2,99 millióért már vihető a vadonatúj Renault Clio IV
Itthon a Renault Clio IV: listaára a korábbi Clióéval egyező
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Múlt héten külföldön próbálhattuk, most már itthon is vezethettük a Renault Clio IV-est, de ami fontosabb, már árát is tudjuk. Kedvező!
A Clio IV az első olyan Renault, mely teljes mértékben Laurens van den Acker irányítása alatt készült
Rejtett hátsó kilincses, csakis ötajtós
Immár mindegyik Clio puha műszerfalat és kártyás, nyomógombos indítórendszert kap, a 7 colos MediaNav navigálásra, illetve Bluetooth-on keresztül zenelejátszásra is képes érintőképernyő a második, Expression felszereltségtől jelenik meg
A szám, azaz az alapár ugyanis valóban bűvös, pontosan a kifutó - Magyarországon Collection névre keresztelt klasszik változatával még nem biztos, hogy megjelenő - Clio III-aséval egyező, így az újdonság méretnövekedését, fejlettebb technikáját és persze kisebb fogyasztását ajándéknak tekinthetjük. Persze itthon nem csak a listaárakról szól az autópiac, a Clio III-ra van vaskos, a készlet erejéig élő, 550 000 forintos árkedvezmény, a Clio IV-re pedig nincs. Illetve mégis van, de csupán a személyre szabhatóságot hangsúlyozó kiegészítőiből, 100 000 forintnyi.
Elöl-hátul megfelelő helykínálat, korrekt kidolgozás, fiatalos anyagok jellemzik
A korábbinál 12 literrel nagyobb, kereken 300 literes az alapáron is osztott üléshajtással bővíthető csomagtér
A háromféle - Authentique, Expression, Dynamique felszereltségekkel és négy különböző (2 benzines: 1.2 16V, 75 LE és 0.9 Tce, 90 LE, 2 dízel: 1.5 dCi 75 és 90 LE) motorokkal érkező Clio IV alapára így 2 990 000 forint. Mindegyik verziója négy légzsákos, ESP-s, elektromos első ablakos, de tempomat, LED-menetfény és Renault kártya, illetve nyomógombos indítás is szerepel a bázisellátmányban. Klíma (210 000 forintért), Bluetooth-kapcsolatos, zeneátjátszásra is képes, 7 colos érintőképernyős, Közép-Európa térképes navigációs berendezés (165 000 forintért) a legolcsóbb Clióhoz is kapható, ám jobban jár a vevő, ha a második, Expression szintre lép, 300 ezer forintos felárért ott ugyanis előbbieken túl a magasságában állítható sofőrülés is jár a világos betétes kárpitozás felármentes választási lehetősége mellé.
Három korábbi generációjával együtt eddig 22 millió példányban kelt el a számokat a negyedik nemzedékkel folytató, eddig két Év Autója címet magáénak tudó Clio
Digitális sebességkijelzős a műszerblokk, az erősebb benzines és dízelmotor stop-start elektronikás
A csúcsnak számító Dynamique ellátmány felára a bázishoz képest 500, az Expression kivitelhez képest 200 ezer forint. Itt már a műszerfal színe is 4 árnyalatból választható, automatikus, zsebben hordható a Renault kártya, teljes Európa térképes a navigáció, alumínium a felni, automata, egy érintésre végigfutó az elektromos ablak, választható ECO üzemmód és kapcsolható ködfényszóró is. Opcióként számos elem, panorámatető, automata klíma, fényszóró és ablaktörlő, jövő évtől hangvezérlést kínáló R-Link navigációs rendszer, tolatókamera, tolatóradar és számos, a személyre szabhatóságot hangsúlyozó külső-belső optikai elem elérhető. A Clio IV opciós kínálata így meglehetősen hosszú, de ami talán még fontosabb, az új Clio a 3,3 milliótól kínált Expression szinttel extrák nélkül is teljesen vállalható autó, új színeivel, alapáras élénk sárga és strandkorlátóceánkék fényezésével is jól mutat, de opcióként a formáját ihlető DeZir koncepció vörös árnyalatával is elérhető. A Renault Hungária a kifutó Clio III-aséhoz hasonló eladási számokat vár tőle, amire minden esélye megvan, pláne, hogy bevezetési időszakában 5 év garanciával adják.
Leleményes a hátsó kilincs elhelyezése, és egyáltalán nem kényelmetlen a használata, igaz kisebb gyerekek által nem hozzáférhető, de az nem is baj.
.
Közben megnéztem a korábbi Clio árait, egész jó….. A kilincsre meg mondtam is, hogy ízlések és pofonok, neked tetszik, nekem nagyon nem. Kár, hogy ez nem egy választható extra :)))))) akkor mindenkinek olyan lenne, ami tetszik neki.
Igen a III-ast nyomott áron két féle motorral és felszereltségi szinttel tovább forgalmazzák. A kettes Clio pedig új néven Dél amerikában folytattja majd tovább a pályafutását! A rejtett kilincs szerintem zseniális húzás volt annak idején az Alfától, amely ma is rendkivül látványos. Nekem kifejezetten tetszik, bár nem tartom praktikusnak!
Igen
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/jol_arasitott_kisauto_renault_clio_collection-8799
Rendben van a kocsi, jó az ára is. Egyetlen egy problémám van vele. Az öt ajtósnál miért kellett elcseszni a hátsó ajtót azzal a szerencsétlen ablakra helyezett kilinccsel? Az egész autó vonalát megtörti, hogy a kilincs nincs a helyén. Az én számomra ez egy igénytelen, csúnya megoldás. Tudom, hogy annak idején az Alfa találta ki, már akkor sem tetszett. Sok más gyártó meg átvette (Honda, Peugeot 206 SW, stb.), úgy látszik a hülyeség tényleg ragadós. Na mindegy, ettől még sokan venni fogják.
És vajon a mostani III-as Cliót továbbra is árulni fogják valamilyen kiegészítő névvel? Mint annak idején a Clio II-t Campus néven?
Igen, persze, köszönjük a pontosítást! Elírtam, pedig előttem van, hogy a Clio III az Év Autója.
Az alábbi idézet egy kis pontosításra szorul: ” 2005-ben debütált második kiadásával is Év Autójának választott…” 2005-ben a Clio III lett az év autója, a második széria 1998-ban debutált.
Amúgy nagyon baba a gép, és vállalható ára van.