3 649 000 forinttól kapható a kategóriát kiütő Kia cee’d
Árával sem rossz a már itthon is kapható Kia cee'd
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Külföldön már áprilisban, de immár itthon is vezethettük az új Kia cee'd kompaktot. Árával és ellátmányával az egész kategóriát kiütheti.
A nemzetközi bemutatón megtudtuk, hogy a tervekben 3 649 000 forintos alap és 4 millió forintos klímás bázisár szerepelt. Így is lett, a minden bizonnyal legnépszerűbbnek ígérkező, alapmotoros LX kedvezményes ára 3 999 000 forint. Így a múlt heti, a legnépszerűbb új kompaktok árát firtató körképünkhöz kiegészítésként odatehetjük a cee'd előbb említett árát, mellyel a vizsgált modellek (Ford Focus, Hyundai i30, Opel Astra J, Renault Mégane Skoda Octavia, Volkswagen Golf) közül egyedül a Mégane-t meg nem előzve második helyezést érhetne el az áhított légkondival, ESP-vel, 6 légzsákkal. S az igazi újdonság itt, azaz az árazásnál van: mint azt Nagy Norberttől, a Kia Motors Hungary országigazgatójától megtudtuk, nem kívánnak olyan nyomott árat bevezetni, mint amilyet alkalmaz például a Renault a Mégane, illetve a Fluence, vagy az Opel az Astra Classic III, azaz H esetében. A többi márkának azonban igyekeznek alá ígérni. Ezzel akár le is győzhetik a konkurenciát, ám a piac nagyon árérzékeny, s míg a kifutó cee'd klímás, de amúgy szerény ellátmányú, csak első légzsákos, hifi és ESP nélküli alapmodellje kereken 3 millióért volt hazagördíthető (s található még meg raktári példányként), az újért - hacsak nem akar benne valaki nyáron izzadni - kereken 1 millióval több fizetendő. A most a magánvásárlók körében az Opel Astra H, illetve a Renault Fluence után harmadik legnépszerűbb modell jövője a hazai – fokozottan árérzékeny piacon – még kétséges, ám esélye mindenképp megvan a jó számokra.
Közép-Európa legnagyobb Kia szalonjában debütált a cee’d
Autóbemutatót autószalonba, azaz bemutatóterembe vinni általában nem a legelegánsabb, kivételek azonban ebben is léteznek, a cee’d második generációja és a Jász-Plasztik Autócentrum égisze alatti, Közép-Európa legnagyobb Kia szalonja egyszerre tartotta premierjét.
Az 1000 négyzetméteres, tágas tereiben a Kia teljes modellpalettáját bemutató szalon Budapest határában, az M0-M43 autóutak csomópontjánál épült fel, a márkát 2005-óta fokozódó eredményekkel forgalmazó Jász-Plasztik Autócentrum Kft. által. Ott egyébként - a Kia összes többi modellje mellett - nem csak megtekinthető az új cee’d, a nyitás hetében, május 9-13. között egyedi ajánlatok lesznek elérhetőek: 50 óra alatt, 50 autó, 25 millió forint kedvezménnyel vihető haza, ha valaki épp Kiát venne.
Az új Kia cee'd bevezető árai (Ft)
1.4 CVVT (100 LE) | 1.6 GDI (135 LE) | 1.4 CRDI (110 LE) | 1.6 CRDI (128 LE) | |
LX Base | 3 649 000 | |||
LX | 3 999 000 | 4 299 000 | 4 499 000 | 4 699 000 |
EX | 4 499 000 | 4 799 000 | 4 999 000 | 5 199 000 |
Olcsósággal sajnos már aligha, értékarányossággal továbbra is vastagon illethető a Kia cee’d, mely minősége és ellátmánya mellett a márka egyedi, 7 év/150 000 kilométeres általános garanciájával is sokakat vonzhat. Hogy a sok mit jelent, azt a piac dönti majd el, mindenesetre a Kia komoly keresletre készült, a cee’det gyártó zsolnai üzemben nemrégiben 1000 új alkalmazottal bevezette a harmadik műszakot, hogy az újdonság iránti igényt ki tudja elégíteni, s az új cee’d extrém várakozási idők nélkül lehessen elődjénél is sikeresebb.
“mekkora vidéki beszólás ez az ekézés”
“Kedves” Hozzászóló!
Ekézés= fikázás, fumigálás, pocskondiázás, leugatás, leszólás stb. A magyar nyelv egyedülálló az azonos jelentésű kifejezések terén! Ha magának az vidéki, lelke rajta!
“a kia meg annyira jellemtelen”
Jellemtelen egy ember lehet, egy gépkocsi legfeljebb jellegtelen! Erre mondja a latin:”SI TACUISSES, PHILOSOPHUS MANSISSES” /ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna/
Ha egymás mellé állítunk egy japán Aurist, egy német Golfot és az új KIA-t, lehet vitatkozni rajta, hogy melyikük a jellegtelen, vagy ahogy Ön írja:JELLEMTELEN!
Szerencsére senkit sem kényszerítenek arra, hogy koreait vegyen, ha nem tetszik a világért sem kell! Van bőven alternatíva! Én csak szerényen megjegyeztem, hogy a “JELLEMTELEN” koreaiakkal nem volt egyedül problémám, az Ön szemében azokat minden téren felülmúló japán és német modellekkel szemben. Egyébként a néhai Passat 2.0 PDTI-vel hidegrázást kapott a szervíz mikor megláttak. Nem sokkal volt különb a Mazda 6 2.0 CD-m és az Avensis 2.0 D-4D-m sem! Csodálkozna, ha meglátná a dossziényi szervízszámlát az említett 3 típusról. Mindhárommal új korától 110-130 ezer km-t mentem.
Az egész hozzászólásában az a lényeg, hogy “és ha lehet, akkor én japánt v. németet vennék helyette”! A feltételes mód a lényeg, az hogy VENNE! Addig is, míg eljön az ideje, hogy vegyen valami japánt, vagy németet, balesetmentes közlekedést kívánok a jelenlegi nem tudom mijével…! (persze ha van)
mekkora vidéki beszólás ez az ekézés 😀 elképzelem, hogy ott húzzák a földön a zekét..elemi erővel a jobbágyok 😀
Egy kicsit odaszúrt, de semmi féle elemi erejű kritikáról nem volt szó.Viszont az tuti, h túlárazott..és ha lehet, akkor én japánt v. németet vennék helyette..és nem a berögződés miatt, hanem mert egyszerűen nekem ezek a hyundaiok meg kiák bazáriak és kész…a hunyadi még úgy ahogy, bár az már túl lő a célon ezzel a folyékony szobrászattal, de a kia meg annyira jellemtelen, hogy az csak na.Semmi karakteres nincs bennük….1 karakteres vonal sincs ezen a gépen.
Hány Kia, vagy Hyundai volt már a birtokodban, hogy ilyen elemi erővel ekézed őket a hozzászólásaidban?
“Harmadába kerül, mint egy nívósabb márka.” Alsó közepet nem szerencsés prémiummal összehasonlitani!
Elmondanám, hogy nekem most van a második KIA-m, 40 éve vezetek, 23 autóm volt eddig, köztük nagy presztizsü jelvénnyel ellátott típusok, és a korábbiakhoz hasonló futásteljesítményt produkálva, csak a kötelező szervizlátogatásokat kivéve, teljesen hiba mentesen üzemelő csak a két KIA-t tudnám megemlíteni.
Meg merem kockáztatni azt a a kijelentést hogy árban felzárkóztak a kategória társakhoz, minőségben túlszárnyalták őket, presztizsben, értéktartásban viszont még messze vannak és az itteni “németautóőrületet” ismerve ez még sokáig így is marad!
KIA-t és Hundai-t kizárólag azért veszünk, mert ellenállhatatlanul olcsóak! Harmadába kerül, mint egy nívósabb márka. Ha elszáll velük a ló és ezt a “padló árak” tendenciát nem tudják tartani, akkor a kutya sem fogja megvásárolni az autóikat!
Szép szép viszont a benzines kínálata elég vérszegény. A konkurencia nyomatékos motorjaival szemben szinte kapitulál!!!
Bizonyos értelemben átrendeződik a piac. A kisebb méretű autók felértékelődnek. Ez nem csak magyar jelenség. Az USA-ban pl. (ahol az üzemanyagár a köztudatban sokkal kisebb jelentőséggel bír mint nálunk, egy fél éves HONDA Fit (Jazz) azonos áron kapható egy ugyanolyan idős és állapotú HONDA CR-V – vel. A kettő között szintén hatalmas a különbség.
5 199 000-ért már Chevrolet Orlandót lehet venni fullos felszereltséggel és azárt van a kettő között különbség… Szal drága autó. Vagy a sevi olcsó…