30 év után visszatér a Volkswagen a Pikes Peakre
Elektromos versenyautót visz a VW a legendás Pikes Peakre
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre több autógyár használja kísérleti terepnek az amerikai hegyi felfutó versenyt. Most épp a Volkswagen épít elektromos versenyautót a hegy meghódítására.
Jól érezhetően a villanyautók felé fordult a dízelbotrány után a Volkswagen, szinte nem telik el úgy hét, hogy ne érkezzen egy hír az I. D. sorozatáról, amelyben egyelőre csak tanulmányautóként léteznek a környezettudatos járművek. Ezeknek a gépeknek a népszerűsítése bújhat meg az I. D. R Pikes Peak versenyautó megalkotásának hátterében. Persze egyelőre még senki nem látta élőben a masinát, ám az USA-ban még így is gyorsan felkapják a fejüket az emberek a Pikes Peak név említése hallatán. Sőt, Európában is egyre többen kedvelik meg a hegyi felfutó versenyek egyik királyát. Annak ellenére, hogy az útvonal teljes leaszfaltozásával sikerült kiherélni a korábban félig murvás pályavonalat, még mindig nagy kihívás a kis híján 20 kilométer teljesítése. Korábban a Toyota, a Suzuki és a Peugeot épített versenygépet, amelyekkel megcélozták a 4300 méter magas hegycsúcsot.
Arról egyelőre semmit nem árult el a Volkswagen, hogy milyen erős villanymotor hajtja majd az autót. A Crozz és a Vizzion koncepcióautókat két elektromos egység hajtja. Az egyik elöl a másik hátul helyezkedik el bennük, összesen 302 lóerőt termelve. A Buzz már 369 lóerőt nyújt egy harmadik motorral felvértezve. A versenyautó ennél valószínűleg jóval erősebb lesz, főleg ha szeretnék megdönteni Rhys Millen 8 perc és 57 másodperces rekordját, amelyet az 1596 lóerős, villanymotoros Drive eO PP100 versenyautóval ért el.