30 ezer dolgozó elbocsátására készül a Volkswagen?

Nem sikerült megegyeznie a Volkswagennek az IG Metall szakszervezettel

Továbbra sem zárja ki a Volkswagen, hogy Németországban fog bezárni gyárat, vagy gyárakat.

Előrelépés nélkül zárult a bérekről folytatott válságtárgyalás a VW és az IG Metall szakszervezet között a Reuters és a Bloomberg hírügynökségek értesülései szerint. Így továbbra is terítéken a tömeges elbocsátások és gyárbezárások témája. A VW elutasította a szakszervezet követeléseit, miközben az autógyártónál dolgozók sztrájkkal fenyegetőztek az elbocsátások és az esetleges gyárbezárások miatt. A VW márka személyzeti vezetője, Arne Meiswinkel megismételte, hogy a divíziónak csökkentenie kell a költségeket, hogy versenyképes maradhasson és nem tűztek ki időpontot a tárgyalások folytatására. A Volkswagen tehát továbbra sem zárja ki a gyárbezárás lehetőségét, miközben keresi, hogyan tudná több milliárd euróval csökkenteni a kiadásait. A vállalat üzemi tanácsa szerint egy alulteljesítő autógyárat és egy alkatrészüzemet kellene bezárni Németországban. A szakszervezet viszont sztrájkot helyezett kilátásba a december 1-től, és ragaszkodnak a 7 százalékos béremeléshez is.
Hirdetés
A Manager Magazin című német üzleti lap szerint Oliver Blume, a VW-csoport vezérigazgatója úgy véli, hogy középtávon a vállalat németországi létszámát 30 ezer fővel kellene csökkenteni, ugyanakkor Stephan Weil, a Volkswagen második legnagyobb részvényesének, Alsó-Szászország tartománynak a miniszterelnöke bírálta az üzembezárások kilátásba helyezését, és „intelligensebb” megoldásokat vár az érintettektől. Ugyanakkor az elektromos autók nagyobb támogatására szólította fel a kormányt, mivel Berlin tavaly megszüntette a támogatásokat. Márpedig a VW szerint ez is hátráltatja a működésüket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.09.26. at 13:33
    Permalink

    Annak idején a 2008-as válság kirobbanása utáni években sikeresen tarháltak a német autógyárak állami pénzt.
    Most már hónapok óta megint egyre többet sírnak, kíváncsian várom a fejleményeket. 🙂

Vélemény, hozzászólás?