3 millióért tud ennél racionálisabb autót? Astra H használtan

Opel Astra H Caravan 1.4 Classic III, 2010 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használtteszt-rovatunk egyik, ha nem a legfiatalabb hősét próbáltuk ki egy szinte új Astra H „személyében”, s a Classic III hozta is a formáját.


Ez akár újautó-teszt is lehetne - mondta a kolléga, miközben fotózni kezdtük ezt az alig több mint egyéves, mindösszesen 24 ezer kilométer futásteljesítményű Opel Astra Caravant, s én teljes mértékben egyetértettem vele. Leszámítva töredezett dísztárcsáit ugyanis az égvilágon semmi kifogásolnivalót nem találni rajta, az pedig nem az ő hibája, hogy momentán nem így, hanem egészen másként fest egy új Astra. Mármint egy GTC.
De a Sports Tourer is ufó a H, azaz 2004 óta haladó karavánhoz viszonyítva. A H és a J között szakadéknyi a különbség, de hagyjuk is ezt a párhuzamot, s nézzük, milyen egy ma Classic III néven kínált H Astra, mely sokak fejében még mostanság is egyenlő a korrekt, megbízható és praktikus családi személygépjárművel, pláne kombiként.
Tény, hogy kombi, tehát remekül kihasználható, s elég nagy az utas- és a csomagtere is. Számokban ez úgy néz ki, hogy a 4,52 méter hosszú, 1,75 méter széles Caravan 2,7 méteres tengelytávot és alaphelyzetben 490 literes, bővítve, tetőig rámolva 1,6 köbméteres rakteret kínál, ami az átlagos igényeket abszolút kielégíti, sőt. Mankókereket is rejtő puttonya szép, szabályos téglalap alakú, burkolása időtállónak tűnik, alacsony peremen át kiválóan rámolható, csak a hátsó üléshajtás mechanizmusa nem az igazi: hogy extra hosszúságú, síkpadlós csomagtartót nyerjünk, ki kell venni a fejtámlát, "feltépni" az ülőlapot, s a helyére dönteni az üléstámlát. A kihajtott ülőlap viszont makacsul ragaszkodik egy bizonyos helyzethez, azon túl nem borítható, a fene sem érti, miért nem.

Szuper, hogy a kalaptartó/roló érintésre felgöngyölődik, még szuperebb lehet a gazdagabban felszerelt Astra kombik FlexOrganizer nevű csomagrögzítő-rendszere, illetve a sínen tologatható hátsó üléssora. Egytulajos, szervizkönyves, magyarországi tesztautónk közepes ellátmányú volt ködlámpával és teleszkópos motortér-nyitással, de (különben nagyon is célszerűen) fényezetlen tükrökkel és kilincsekkel. Bőrözött, négy irányban állítható multikormánnyal, elöl villanyablakkal, de fedélzeti számítógép és elektromos tükörállítás nélkül. Manuális légkondival, CD-s rádióval, de MP3-olvasás és USB-csatlakozás nélkül. Oldallégzsákokkal, ABS-szel (naná), de ESP vagy épp tempomat nélkül. Élhetőn, reálisan, a fényűzést mellőzve.
Normál termettel elöl-hátul kényelmesen el lehet férni, a második sor mondjuk három felnőttnek már szűkös - de melyik autóban nem az? Az első, opelosan kemény tömésű ülések lapja opelosan hosszú, a vezetőé kellően mélyre engedhető, a volán fogása jó, a váltó kézre esik. A műszerfal könnyen átlátható, a középkonzol sincs még annyira túlbonyolítva, mint a márka modernebb típusaiban. Az ugyanakkor érthetetlen, miért a nagy mélyítés az óra, a hifi, s az esetünkben nem létező boardcomputer számára - így álmodták meg Rüsselsheimben, és kész.
Amúgy az ezüstös műanyagbetétek nem valami meggyőző minőségűek, de a G-szériához képest minden téren komoly a fejlődés, annyi szent. Durva illesztési hézagnak, kopásnak, fáradásnak nyoma sincs, ahogy azt is el is várjuk egy 13 hónapos autótól. Kritizálni komorsága és kopársága miatt lehet a H Astra belét, no meg amiatt, hogy szűkmarkúan bánik a rekeszekkel. Az ajtózseb és a kesztyűtartó elégséges ugyan, a többi kis zug (például a váltó előtt) bezzeg nagyon kicsi, a pohártartó meg abszolút hiánycikk.
Az 1,4 literes, 90 lóerős alapmotor a szokásos, leírhatatlan Opel-hangon kel életre, majd dolgozik... És dolgozik... És dolgozik... Maga a 90 LE nem hangzik annyira rosszul, de az 1,2 tonnás önsúlyt kísérő 125 Nm és a 14 mp-es 100-ra gyorsulás már beszédesebb adatok. Gyenge ez a kis benzinmotor, na, nincs mit szépíteni. Ha már megyünk, s tartunk egy tempót, nincs probléma, viszont az addig eltelt időt érdemes valami boldogító tevékenységgel eltölteni (nem a ráérős, egyben felettébb visszataszító orrtúrásra és a fellelt tápanyag látványos elfogyasztására gondoltam), különben újra és újra feltehetnénk magunknak a kérdést: biztos jó döntés volt ezt az erőművet választani?
Semmilyenségét és rugalmatlanságát a gyári ígéret szerint 6,3, gyakorlatilag elfogadható, 7-7,5 literes átlagfogyasztással, nem túl hangos üzemmel, bárminemű nyikorgás nélkül, továbbá a karosszéria megnyugtató átláthatóságával ellenpontozza az Astra. Az 5 fokozatú váltó, a szervokormány és a kategóriaátlag futómű sem teszi élményautóvá az Astrát, de úgy korrekt az egész, ahogy van, közlekedési eszköznek végül is beválik az alsóközepes Opel. Azt azért még jegyezzük meg, hogy hősünket a legutóbb megénekelt Fiat Bravóval egy időben vallattuk, s míg motorikusan (plusz formára) az olasz a jobb és szerethetőbb, rugózási komfort, útfekvés, kormányzás terén döntő a német fölénye.
Ötcsillagos törésteszt, a magyar piacon megkérdőjelezhetetlen renomé, viszonylag jó értéktartás, nem költséges szervizelés, garancia - mi kéne még? Izmosabb, nyomatékosabb motor, amivel, például az 1,7-es dízellel drágább lenne a közepes felszereltségű, alig 1 éves Astra Caravan. A vezetett kombi ára 2 979 000 forint, ami parádé, ha azt vesszük, hogy a dinamizmusról és az izgalomról - joggal - lemondók 3 millióért komplett, szinte új autót kapnak. Új-újként az Astra Classic III indulóára (1,6 literes benzinmotorral) most 4,24 millió forint, azaz a bejáratott autó a friss árának 70 százalékáért kaparintható meg az AutoPalace DélPest telepén.
Hirdetés
A Használói Vélemények 310 H Astra-értékelése alapján a típus tetszési indexe 5/4-es, az 1,4-es Caravanoké kevésbé pozitív. Az alapmodell mentségére szóljon, hogy egy Octavia vagy egy Focus is igen harmatos a hasonló lökettérfogatú kis benzinesekkel. Végítélet: az Opel Astra H Caravan 1.4 Classic III jó gépkocsi, racionális választás, és pont.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

61 thoughts on “3 millióért tud ennél racionálisabb autót? Astra H használtan

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    A pótkerék esetén van egy kis elírás a cikkben. A szöveg mankó kereket említ, a kép alatt viszont teljes értékű pótkerékről esik szó. Szerintem teljes értékű, de kombit még vezettem.
    Vezettem viszont 1.4-es 5 ajtós cégeset. 150 ezer km-rel lett eladva, de simán 60 ezerre vissza lehetett volna tekerni az óráját (gondolom, valami jó nepper meg is tette azóta), annyira nem volt kopásra hajlamos. Nem zörgött, a váltója és futóműve nagyon tetszett, sőt a futóműve még a Focus II-től is jobban bejött nekem. Finomabb volt. Lehet, hogy 80 helyett csak 79-cel tudott adott kanyarban fordulni, de finomabb, kényelmesebb és csendesebb volt a futóműve. A motorja varrógép motor. Város és országút utazni a forgalommal oké, előzgetni vagy autópályán haladni már kevés. El kell dönteni mire kell.
    Egyébként jó kis autó, még azt a fránya ülését is megszerettem, pedig az elején a pokolba kívántam.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Ilyet hajtok céges kocsiként csak 5 ajtósban. A fogyasztása nagyon láb és terhelésfüggő…Eddig kb 5,9-8,5 között volt a fogyi. A 8,5 horvát autópályán 140-150 el 3 emberrel full csomagtartóval… Ezen nem kell csodálkozni 4500-4800at fordul ennél a tempónál. Nem erre való. Szerintem ehhez a karosszériához az 1,6os az ideális, de az 1,4-es is jó lehet, ha sok a város és a rövid országút és pályán bevállalod a 120at. Hosszú autópályán való tempós utazáshoz nagyobb motor való, ezt a 8,5 litert ennél a tempónál a 15 éves 8 szelepes 2.0-s benzines Omega is tudta, csak 5 emberrel telepakolva, különösebb erölködés nélkül (ez a kicsi meg majd kiköpte a lelkét az emelkedőkön), nem beszélve a kényelemről amit az Omega nyújtott.
    Szerintem a legrosszabb választás: nagy autó kis motorral (pl. Octavia 1,4 benzin), fogyaszt, de nem megy… Ez az astra határeset ebből a szempontból…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Hiába írod le kétszer a Focus nem megbízható és ráadásul amit nyersz a futómű kanyarképességével elveszíted a komforton… Ráadásul az 1.4 motorja sokkal bénább és sokat zabál…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Akkor már Ford Focus. Sokkal jobb autó szerintem. Megbízható, az elöl-hátul független felfüggesztése, futóműve verhetetlen,ezen kívül rendkívül megbízható. Hasonlóan jót csak a Honda Civic, és a Mazda 3 tud.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Nekem az 1,8 140 pacis Caravan 8,5-et fogyaszt „városban”, ilyenkor melózni megyek, 9 km, 30 km/h az átlagseb. Ha nem takarékoskodom, akkor 9 l.
    Ami nem tetszik benne, az, hogy csak ötsebességes a váltó, így pályán is sokat eszik.
    A klímát vételkor bekapcsoltam, azóta se kapcsoltam ki (minek is?). Hetente úgyis meg kell járatni, kell a kenés a rendszernek.
    És miért nem dízelt vettem? Mert évente max. 15ezret megyek az autóval. A haverom most árulja az 525d-jét, neki 19 l a városi fogyija, igaz, csak 5 km-t megy a melóhelyig. Aki csak rövid távokon használná a kocsiját, vegyen hibridet (arról is van tapasztalat)…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Ha leirtad olvastam 🙂 Valoszinu az 1.4 gyengebb de takarekosabb!
    Koszi a tobbi valaszt is, a klima meg olyan, hogy jobb es bal oldali lenti tekerok nem benyomhatoak, Kozepsot benyomom, akkor bejon egy menu, aztan ott talan egybol az AC feliraton all (vagy ra kell leptetni), akkor egy OK-val vagy a kozepso gombbal (mar nem tudom) bepipalom az AC-t, itt ugrasztja ra a klima kompresszort 🙂 Aztan izles szerint meg ki kell lepni a menubol, szoval megkeresni a Vissza menut, atan ott is egy OK-t nyomni. (Vagy valahogy igy:)
    Annyi sok gomb kozul hianyolom a hopihe gombot a kozepkonzolrol, ha egy mozdulattal fazni szeretnek 🙂
    (En par hetig meg voltam rola gyozodve, hogy nem klimas az auto, mert mikor melegem lett vezetes kzoben, elkezdtem nezegetni a konzolt, de sehol nem talaltam neki megfelelo gombot. Aztan egyszer veletelnul rajottem, hogy a lenti kozepso gombot meg is lehet nyomni, nem csak tekerni 😀 Hat legalabb oda egy hopihet tehettek volna 🙂 Tudom tudom kezikonyv meg hasonlok, en hibam 🙂

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    1: lovaskocsin ülni jó:D
    4: Igen, ez van, csak azért mondtam, hogy megtudd…:)
    5:Értem, nekem 1.4 van így nem tudok veled vitatkozni, amúgy ha visszaolvasol a kommentek elejére leírtam a tapasztalataimat…:)
    Amiket kifelejtettél:
    1: Sajnos néha reccsen, baja nincs, ha újrakuplungolsz előtt nagy eséllyel nem fog reccsenni:)!
    2:A váltószoknya alatt a műanyag gömbfejet kend be szilikonzsírral:)
    3: Bár nekem nem ilyen automata klímám van, de úgy tudom, hogy nálad a klímát külön menüben turkálás nélkül a fűtéstekerőgombok közül a középső megnyomásával (tehát mint ahogy a rádiót bekapcsolod) lehet ki- bekapcsolni:)! Légyszi próbáld ki ha elolvastad, mert kíváncsi vagyok, hogy jól tudom-e:D! Ha a középsővel nem megy próbáld meg a jobb és baloldalit is, hátha akkor azok…:)! Ha nem megy akkor rosszul tudtam…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Roland:
    Akkor a szavaiddal élve esetemben pl. csoda történt, mert nincs értelme önámításba kezdenem, sem másokat félrevezetni nem akarok. Ez így volt! Nem vagyok elfogult, nekem is az volt úgy számolom a 18-ik autóm. De ha akarsz egy hátast dobni, sorolhatom tovább még azzal az autónál tapasztaltakat.
    A fiaméktól vettem meg. Volt benne átszámolva mile-ról 270.000 km. A motortér tök száraz, az alja szintúgy (a Golf TDI-m alja 160.000-nél olajban úszott-főtengelyszimering). Teljesen alászedve a kormányt semmi gömbcsuklóhang. Semmilyen szíj soha nem volt rajta cserélve, még a vezérműszíj sem!!! A levegőszűrő betét jó ha 50.000 km-enént. Nem akartam elindulni vele, féltem útban maradok. A fiam megesküdött rá, nyugodjak meg semmi baj nem lesz, kibírja! Az integrált szíj, ami a generátort-szervót hajtja, ennyi futás után úgy nézett ki, mint egy itthoni autón 30.000 km után. Bőrkormánya volt, szép teljesen ép (a Golf TDI-m bőrkormánya 130.000 km után rojtos volt). A belseje nem lelakott, vannak fényképeim ha nem hiszed. Olajcsere után a friss olajat nem ette, de 3000 km után már fogyott, legfőképpen a hidegindítás vitte el.
    Miután hazajöttem a fiam használta még néhány hónapig munkába járásra, addig az övé állt, majd eladta egy munkatársának. Ennek már 1 éve, az illető azóta is ugyanúgy, ugyanabban az állapotban minden nap használja munkába járásra.
    Az az érzésem, mi itt sok minden más mellett az autókkal is át vagyunk verve.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Szia,
    1: jol hangzik, hogyha jobban fuggolegesbe teszem akkor ezek a hibak eltunnek, viszont akkor meg ugy ulok, mint egy lovaskocsin 🙂
    2: majd megkeresem ezt a gombot, koszi
    4: egyeb autoban nem kell manualisan keresni, es nem kell RDS-t kapcsolgatni, ez van
    5: ha ennel furgebben gyorsitok csak tobb lesz (varosban amugy is forgalom diktalja, hogy gyorsitok), amint lehet felvaltok, mindig motorfekezek ha kell. Nem fog lemenni az atlagom 8 ala, ha nagyreszet autopalya teszi ki ahol a pillanatnyi fogyasztas 8 folott van. Meg melle meg van jocskan reggel 8 oras varosi, ami meg 10-12literes szakaszok. Teljesen oke, hogy kisebb fogyasztas lenne kis forgalmu mellekutakon (foutakon), de nem ott hasznalom.
    6: probalom megszokni, de ha mas autot is vezetek ahol ezek nincsenek, ugy nem olyan konnyu (masik autoval is van tobb ilyen forditott helyzetben termeszetesen). masreszt teljesen igaz, hogy valoszinuleg konkurencia es kategoriatarsaknal hasonlo szintuek ugyanugy vannak!

    par plussz amit kifelejtettem 🙂
    -hatramenetbe neha allo autonal sem tudom reccsenes mentesen betenni a valtot
    -a valto alapbol nagyon hangos mikor valtok (a mozgasa)
    -klimat beloni nincs kulon gomb, helyette menuben kell ikszelgetni

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Segítek egy kicsit, hogy jobban szeresd az autódat…
    1. vezetőülés kényelmetlen: Nem kell feküdni benne, nem ágynak tervezték, annak tényleg az, előtte lévő autómban én is kicsit „hanyatt” ültem, úgy nekem is furcsa volt, viszont ez kicsit függőlegesebbre állítva nagyon kényelmes, jó az alátámasztása is, és a kartámasz sem lesz magasan… Hidd el!
    2. A tempomatot ki lehet gombbal iktatni, az indexkar végén tempomat billenőkapcsolója mögötti hosszúkás műanyag rész is egy gomb, ez szolgál a kikapcsolásra, ha valamit nem találsz akkor inkább ne szidd, hanem olvasd el a használatit;)…
    3. Izzócsere… Igen nevetséges, de azért mert nevetségesen könnyű, nekem kb. 2 perc, de ha akarod próbálkozz 1 megánnal…
    4. A rádióvétel nem gyengébb, ha ilyen gyenge vételű helyen jársz nyomd ki az RDS-t és keress manuálisan… Sajnos csak a tisztább vételeket adja ki automatikusan, de ha manuálisan keresel a rosszabbak is szépen szólnak…
    5. Kicsit változtass a vezetési stílusodon-> gyorsíts fürgén, válts fel időben, használj amikor csak lehet motorféket! Le fog menni az átlagod 8 alá:)!
    6. A többi problémádat kicsit gondold át, jelentős része vagy nem effektív probléma és te annak tartod, vagy könnyen megszokható és a konkurenciához és kategóriatársakhoz mérten már nem is számít annak…:)!
    További jó H Astrázást…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    [i]„Egyébként te vagy egyetlen úgymond „nagy autós” aki ennyire kedvezően beszél az autója fogyasztásáról.”
    [/i]
    Most kérdés minek minősül egy Chrysler Neon 2000 ccm 16V 132 LE-s 13 mázsa önsúlyú autó? Nagynak vagy nem? Szerintem nálunk már inkább nagynak. Ugyanis ezzel van tapasztalatom. Végigautóztam egyedül a keleti partot az USA-ban, kb. 200 kg. csomaggal. Az ottani közepes benzint tankoltam bele, ami itteni mérték szerint sz.r 89-es.
    Az átlagom az első utam alkalmával 5,3 liter/100 km-re!!! jött ki, betartva az ottani sebességkorlátokat.
    Második alkalommal több hónappal később már igen csak otthonosan mozogva feszegetve a tűréshatárokat is ugyanaz az út 5,6 liter/100 km-re jött ki. Nem hosszú úton, tehát ottani mértékkel számolva tiszta városi körülmények között, beleszámolva a hidegindításokat meg nem lépte túl a 6,5 liter/100 km-t.
    Akkor ez most nagyautó, vagy kisautó? Lehet e számolni a nagyok közé? Szerintem ez rendkívülien jó fogyasztás egy ilyen teljesítményű, ekkora autótól. Teljesítménye egy 5 hengeres szóban forgó Lancia Kappához viszonyítva csak 23 lóerővel kisebb. Súlya meg 200 kg-al kevesebb.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Ignis, folyamatos, valos 160km/h-val, 6.2 liter/100km? Akarmilyen benzinnel, akarmilyen motorral. Ezt amig a sajat szememmel nem latom, nem fogom elhinni! 🙂 (Csak lejton lefele..)

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    1 eve hasznalom sajatom mellett ceges autokent egy 1.6-os, benzines, kombi, 16 szelepes 115 LE peldanyt. 2-3 eves, ~60e km futott (10e korul raktam bele en)
    Fenntartasi koltsegekrol nem tudok nyilatkozni, gondolom mint az osszes tobbi Opel. Kovetkezzenek jo tulajdonsagai, amiket ugy ertsetek, hogy jo, mert atlagosat teljesit. 🙂
    -Kinezet viszonylag arányos, atlagos, nem csunya formaterv. Tipikus „beolvadok a tomegbe” auto. Feher szinevel ordit rola, hogy ceges.
    -Jol pakolhato, ules ket reszletben eloredontheto, pratikusnak neveznem.
    -Hatul sem minimal a helykinalat (mondom, kategoriajaban atlagos 🙂
    -4 iranyban allithato kormany nagyon tetszik, multikormany jo dolog, igazan jo programozhato gombokkal lenne.

    Negativumok:
    -Kenyelmetlen vezetoules, meg feltekert gerinctamasszal is faraszto.
    -Konyoklo botrany, igaz a torott csuklos hasonlat, tehat valtani nem lehet kenyelmesen lehajtott konyoklonel. (Autopalyan lehajtom, ugy kenyelmes, amig nem kell valtani.)
    -Nincs motorhofok mero! (wtf?!?) ahh ertem mar mindig „meleg” a motor, ezt nem kell kimelni hidegen hahaha. (Nem irigylem a kovetkezo tulajokat, egyreszt az elozo tulajok ebbol fakado motorgyilkolasa miatt, masreszt meg azt sem fogjak eszrevenni, ha mar szar a termosztat, evekig fognak hideg motorral kozlekedni. Garantalt hengerfej problemak 🙂
    Ja azt meg hogy ~10 gombnyomasos titkos menuvel ki lehet iratni az aktualis hofokot, hat jo dolog, de hagyjuk mar!!..
    -tempomat k.rva lassan reagal, bekapcsolni neha nem akar (nincs kozben a labam a feken/kuplungon), orjito, kikapcsolni csak ugy NEM lehet! 🙂 (lepj a fekre, told ki uresbe amit akarsz, de motorfekre atvaltani azt gombnyomasra nem lehet, csak ha bevillantjuk a feklampat – amilyen harapos a fek, neha ez bologatassal is jar.) Sajat autoban 90%-ban csak kikapcsolom a tempomatot, hadd lassuljak motorfekkel, szoval pont egy ilyen gomb hianyzik.
    -kormanyon az utat erezni alig lehet, „jegen vezetek” erzes
    -fekero szabalyzasa megszokhatatlan, ugy erzem 1mm-en kell semmi es satu kozott szabalyozni (de masik ugyanilyen cegesben meg kulturaltan mukodik)
    -jo gumikat kapunk, de zold lampat nem eszrevevos, kicsit intenzivebb indulasnal, csikorgo kerekeket eredmenyez, de ez sztem az elso kerek hajtasbol adodik (cserebe telen nagy hiban van dombon kifele kicsit kevesebb a szivas, mint egy RWD-vel. {de hol marad az elmeny a kanyarokban – mas tortenet})
    -belter meg szinte alig zorog (60e km utan, ez mondhatjuk jo pontnak), futomu hangosabb, mint kellene (ez rossz uton gaz), szelzaj is zavaro, motor is lehetne halkabb (mivel meg csak szep hangja sincs) (–> ezek meg autopalyan gazak)
    -a gazpedalra boduletesen, irtozatosan lassan reagal, lerugott 20 eves 1.5os turbo dizelek csinalnak ilyet ezres fordulatszam kozeleben. de ez egy 16 szelepes, 1.6 literes benzines konyorgom, na mind1, elore kell gondolkodni a gazzal..
    -ereje nem sok, lusta, de barmilyen magyarorszagi tempot fel lehet vele venni a tobbi forgalomban resztvevo zavarasa nelkul, megfeleloen visszakapcsolva, illetve az elobb emlitett gazpedalal valo eloregondolkodas hasznalataval
    -fogyasztas, nos autopalya pillanatnyi 130-nal 8.1-8.2 korul, (nem ora szerint 130, a muszercsoport 136-137 korul mutat ilyenkor.) (140kmph -> 8.7, 150->9.3)
    -varosi fogyasztast abszolut folosleges irni, mert 7 litertol 17-ig barmire kepes, forgalomtol, lampaktol, tavoslagtol fuggoen, nem is ertem, aki beirja, hogy elovaros 8 liter, na mind1..
    min. rekord 6.9l/100km volt, dombos videken, falvakon-mellekutakon keresztul, mert nagyon ki volt szamolva a benya. nem tudom mit neveztek lenduletautozasnak, de sejtem, gondolom kiidegelitek vele, aki a kozeletekben probal kozlekedni 🙂 – szoval 6.9l, dombok kozott, 60km/h fole nem nagyon engedtem. (szerencsere szinte egyedul voltam az utakon)
    szerintem par tizeddel ez ala is be lehet menni, ha nincsenek dombok, akar meg 80km/h-val is. de ez nem nekem valo, inkabb kicsivel tobbel megyek a megengedettnel, mint kevesebbel, ha jonnek mogottem, akkro meg nem jatszom az idegeivel, hogy kilometerekrol gurulok ra minden korforgalomra..

    -meg mindig erdekes ragaszto vagy masok szerint ujauto szag van az autoban
    -muszerfal (kozepkonzol) fenyek nagy resze csak akkor kapcsol be ha radiot hallgatunk, tobbek kozott a BC gombjai stb.. (ez semmiseg, de milyen mar..)
    -pill fogyi reagalas szinten halal lassu, kb masodpercenkent frisit csak, 39l/100km tol nem ir ki nagyobb erteket, akkor se ha 1es padlon rombolsz ki a hegyoldalon. Gondolom azert, nehogy a fillerb.szo tulajok agyverzest kapjanak a nagy szamoktol 😀
    -jajj az index!! megszokni egy bizonyos pontig meg lehet, de meg mindig elofordul, hogy osszevisszavillogok.. aki nem ismeri: nincs „bekattanos” allasa az indexnak, hanem tudod egyet kattintani, vagy kettot, de alap helyzetbe mindig visszaugrik. ebbol fakadoan, nem tudod, hogy mennyit sikerult kattintanod, ha nem figyelted, 1 kattintassal villgo 3mat, de azt leallitani nem lehet, ha megis megprobalod, pl a masik iranyba kattintasaval az indexkarnak, akkor arra is elkezd villogni. katasztrofa. ablaktorlo is alapallasba ugrik vissza mindig, es meg egy rongyos 1 forintos LED sem mutatja, hogy most szakaszos van vagy ki van kapcsolva vagy mivan, neha ez szarazablakra valo ratorlest eredmenyez, mert tul sokat nyomkodtuk lefele az ablaktorlo kart
    -atlagos testmagassagommal jol elfer a labam vezetes kozben a kozepkonzoltol. kiveve ha tempomattal megyek, ilyenkor a jobb labam hatrebb kerul, a terdem feljebb, amit szeretnek oldalra kitamasztani a kozepkonzolnak. az viszont mint az asztallab sarka olyan eles, 1 ora utazas utan mar nem tudom hova tenni a labam, hogy ne fajjon folyamatosan.
    -ablakemelok konfort funkcioja (hogy teljesen fel vagy lehuzza) ugy hozhato elo, hogy a kapcsolot kb fel masodpercnel tovabb tartom nyomva. miert nem lehetett ide meg egy kattanast berakni, kicsit nyomom normalisan mukodik, jobban megnyomom komfort? ehelyett ha 10 centit akarok leengedni, akkor nyomom, tartom, es majd mikor eleg visszahuzom, nehogy teljesen lemenjen. vagy apro rovid gombonyomasokkal szakaszosan le/fel nyomogatom a kivant allasba… idegesito
    -radio vetel nagyon gyenge, egyeb autoval hegyekben kb. 15 allomas helyett ez 3-mat talal. (ez lehet a konkret autonak is a nyugje, de nem hinnem)
    -izzocsere procedura nevetseges, kerekjarati ivbol stb..
    -kodlampakapcsoloknak szinten nincsen be vagy kikattant allapota, pillanatkapcsolok vannak csak erre a celra, es az elozo allapotot nem jegyzi meg, ha mar csak a tompitottat lekapcsoltuk az ut szelen egy kicsit. persze ez jo hulye vakitokiralyok ellen, akik rajtafelejtik a kodos szakasz utan is, de sztem azoknak tobbsege tudatosan tolja a kodlampat kod nelkul is, lassuk: nekik olyan is van.
    -a sulypont eleg magasan van, a rugozas hintazos, az egesz auto hajlamos billegni, ez palyan savvaltosokkor eleg zavaro, viszont elonye is van, az itthon (Magyarorszagon) fellelheto tragya, gany, lerugott, katyus… utakra sajnos ez az idealisabb.

    Huh, hat szerintem meg igy is jopar dolgot kihagytam. A penzet az auto valoszinuleg megeri. Ez a sok, tobbsegeben aprobb hiba osszessegeben engem nagyon zavar, foleg annak a fenyeben, hogy nem ma kezdett autot gyartani az Opel. Nem ult bele senki kiprobalni? Miert nem gondolkodtam meg egy kicsit a funkciokon, vagy akkor lessek el masoktol, otletes megoldast nem szegyen atvenni. Apro dolgokra figyelni nem kerulne sokba, megis mennyivel jobb a helyzet. Ezeket a dolgokat eszre sem veszi az, akinek meg nem vezetett eleget olyan autot, amiben minderre alapbol figyelnek. (Preztismarkakban evtizedek ota alap, hogy figyelnek ilyenekre, a vezeto kedveben jarnak.)

    Elodjeihez kepest mindezek ellenere szerintem elorelepes ez az auto. Ara par evesen a kenyelem, kinezet es megbizhatosag tekinteteben elfogadhato!
    koszonom, hogy vegigolvastal, elnezest az elpocskelod idodert 😉

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Még 1 dolog: Az említett 3M Ft-os ár annak fényében azért nem olyan szép, hogy a szalonban, főleg raktári autóra 24-26% kedvezményt dobálnak flottakedvezményként 1 autóra is a listaárból. 3.5M körül már új 1.6-os kombit lehet venni. Fél milla már elgondolkodtató, hogy akkor legyen új, főleg hitelből való vásárlásnál….

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Hát igen: takarékosan vezetni tudni kell. Ezzel mennyi üzemanyagot, így zsetont takaríthatunk meg! Nem is beszélve a környezet CO2 terhelésének csökkentéséról.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Sifi jól írja, érdemes odafigyelni, hogy hogyan vezet az ember, másik példa az Ignis, nálunk 6,5/100km liter, több ismerős viszont szidja hogy 8-9 alá még nem nagyon ment vele, pedig vagy lassabban vagy ugyanilyen tempóban közlekednek mint én…. A motorféket sokan nem használják és nem előregondolkodva vezetnek….

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Sokat számít hogyan és mire használjtok. Van egy 1000-es Suzukim, az én kezemben 5,5-6,2 között eszik, minimum rekord 4.6l! A feleségem télen 8 litert is meg tud vele etetni! Ő sem gyilkos típus. Egyszerüen csak rövid 2-3 km-es utakat szalad, nem használ motorféket, nagy gázadással gyorsít. Ez az eredmény.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Sajnos a feleségemnek a fogyasztás 9,1- most télen 10L, és nem „nehéz a lába”-városban. Az Opelnál azt mondták nincs semmi baja a kocsinak:( Egyébként super kis kocsi.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    egy 2005-ös kombi 1.7d-t használók 2 hónapja. Bérautó (ami azért nem kevesett futhatott), bár órájában 50e km-rel, ami sztem visszatekert. De megerősíthetem, hogy nagyon masszív autó, nagyon egyben van.
    Sajnos tényleg eléggé lopják, de cascot gondolom úgyis kötnek rá újonnan.
    35 év felett szerintem 1.4-el is élhető az autó és nagyon csendes, az 1.6 meg elég hozzá. Versenyautóhoz úgysincs köze, az 1.9d-nek sem. Nekem volt olyan GTC-be, jó tól, de csak egy diesel. Szóval a „rezsi” kézbentartásához szerintem egy kiforrott egyszerű kis benzines most a legkedvezőbb…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Páran már reagáltak, de én is megteszem.
    Egy ilyen 1.4 Astra lendületautózással nálam városban 7,6 lityi, országúton 6,5 lityi.
    Ez személyes tapasztalat, és nem komputer, hanem tankolásos mérés.
    harmlevi jól leírta a dízel-benzines dolgot, nem részletezném.
    Pirosnál még soha nem fulladtam le, klímával sem.
    Valóban nem egy erőgép ez a motor, de a korabeli (~2004-es) Ford/VW/Peugeot 1.4-eseknél jobban sikerült. Ezt hozták ki annak idején az összehasonlító tesztek is.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Örülök, hogy leírtad a kartámasz dolgot, mostanság akartam beszerezni egyet én is, de akkor kihagyom…. BC: nem tudom neked melyik kijelződ van, ha gondolok segítek eligazodni rajta, nekem megy:), Az ülésekkel nem tudok vitatkozni, hallottam már mástól én is, nekem mindenesetre nincs vele problémám, általában a franciákból átülők szoktak rá panaszkodni…:) 52 literes a tank, a kategóriában átlag körüli (általában 55 literesek szoktak lenni, 65 fölött már inkább középkat. pl. Passat).. Zaj… Tényleg nem csendszoba, de szerintem nem hangos, (Ignis, Meriva, Golf, Touran, Passat jelenleg ezekhez tudom hasonlítani), de a Ferrari amit vezettem sokkal hangosabb volt pedig 60 millás autó:D, persze ott öröm volt ahogy ordít, csak vicc…;)) A szivargyújtó tényleg rossz, először azt hittem az utángyártott töltőkkel van a gond, de nem… Ami itt a tesztelt autóba van az már állítólag jó…:)! Azért a műanyagok nem mindenhol kemények:)!

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Eszembe jutott még pár hiba az Opelről:
    Rakodórekeszei szinte nincsenek, a könyöklője ha le van hajtva váltani csak törött csuklóval lehet.
    Szivargyújtója rossz helyen van, váltásnál zavaró, illetve minden lötyög benne, gyakran rá kell nézni, mert nem kap áramot a bedugott cucc.
    Gyakran támadják az autókat, hogy kopog a műszerfal, nah ennek mindene kemény műanyag.
    Izzó cseréje nagyon kellemetlen, nehézkes. (1x kellet csak szerencsére)

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Amúgy már megint ez milyen cikk már? 2010-es autót használt-teszten? Kombi? P rendszám? Mit Próbál? Próbál vezetni? Céges kocsi volt ez is. Amúgy a P rendszámosok autóit felgyújtanám.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Van ilyenünk, a legelső szériából, újkorától. Én nem tartom rossz autónak, de lassan 8 év tapasztalatát hadd írjam le.
    Pozitívumok: magyar utakra kiváló futóműve van, jó az úttartása (Focus-szal egyenlő), olcsó alkatrészek, eddig hibátlan működés, nem válogat a benzinekben (Focusok nagyon érzékenyek).

    Negatívumok: Elektromos tükör megbolondul, látótere szar. Board computer egy rémálom, megtanulni még mindig nem sikerült, illetve hibás a kijelző, de félévente javul-romlik. Ülései már rövidebb távon is bajosak (ezt sokan állítják a családból), beltere szűk. Üzemanyagtankja nagyon kicsi, max 50 literre tankolható (65-70 liter is van ebben a kategóriában).
    Motorja: én nyugodtan vezetek, így nem érzem hogy lomha lenne, szerintem korrekt. Viszont bántóan hangos. Gázelvételnél idegeimen táncol a lihegése. 90-es tempónál már hangosan kell beszélgetni (Kategóriájában bármely társa halkabb! Csendes franciában ült már valaki?).
    És alapvetően pont ez a legnagyobb bajom vele. A motorhangja miatt nem szeretem vezetni.
    Viszont időtálló, bár ehhez hozzájárul az is, hogy nem céges autó, 8 év alatt 96e km-ert futott, végig garázsban tartott.

    Ismerőseim között sok újonnan vett Focus van (egyik haver rántotta bele a másikat) és annyit szervizben még nem láttam autókat. Társaságban más témájuk nincs, mint az, hogy kinek mi romlott el (általában: lambdaszonda (válogatós a benzinre), izzók, gyertyák, milyenolajatöntsek???)
    Én jót röhögök rajtuk Citroen és Opel háttérrel.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Misi! Elég sok autót próbáltam, típusonként többféle motorral! Az 1.9cdti motort választanám utoljára az Astrámba, többszázezres javítási költségek, az állandó szívás az Egr szeleppel + a széteső, állandóan javításra szoruló váltó (pont a nyomaték miatt megy tönkre) egy örök és költséges rémálom az ilyen autóval rendelkezőknek, ráadásul újonnan olyan felára volt, hogy az életben nem térül meg nálam… Ezt a 10 litert te lemérted öreg (akkor nem tudsz vezetni)? Vagy csak a szomszéd ismerősétől hallottad (akkor ő nem tud vezetni)?! Jobb lenne ha nem beszélnél össze-vissza, amikor kinyomtam a szemét a kocsinak akkor etettem meg vele 8,3 litert, télen 7.2 az átlagfogyasztásom nyáron 6.8 és a fővárosba járok be vele… Autópályán 135-140-nél 7-7.5 között fogyaszt „nyáron meg klimával lefulad a piroslámpánál nevetséges.Magyarokat basznak át vele Németországban nem is forgalmazzák ilyen blokkal.” Ebből egyik sem igaz, sajnálom, hogy Te tényleg nem tudsz vezetni, vagy ha nincs tapasztalatod, hallgatsz az ilyen hülyeségekre… Van dízel is itthon, nagyon sok előnye van, szeretjük, (az eddigi 80000km alatt nem volt vele gond) de be a városba, nem azzal megyek, ott ugyanúgy az is elkéri a 7 litert (ezt viszont jól írtad), viszont csurig megpakolva 5 személlyel tetőboxszal, vonóhorgon 4 biciklivel tartósan 130-140 között is annyit eszik és nem erőlködik… Más használatra való mint a benzines…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Miért ne forgalmaznák németben 1.4-el? Ha rákeresel pár száz van fenn német keresőn.
    Dízelhez szokott emberek mindíg lefullasztják a benzinest, aztán meg fikáznak, pedig csak gázt kéne adni elinduláskor. Ennyi.
    Én is 3 hónapja vettem 1.4-est csak sima ötajtóst. Ritkán de megyek „hosszú” távra, a többi városban. Használható méretű de mégsem nagy autó kellett. Nekem marhaság lenne a dízel. Hideg motorral kergetni városban a néha csupán 1-2km-es távon. Újonnan sose hozná be a dízel az ártöbbletet, használtat meg nagy kockázat venni. Könnyen rákölt az ember pár százezret porlasztóra, lendkerékre meg miegyebek, és már el is úszott a megspórolt üzemanyagpénz.
    A 10 lityóról meg annyit, h biztos meg lehet etetni vele, de nekem konkrétan 6,5-et evett igy télbe hajlóan a fent említett használat mellett.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Egy ilyen 1.4 astra lendletautozással 10 lityi.Sokan elfelejtik az autok tömege megnött és az agyon katalizátorozott motorok betegesen nyomatékszegények.A 16 szelepes motorokat hülyére kell pörgetni mer nyomatékszegény de nézzk is 1.9 cdti 88kw 280nm egy 100 lovas asta mennyi is 150 160 max.na ennyit az elövárosi autozásrol nyáron meg klimával lefulad a piroslámpánál nevetséges.Magyarokat basznak át vele Németországban nem is forgalmazzák ilyen blokkal.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Egy ilyen 1.4 astra lendletautozással 10 lityi.Sokan elfelejtik az autok tömege megnött és az agyon katalizátorozott motorok betegesen nyomatékszegények.A 16 szelepes motorokat hülyére kell pörgetni mer nyomatékszegény de nézzk is 1.9 cdti 88kw 280nm egy 100 lovas asta mennyi is 150 160 max.na ennyit az elövárosi autozásrol nyáron meg klimával lefulad a piroslámpánál nevetséges.Magyarokat basznak át vele Németországban nem is forgalmazzák ilyen blokkal.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Egy ilyen 1.4 astra lendletautozással 10 lityi.Sokan elfelejtik az autok tömege megnött és az agyon katalizátorozott motorok betegesen nyomatékszegények.A 16 szelepes motorokat hülyére kell pörgetni mer nyomatékszegény de nézzk is 1.9 cdti 88kw 280nm egy 100 lovas asta mennyi is 150 160 max.na ennyit az elövárosi autozásrol nyáron meg klimával lefulad a piroslámpánál nevetséges.Magyarokat basznak át vele Németországban nem is forgalmazzák ilyen blokkal.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Egy ilyen 1.4 astra lendletautozással 10 lityi.Sokan elfelejtik az autok tömege megnött és az agyon katalizátorozott motorok betegesen nyomatékszegények.A 16 szelepes motorokat hülyére kell pörgetni mer nyomatékszegény de nézzk is 1.9 cdti 88kw 280nm egy 100 lovas asta mennyi is 150 160 max.na ennyit az elövárosi autozásrol nyáron meg klimával lefulad a piroslámpánál nevetséges.Magyarokat basznak át vele Németországban nem is forgalmazzák ilyen blokkal.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Nos az alulmotorizáltság nem elöváros kérdése
    nézzük 1.4 16 szelep 100 paci
    csak közben 1.2 tonna száz katalizátorral megölt motorigy agyon kell pörgetni és zabál az elövárosban 10 litert még egy 1.9 cdti kb 7-et és nem kinlodik okos ember.de nem vitatkozom veled biztos sok autot kiprobáltál.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Nekem lenne egy 3 éves, első tulajos, garantáltan törésmentes, 1.6os garanciális, 7 személyes Grand Scenicem ennél jóval több extrával 42e km-rel, jóval olcsóbban!

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Jó cikk, kb. reális a kép. Szubjektív dolog, de szerintem kívülről egy nagyon időtálló, masszív formát kapott, jó arányokkal.
    Sajnos a Classic III Essentiából kispórolták az elektromos tükröt és a műszerfali díszléceket, emiatt tényleg kopárabb a belseje.
    Viszont ez egy utólag igen jól extrázható autó.
    Pl.:
    tempomat: kb. 20.000 Ft.
    kartámasz: 25.000 Ft
    gyári MP3-as rádió: 5-10.000 Ft
    fedélzeti komputer, nagyobb kijelzővel: kb. 40.000 Ft

    Az 1.6-os 115 lovas motor tényleg jobb ehhez a testhez, viszont 1-1,5 liter többletfogyasztással lehet számolni. Az 1.4-gyel meg jól el lehet sajátítani a lendületautózást… 🙂

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Új-újként az Astra Classic III indulóára (1,6 literes benzinmotorral) most 4,24 millió forint,

    Pontosabban ha nem akarunk picit se hazudni, akkor 3.45 millió…. tessék szétnézni a hahu-n, 1 perc se kell.

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Előbb gondolkozz, nem úgy értettem:)! Elég sokan vannak így és hidd el szükségük van az autóra, ráadásul sokkal értelmesebb akkor már egy ilyet venni mint egy kisautót, mert ennek a fenntartása vagy alig több vagy ugyanannyi… 1 példa Orvosok, állatorvosok házhoz mennek, de vidéken tudod még az egyik faluból a másikba sem könnyű átjutni, főleg ha az embernek dolga van, időben oda kell érni stb… Tehát azokra gondoltam akik rövid távokat mennek de azt többet, összességében 30-70 km-t naponta de mellette egy ilyen kombiba egy nyaralás összes holmija is belefér, ráadásul kényelmesen lehet benne utazni…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    A cikkhez: [i]„közepes felszereltséggel”[/i] – nos ez egy Essentia, azaz alapfelszereltségű autó, pár extrával (de még nincs a közepes felszereltség közelében sem).

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Ugyanannyira mint a Focust vagy a Golfot, de lehet, hogy kevésbé… Ne nevettess már, milyen marhaság ez…
    Minek bele az 1.9 cdti mondjuk városi, elővárosi használathoz? Mondj olyan forgalmi helyzetet aminek a megoldására amire az 1.4-1.6 itt nem elég? Ráadásul ilyen használat mellett tuti sok baj lenne az 1.9-essel, sokkal drágább a fenntartása, azt autópályára, országútra de nem maximum 10km-s távokra találták ki…

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    A szerzőnek:

    [i]„Az ugyanakkor érthetetlen, miért a nagy mélyítés az óra, a hifi, s az esetünkben nem létező boardcomputer számára – így álmodták meg Rüsselsheimben, és kész. „[/i]

    Egyszerű a magyarázat: volt olyan felszereltség, amiben a gyári navigáció nagy képernyője került oda, ahol ebben a szerényebben felszerelt modellben az óra és hifi kis kijelzője van. Nem akartak emiatt 2 féle műszerfalat gyártani (gyártási költségek, ugye), így tudták megoldani a „nagy lyukba kis kijelző” kérdést.

    Nagyobb és drágább autóknál is előfordul hasonló megoldás, lásd pl az új honda accordot:
    http://hasznaltauto.medija.hu/6183/5377525_4.jpg

    Látszik, hogy a fenti mélyedés a navis verzióhoz lett kitalálva:
    http://hasznaltauto.medija.hu/1829853/5215944_6.jpg

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Javaslom az opelforum.hu-t „A hűtővíz hőmérsékletet meg lehet nézni teszt módban!-> Gyújtást ráadni, Rádiót bekapcsolni, 2xSettings gomb, másodjára hosszan nyomva, búgó/csippanás szerű hangig, majd a BC gomb nyomogatása:)! Ha két soros kijelző van (TID) akkor az órabeállító melletti pöttyös közepű kijelzőgombot kell a BC gomb helyett nyomkodni… Kétsoros illetve háromsoros esetén (TID,BID) T: hőmérséklet, Grafikus esetén (GID) Coolant:hőmérséklet! Ennyi!:)”

  • 2017.10.31. at 06:10
    Permalink

    Korrekt írás!… Ez egy olyan autó aminek a pohártartókon kívül szinte nincs hiányossága:)! Bár lehet, hogy érdemesebb lenne egy többet futott példányt tesztelni, az többet elárulna mennyire tartós ez a típus:)! Formára nekem elég időtálló lett… Az Astra motorjai közül pedig ez a legmegbízhatóbb, garantáltan ezzel lehet a legolcsóbban H Astrázni, ráadásul a konkurenciához mérten egyáltalán nem megy rosszul, sőt! Ingázós (városba bejárós) fogyasztása 6,7-7,2 liter körül alakul:)! 8 éve van a családnál abból negyedik éve az enyém, ezalatt egyszer sem hagyott ott minket, 140 000km van benne…:) 120 000km körül gömbfejeket-axiálcsuklókat meg a műanyag stabilizátorokat cserélni kellett (nagyjából egyszerre, pár ezer km eltéréssel kezdtek kotyogni), köszönhetően gyakori rossz úton járásnak, tehát normál használat mellett többet is kibírhat… Az egész kb. 30-40ezer forintba volt (minden gyári, utángyártottal olcsóbb is lehet)…. Továbbá a korai évjáratokban (2004-2005) a vezérlés felhangosodhat 100 000km körül (megnyúlik a lánc, ill. nem feszít eléggé a feszítő) ez nálam is előjött, ebből baj csak nagyon extrém esetben lehet, számomra viszont jobb a békesség, éppen mostanában fogom megcsináltatni, ez további 70ezer lesz nagyjából, a gyári alkatrészekkel! (ezeken közben állítólag módosítottak is, így a későbbi évjáratoknál nem jön elő ez a probléma)…
    Más műszaki gondom nekem nem volt…
    Általában szoktak emlegetni elektronikai gondokat, amire van gyári visszahívás, mindössze egy csatlakozó rögzítése rossz, illetve vezérműtengely leszorító csavarjai gyárilag nincsenek jól meghúzva, teljesen fellazulhatnak, eltörhet a tengely (kb. 2005-ös évjárat, alvázszám alapján lehet pontosítani), erre is van visszahívás érdemes érdeklődni, utánanézni, ez megvolt-e csinálva… Továbbá nagyon fontos, az időszakos szervizek betartása (mondjuk melyik autónál nem:D) ill. gyári követelményt ( Dexos2 vagy GM-ll-a-025) teljesítő motorolaj használata, amiből a GM 5w-30 is teljesen megfelelő… Ha ezek megvannak, tényleg igaz barátja lesz az Opel Astrája:)!!

Vélemény, hozzászólás?