30 éve mindig tökéletes – Kipróbáltuk az ünnepi MX-5-öt!
Nincs titka, egyszerűen őszinte és jó – Mazda MX-5 30th Anniversary
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyira pici, hogy mindenhol is elfér keresztben, az ünnepi narancs szín miatt az is észreveszi, aki nem akarja, és vászontetővel az igazi, tiszta és őszinte az élmény.
Sosem lehet elég belőle, ez a csöppség az autóipar vasmacskája.
A gépek iránt rajongó és az autóra nem csak közlekedési eszközként tekintő társadalom utolsó reménye. Ha egy autó 2019-ben több mint 50 éves recept alapján még mindig sikeres tud lenni villanyhajtás, turbó és önvezető funkciók nélkül, akkor van még remény arra, hogy lehessen klasszikusan autóként értékelhető újautó is a piacon továbbra is.Az ünnepi MX-5 olyan karakter lett, ami biztosan nem megy úgy el melletted, hogy ne vedd észre.
Színben nincs választási lehetőség, csak a Racing Orange nevű fényezésben készül, ami tökéletes választás volt az aprósághoz. A gyerekek versenyautónak nézik, kiabálnak utána, mutogatnak rá, imádják. A felnőttek is ezt csinálnák, ha nem lenne ciki, de a szemekben azért látni mindenkinél a gyermeki rajongást.A vezetés szín tiszta örömét adja ez a kis japán vasdarab.
Közvetlensége precíz és könnyed kormányzásában és kiváló futóművében rejlik. Ugyanakkor a frissített motor is fontos szerepet játszik ebben, pont azokban a tartományokban lett erősebb, ahol nagyon kellett, korábban úgy érezte az ember, hogy jó volna még forgatni egy kicsit, ezen javított a Mazda és 7500-as fordulatra emelte a tiltást, 7100-ra a csúcsteljesítményt, ami már 184 lóerő. Az RF-nél valami zavar volt az erőben, mert nem éreztem kimondottan jónak a vezethetőségét, most rájöttem, miért. A keménytető súlya nagyon leterheli a hátsó tengelyt, többet kell győzködni, hogy megmutassa az igazi arcát, ezzel szemben a puhatetős annyival jobb súlyelosztású és könnyebben megülhető vas, hogy szinte azonnal ráérezni. Kis idő után reflexszé válik a start-stop és a kipörgésgátló deaktiválása indítás után, máshogy nem is esik jól vele közlekedni. Ott teszi el a farát, ahol csak szeretnénk és mivel nincs sokkal nagyobb kiterjedése, mint a két talpunknak, szinte biztosak lehetünk benne, hogy el fog férni keresztben is. Tökéletesen ad át minden információt az ülésen, a kormányon és a kis izgő-mozgó váltókapcsolón keresztül. Bár a kormányoszlop tengelyirányban is állítható már, erre nagy szükség nincs, ha a sofőr átlagos termetű, tökéletes a vezetési pozíció.Hazánkba csupán 30 példány érkezik, így az MX-5-ös társaságban is igazán ritka példányoknak fognak számítani.
Az ünnep jogos, jár a taps a Mazdának azért, hogy bármiféle flikk-flakk nélkül kitart az eredeti recept mellett és még mindig gyárt egy ennyire klassz gépet. A különkiadás stílusa nálam instant telitalálat, sportosságát hibátlanul kihangsúlyozza.Árak
Tesztmodell alapára
10 139 900 Ft (2019.10.06.)
Tesztautó ára
10 139 900 Ft (2019.10.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 7100 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
Végsebesség:
219 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3915 mm
Szélesség:
1735 mm
Magasság:
1225 mm
Saját tömeg:
1168 kg
Össztömeg:
1260 kg
Terhelhetőség:
108 kg
Tengelytáv:
2310 mm
Karosszéria-kivitel:
coupe
Csomagtér:
127 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belmagasság elöl:
900 mm
Ülőlap hossza elöl:
550 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
270-460 mm
Csomagtér hossza:
540 mm
Raktérnyílás szélessége:
800 mm
Raktérnyílás magassága:
350 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
205 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 7100 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
219 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
CO2-kibocsátás:
156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
73 dB(A)