2944 lóerőnyi Audit próbáltunk, közel 270 millió forint értékben

Audi Driving Experience: több mint negyed milliárd forintnyi négykarikással mentünk a Balatonra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már-már visszatérő esemény a nyári Audi Driving Experience, ahol egy balatoni túrával prezentálja kínálatát az Audi. A felhozatal idén is több mint meggyőző volt.

Tavaly Hamvas Tomi vitte tőlünk a nyári Audi Driving Experience rendezvényt, kabriózott egy erőset, dízelmotorral próbálta az A5-öst, V10-es benzinessel az R8 Spydert. Idén rajtam volt a sor, 10 modellt sorakoztatott fel az ingolstadti, de győri üzemével hazánkban is meghatározó márka. Összesen 2944 lóerővel és mintegy 270 millió forint értékben. Most csak egyetlen kabrió volt a tíztagú tesztflottában, 190 lóerejével a második legszerényebb teljesítményű volt, persze az sem gyenge.
Hirdetés
A legkisebb teljesítményű modell a már télen is vezetett (és hamarosan tesztben is érkező), győri gyártású és Év Magyar Autója díjra is jelölt Audi Q3 (35 TFSI) volt, a csúcsot pedig a 450 lóerős RS5 Sportback tartotta, pedig abban is "csak" egy 3,0 literes V6-os dolgozik, ám két turbóval és 600 Nm nyomatékkal. Naná, hogy ez volt a flotta legdinamikusabbja: 4 másodperces 100-as sprinttel és 280 km/órás végsebességgel, amit persze nem volt módunk kipróbálni. Túlzottan sok egyebet sem, hiszen jellemzően 10-20 kilométerekre vezethettük csupán az egyes modelleket, ez csak ízlelésre volt elegendő.

Audi Driving Experience, 2019 - autólista
rendszám modell teljesítmény listaár
REK-609 Audi Q3 S line 35 TFSI S tronic 150 LE 16 629 030 Ft
REK-096 Audi Q3 S line 40 TFSI S tronic 190 LE 16 851 390 Ft
RLV-105 Audi A5 Cabrio Sport 40 TFSI S tronic 190 LE 20 158 470 Ft
RBW-694 Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic 286 LE 33 750 310 Ft
RLV-102 Audi SQ2 TFSI quattro S tronic 300 LE 18 980 180 Ft
PTY-337 Audi A6 55 TFSI quattro S tronic 340 LE 33 472 210 Ft
PXJ-757 Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic 340 LE 30 613 820 Ft
RLV-106 Audi S6 TDI quattro tiprtonic 349 LE 32 345 770 Ft
RLV-107 Audi S7 Sportback TDI quattro tiptronic 349 LE 33 199 210 Ft
RLV-125 Audi RS5 Sportback quattro tiptronic 450 LE 33 826 370 Ft

A legfőbb újdonság persze nem az RS5 volt, hanem az S6/S7 Spotrback duó, melyek 3,0 literes V6-os dízellel és elektronikus turbófeltöltővel, valamint 48 V-os mild hybrid rendszerrel hoznak 349 lóerőt és 700 Nm nyomatékot. Akár hanggenerátorral, de akár csendesen. Ráadásul ez a rendszer országúton simán hoz 5 liter alatti fogyasztást is - derült ki nullázás után a mintegy 300 kilométeres túra utolsó harmadánál megkaparintott autóban, addig mondjuk 10,8 l/100 km-t írt a fedélzeti számítógép, hiszen vélhetően minden kolléga megízlelte az 5 másodperces gyorsulását.
Sportmodellből szerepelt még az SQ2 is, azaz a Q2 jelenlegi csúcsverziója, a 300 lóerős 2.0 TFSI motorral, 400 Nm nyomatékkal és 4,8 másodperces 100-as sprinttel. Igen, mindezt egy kisméretű, 4,21 méteres crossover hozza, alapáron 12 915 480 forintért, ám a tesztautó másfélszer ennyibe, 18,98 millióba kerülne újonnan. Hát igen, az Audi nem csak meggyőző, hanem árukkal is prémiumszintű autókat készít, de ebben igazából nincs semmi meglepő. Az viszont már az lehet, hogy akár 16-20 millió forint körül (Q3, SQ2, A5 Cabrio), akár a 30-33 milliós ársávban is mennyire különböző (A6 és A7 55 TFSI, higgadt, józan, benzinmotorral sem túl torkos; S6/S7 TDI-ként dízellel is sportos karakterű, vagy kisebb, de elképesztően erős RS5, meg persze SUV kupé Q8) is választható.
Az RS5 brutális, de azt már az alig több 300 kilométeres túra közben is meg kellett tankolni. Az SQ2 kiváló játékszer lenne, ha 10 centivel alacsonyabb lenne. Ha már Audi, nekem az S6 TDI jött be leginkább a mezőnyből. Erejével és eleganciájával is meggyőző, de hivalkodásmentesebb az A7-nél. Persze jegyezzük meg, ebből a sorból nincs rossz választás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?