280 lóerő plusz, maradhat?
Tuningwerk 1M RS: pályagép utcára is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
335 helyett 521 lóerőt húztak elő az 1M Coupe immáron karbonnal fedett motorteréből, majd ezután minden elemet kicseréltek pályaversenyzésre alkalmas alkatrészekre.
Nagy fába vágta fejszéjét a német Tuningwerk csapata, mikor elhatározták, hogy közúti használatra is engedélyeztethető, de pályás csapatásra is alkalmas versenyautót építenek a BMW 1M-ből. Az alapmodell 335 lóerős turbós hathengeresét vezérlés-átprogramozással, nagyobb turbófeltöltőkkel és egyedi kipufogórendszerrel 521 lóerőre húzták, a csúcsnyomaték pedig 450-ről 614 Nm-re emelkedett. A módosításokat követően az 1M RS végsebessége túlszárnyalja a 300 km/h-t.
A váltót és a kuplungot is megerősítették, akárcsak a sportfutóművet és az immár 370 mm átmérőjű tárcsákkal szerelt fékrendszert, amely opcionálisan karbon-kerámia tárcsákkal is rendelhető. A karosszériaelemek egy részét is szénszálas műanyagra cserélték, amivel jelentősen csökkentették a gyári tömeget: a motorháztető, a csomagtérajtó, az első légterelő, a hátsó szárny és a Recaro kagylóülések is ebből a könnyű, de erős polimerből készültek.
Elöl 245/35 R19, hátul 285/30 R19 méretű Dunlop Maxx Sport gumik feszítenek a szuperkönnyű ATS felniken, és kérésre bukóketreccel is felszerelik az autót, ez esetben a hátsó ülésnek búcsút kell mondani.
A Tuningwerk 1M RS alapára 119 000 euró (kb. 36 millió forint), amiben a kiindulási alapot biztosító 1M Coupe ára is benne foglaltatik.