2G erő hat kanyarban az új Donkervoortban ülőkre
Csupán 700 kiló, és a győri öthengeres motor hajtja ezt a sportkocsit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén 70 éves a márka névadója és alapítója, ezért a Donkervoort egy különleges kiadással készült. Utcára szánt sportkocsik között ritka, hogy eléri a 2G-s oldalgyorsulást.
A holland Donkervoort sportautó manufaktúra újabb érdekességgel jelentkezett. A márka alapítójának és névadójának, Joop Donkervoortnak 70. évfordulójára készült el a D8 GTO-JD70 különkiadás, ami egy szimpla egyedi sorszámozott szériánál jóval többet mutat fel. A D8 GTO-ra épülő modell karbonszálas karosszériát kissé átdolgozták, más az orrkiképzés, a hátsó légterelő és még felnikből is választottak újat. A frissített aerodinamika eredménye 80 kg plusz leszorítóerő a hátsó tengelyen és 50 kg plusz az első tengelyen.
Futóműve feszesebb, lengéscsillapítása három szinten állítható s azt állítják hogy a gyári beállításokkal és a gyárii szerelt gumikkal eléri a 2G-s oldalgyorsulást kanyarban. Ezt egyáltalán nem nehéz elhinni, tekintve, hogy az autó nagyon alacsony és széles, valamint önsúlya csupán 700 kiló, köszönhetően a több karbonszálas elemnek, a könnyebb akkumulátornak és a szintén könnyebb karbonsálas üléseknek.