A gravitáció egyszerre lehet a barátunk és az ellenségünk, ügyesen használva még akár egy gyári Golfot is félelmetes végsebességhez segíthet hozzá (Fotó: Youtube.com/L'argus)
Ha azt mondjuk, hogy a 300 km/órát közelíti egy GTI Golf, akkor biztosan mindenki egyből a tuningra gondol, pedig van egy sokkal egyszerűbb megoldás is. Esetünkben sem az utólagos módosításokhoz nyúltak, pedig még a jelenlegi legerősebb GTI, a kísérlethez használt Clubsport sem képes papíron ilyen sebességre. Ha esetleg nem tudod pontosan, hogy alapesetben mennyi a vége egy ilyen gépszörnynek, azt is eláruljuk: elektronikusan szabályzott 250 km/h, de egyébként egy pontosan ugyanilyet próbálhattunk ki mi magunk is a közelmúltban, így ha még több infó érdekelne róla, akkor
ide kattintva találod meg a menetpróbáját.
Visszatérve a kísérlethez: a tuning helyett az alapszintű fizika segítette a GTI-t a versenyautós adathoz, a hivatalos végsebesség elérése előtt ugyanis egy meredek lejtő következett. Ilyenkor az elektronikus "tiltás" ellenére is átléphető a gyári határ, ugyanis a legtöbb autóban ez a rendszer csak annyival avatkozik be, hogy a levegő és üzemanyag mennyiségét a sebességtartáshoz megfelelő szintre korlátozza. Erre láthatunk példát a L'argus Youtube csatornáján is, alább megtekinthető a videó, amelyen a GTI digitális műszeregysége szerint 296 km/órával, míg a feltöltő kommentekre adott válaszai alapján GPS szerint 292 km/órával száguld az autó.