A Kia Sportage immár harminc éve íródó története során az öt generáció alatt több mint hatmillió példány fogyott belőle
A Dél-Koreában bemutatott különkiadás a helyi Signature Gravity felszereltségi szintre épül, mely természetesen a legmagasabb szintet jelenti a szigetországban. Az alapváltozathoz képest egy sötétebb, fényesebb burkolatot kapott a hűtőmaszk, az első és hátsó lökhárító néhány eleme, valamint a tükörburkolatok is. Szintén a hivatalosan 30th Anniversary Edition nevet viselő kiadás privilégiuma a különleges 18 vagy 19 colos felni, mely hasonlóan fekete színben pompázik.
Az utastér szinte semmit sem változott a nálunk is kapható Sportage-hez képest, viszont a zöld árnyalat kizárólag a 30th Anniversary Edition különlegessége
Az utastér két árnyalatban, feketében és zöldben kérhető a különleges kiadáshoz, utóbbi a harmincadik évfordulós modell privilégiuma. Nagy különbség az alapváltozathoz képest, hogy a különkiadásban alapfelszeltség a hátsó üléssornál is az oldalsó légzsák, de a napfénytető vagy a KRELL prémium hangrendszer még itt is feláras extra.
A motorkínálatban nincs meglepetés, a Sportage már ismert hajtásláncait kínálják a vásárlóknak a koreaiak. Adott a kétliteres dízel vagy LPG motor, de kérhető a 30th Anniversary Edition 1,6 literes turbófeltölős benzinesként is, illetve hibrid hajtással, ugyancsak az egyhatos erőforrással. Egyelőre annyi biztos, hogy a különkiadást Koreában fogja értékesíteni a márka, de arról nincs hír, hogy más piacokra is elvinné az évfordulós Sportage modellt a Kia, így egyelőre úgy tűnik, Európa is kimarad. A szigetország déli felén szűk 35 millió koreai Wonról indul a 30th Anniversary Edition, ami nagyjából 9 milliót jelent forintban kifejezve, ez pedig majdnem két és fél millió forintos felár az alapváltozathoz képest.
Szívem szerint eltörném a kezét annak aki ezt az otromba orrot meg hátsó lámpákat ráfirkálta a Sportage-re.
Ez egy nagyon jó autó lett volna, ha csak a facelift előtti orral marad. Szinte mindent tud amit csak lehet, hajtásláncok, extrák színkombinációk.
Talán az egyetlen dolog ami még jól jött volna (egy nagyon gyors facelift mellett) egy „Grand Sportage”, mert a Sorento lényegesen nagyobb, ez megy egy picit passzentos.
Ez a kocsi úgy jó, ahogy van, kellően egzotikus, ahogy illik egy ázsiai márkától. Én meg azét törném el, aki szerint jó, hogy az Alfák orrán a rendszám csak oldalra kitéve fér el nagy nehezen. A „nagy” digók meg a körbenyaldosott design-jaik, ugye 😀 Nagy Sportage meg van a megfelelő helyen: Amerikában. Illetve csak nekünk nagy, nekik normális…
Nézegettem ezt autóvásárlás előtt, de nekem túl nagydarab lenne, ezért inkább egy kisebb típust kerestem.