elfelejtetted az autók árát átváltani ingyenebédekre, úgy lettél volna igazán feketeöves demagóg. 🙂

  • 2017.10.27. at 14:27
    Permalink

    Trafipaxozni ezek is jók lesznek .. csak nem értem mi szarért vesznek 3 szor drágább elektromos autókat mint ha benzinesből vennének ugyan olyant . Aztán még az sem világos hol fogják őket feltölteni mert ugye a rendőrségeken nem igazán van erre kiépített infrastruktúra szemben a megyei kapitányságok saját üzemanyag töltőállomásával szemben ” rendőrsrésg udvarán van egy benzinkút” …egyébként ha megyei szinten mondjuk csak 10 darab autót kap és azt 1 helyen töltik egy időben az igen nagy energia felvételt jelent .

    A másik kimennek járőrbe látnak egy bűncselekményt de nem tudnak utána menni mert éppen kifogyott vagy fogyó félben van az energia .. elvégre 200 km úgy jön ki ha szép óvatosan közlekedsz egy üldözés során ez nagyjából 1/4 -1/5 annak a távnak amit normál körülmények között megtehető lenne .

    Pl kint van egy járőr szolgálatban 200 km es hatótávval kigurult a rendőrségtől mondjuk a műszak felénél jár 200 km ből lement 100 km “mozgáshoz szükséges energia+ hűtés fűtés , +világítás ” gyorsan be kellene kapcsolódnia egy üldözésbe és mivel az autó maximális teljesítményét kellene használni a megtehető 100 km valójában maximum 20 km lesz és a maximális sebessége a rendőrautónak típusonként eltérő de 150-170 km/h ban vannak szabályozva… ezt egy bármilyen ma használatos belsőégésű motorral hajtott autó röhögve übereli . Sőt tovább megyek gyorsuláson kívül egy alap 1.1 Suzuki Swift is legyalázza a 1X milliós új csodaverdát …

    KÖSZÖNJÜNK VIKTOR HOGY ELKÖLTÖTTÉL TÖBB MILLIÁRDOT A MI ADÓNKBÓL CSAK MOST NEM EGY ÚJABB STADION VAGY KISVASÚT HÜLYESÉGRE HANEM AZ ELEKTROMOS RENDŐRAUTÓKRA . MERT EGYÉBKÉNT AZ ORSZÁGNAK NEM LENNE MÁSRA KÖLTENIE A PÉNZT ELVÉGRE VILÁGVEZETŐK VAGYUNK A FIZETÉSEKKEL ÉS A NYUGDÍJAKKAL ÉS NEM NÁLUNK LEGMAGASABB A VILÁGON AZ ÁFA 27% !!!!

  • 2017.10.27. at 14:27
    Permalink

    A fogyasztásmérő szerint 8,761 kWh energia csordogált át a kábelen, miközben az autó szerint csak 7,1298 kWh volt a közlekedéshez felhasznált energia. A különbség 22,8 százalék! Olyan ez, mintha tankolásnál a benzin ötöde-negyede kicsorogna a betonra a töltőpisztoly mellett, de nekünk azt is ki kellene fizetnünk.

  • 2017.10.27. at 14:27
    Permalink

    Töltőoszlopokkal nem 8-10 óra a töltésük és valószínűleg a tenderben ezek létesítése is benne van, de amúgy is egyre több helyen tölthetők gyorstöltéssel.
    Egyébként nem a magyar rendőrség lesz az első rendőrség a világon, aki elektromos járműveket szerez be, szerintem meg fogják oldani nálunk is a fogyasztók miatti többlet energiaforrást, hidd el.

  • 2017.10.27. at 14:27
    Permalink

    Egyes feladatokra akár alkalmas is lehet, de általános használatra biztosan nem, főleg nem járőrautóként. Lehet, hogy nem megy egyhuzamban egy járőrautó, de szinte mindig rendelkezésre kell állnia, nem lehet 8-10 órára kivonni a használatból. Másrészt számolni kell azzal, hogy sokkal több fogyasztó van egy járőrautóban, mint egy normál kocsiban (járőr rádió, számítógép, kamerák, stb.). Szóval jó lehet játszani, meg a sajtóban villogni, hogy hú de zöldek vagyunk, de a gyakorlatban igencsak kompromisszumos lesz a használata.

  • 2017.10.27. at 14:27
    Permalink

    A legtöbb örsnek úgy sincs ennél hosszabb járőrözésre pénze. Ha egy rendőrautó megtesz napi 200 km-t azt már külön írásban indokolni kell a felettesek felé.

Vélemény, hozzászólás?