Az olyan új elektromos Volkswagenek miatt, mint például az I.D., új munkahelyeket is teremt a Volkswagen
Jelenlegi üzletmenetének jelentős módosítása miatt kényszerül megválni 30 ezer dolgozójától a Volkswagen, miközben 9 ezer új munkahelyet is teremt a zömében elektromos hajtású új modelljeihez kapcsolódóan. A konszern valamennyi márkájánál együttvéve összesen 30 újdonságot mutat be 2025-ig a Volkswagen csoport, és addigra évente 2-3 millió villanyautó gyártásával számol - hasonlóan a Teslához. A feltörekvő amerikai márka ehhez minden eddiginél nagyobb
saját akkumulátorgyárakat épít, és a Volkswagen vezetői előtt is egyre inkább ez rajzolódik ki járható útként, ahelyett, hogy külső beszállítótól szereznék be a villanyautókhoz szükséges akkumulátorokat.
A Porsche Mission E is egyike a Volkswagen ígért elektromos újdonságainak
A villanyautó-összeszerelés mellett az akkumulátorgyártáshoz is szüksége lesz munkaerőre a Volkswagennek, csakúgy, mint az egyéb új tevékenységei, például tervezett autómegosztó szolgáltatása kapcsán. A leépítésekkel évente bő 1143 milliárd forintot spórolna a Volkswagen, ha annak nagy részét nem költené elektromos fejlesztésekre. Jelenlegi villanyautóihoz egyébként a Volkswagen az LG-től és a Samsungtól vásárolja akkumulátorait, utóbbi
Gödön is épít akkumulátorgyárat. A Volkswagen csoport 30 új modellje közül még viszonylag kevés ismert, ezek közé tartozik a 2020-ra ígért Volkswagen I.D., a 2019-es Porsche Mission E és a 2018-as
Audi e-tron quattro. A többi meg majd kiderül.