2,8 millióért jön a tetőre állított Dacia Lodgy egyterű

Itthon a Dacia Lodgy - beleültünk, beindítottuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault Hungária székházának tetején csodálhattuk meg, indíthattuk be és parkolhattuk ide-oda a szenzációs áron érkező Dacia Lodgy egyterűt.

Noha eddig is tudtunk egy-két dolgot a 2004-ben a Logannal (helyesebben Logannel, hiszen elvileg logennek kellene mondani) útjára indított, első évében 22 833, a tavalyi évre, 8 év alatt egyenletes, töretlen fejlődéssel 813 822 példányos volument magáénak tudó Dacia hetedik modelljéről, az egyterű Lodgyról, testközelből most először vehettük szemügyre, s immár tényleg csaknem mindent tudunk róla. Még vezetni is sikerült: a Renault Hungária székházának tetejére kiállított első, még nem is hazai, hanem svájci piacra specifikált, s onnan kölcsön kapott kompakt egyterű első és hátrameneti fokozata is könnyedén kapcsolható, kormánytekerését pedig szervorásegítés könnyíti.
A 4498 mm hosszú, 1751 mm széles és 1680 mm magas, óriási, 2810 mm-es tengelytávú, a Reanult Grand Scénicnél külméreteivel alig kisebb, de természetesen puritánabb kivitelű egyterű a Dacia eddigi legigényesebb autója. Noha utastéri műanyagkárpitjai továbbra is kivétel nélkül kemények, műszerfalát króm vagy akár zongoralakk hatású középkonzol, világos betét, krómgyűrűs légbeömlő, USB-csatlakozós gyári hifi, de még érintőképernyős navigáció is színesítheti. Utóbbi szó szerint, hiszen a 7 colos kijelző színes, s igazi örömhír, hogy az LG hardware nem TomTom, hanem magyar fejlesztésű iGO szoftvert kap.

A Lodgy piros mutatós, egészen szép tipográfiájú műszerpultjára fedélzeti számítógép kerülhet, elektromos ablakainak kapcsolói a Daciánál elsőként a középkonzol helyett az ajtókon találhatók, a lényeg azonban, hogy az opcióként 7 üléses, három üléssoros egyterű mindegyik ülése teljes értékű. Az utastér belső szélessége gyári értékek szerint az első üléssorban 1408, középen 1466, leghátul 1370 mm, s az ötüléses mintapéldány ülőpróbája alapján elmondható, elöl-hátul (illetve középen) valóban tökéletes, fejtér szempontjából bőséges a helykínálat. Tologathatóságot csak az első székek kínálnak, a Lodgy esetében az egyterűs jellegekből leginkább a térkínálat van meg, a hátsó ülések nem is padlóba süllyeszthetők, s nem is kivehetők. A hét üléssel 207 literes csomagtér bővítéséhez az ülések csak hajtogathatók, a középső sor háttámlájához billenthető leghátsó sorral 634 literes, a csupán ötüléses Lodgy esetén 5 üléssel még óriásibb, 827 literes a tér, míg csupán az első üléseket használva, a hátsókat az első támlák mögött sorakoztatva a hétüléses verzió raktere 1861, az ötülésesé 2617 literes. Az utastérben kesztyűtartó, első-hátsó ajtózsebek, középkonzol tetejébe vájt praktikus rekesz formájában további 30 liternyi tér hasznosítható.
Hirdetés

A Lodgy motorpalettája jól ismert és vadonatúj motorokat egyaránt tartalmaz, mindegyik Euro5 normás. Alapmodellje, az előbbi, azaz a jól ismert csoportba tartozó 1,6 literes, 8 szelepes, 82 lóerős benzinmotor, melynek legnagyobb különlegessége, hogy gyárilag LPG, azaz autógáz üzeműre alakított, kilométerköltségét megfelező verzióban is fog készülni. A másik benzines, az 1,2 literes, 115 lóerős, 190 Nm nyomatékát már 2000 1/percnél szállító közvetlen befecskendezésű, gyors reakciójú turbóval szerelt motor pedig a Renault palettáján is újdonság, a Daciánál pedig természetesen itt jelenik meg először – 5,9 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel, 135 g/km CO2 emisszióval. Dízelből 90 és 107 lóerővel, utóbbi esetén 5 helyett 6 fokozatú váltóval választható az 1,5 literes dCi, melynek erősebb változata is mindössze 4,4 l/100 km üzemanyagot kér 100 km-re, CO2 emissziója 116 g/km, kisebb teljesítményű testvére esetén utóbbi mindössze 109 g/km.
A Dacia Lodgy motorpalettája
1.6 MPI 1.2 TCE 1.5 dCi 90 LE 1.5 dCi 107 LE
Teljesítmény (LE/p) 82/5500 115/4500 90/3750 107/4000
Nyomaték (Nm/p) 134/3000 190/1500 200/1750 240/1750
Végsebesség (km/h) 160 179 169 175
Gyorsulás (0-100 km/h, mp) 14,5 10,6 12,4 11,6
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 7,1 5,7 4,2 4,4
CO2-kibocsátás (g/km) 165 135 109 116

Az ötüléses csomagtérméretével minden vetélytársát, még haszonjármű alapú egyterű konkurenseit is felülmúló Lodgy ára egyértelműen mindenkié alatt marad. Korábban azt a biztató információt kaptuk, hogy 3 millió forintnál szerényebb lesz, most már 2,8 millió forint alattit ígér Rosta Gergely, a Renault Hungária marketing menedzsere, ami főként a már most ismerhető ellátmány mellett vonzó. A marokkói Tanger ipari szennyvizet, de még szén-dioxidot sem termelő új gyárában készülő Lodgy júniustól lesz rendelhető itthon, végleges ára is akkor lesz publikus, de az említett alapár mellett még egy verzióé ismerhető: a klímás, ötüléses, dízel felára mintegy 1 millió forintnyi lesz, azaz 3,8 millió környékén várható, s állítólag a csúcs is 5 millió alatt marad. Nem csak ellátmányával, fix árú karbantartásaival is olcsó a Dacia, az évente esedékes átvizsgálás díja – évi 20 ezer kilométeres futást feltételezve - az első három évben egyaránt 24 190, a negyedikben 45 990, az ötödikben pedig 37 990 forint.

Az Acces, Ambiance, Arctic és Exception ellátmánysor első tagja, azaz az Acces ötüléses, egyben dönthető hátsó üléses utasteret kap, de már abban is megvan a három (!), azaz minden hátsó helyhez járó Isofix gyerekülés-rögzítő, a szervokormány és a blokkolásgátló, valamint a Daciánál első alapmodellként a 4 légzsák is. Kerekei 14 colosak, kesztyűtartója nyitott, ablakemelői manuálisak, a lökhárítók azonban már esetében is fényezettek. Az Ambiance osztott (2/1 arányú) hátsó ülésdöntést, fedélzeti számítógépet, elektromos első ablakokat, távirányítós központi zárt, utastéri 12 V-os csatlakozót, zárt kesztyűtartót, 15 colos felniket, valamint oldalsó fekete védőelemeket és rolós csomagtérfedőt tesz az alapra. A manuális légkondi nem meglepő módon az Arctic szinttel jelenik meg, amelynél továbbá krómozott lökhárító díszítés, krómozott kilincs, műszerkeret és hasonló légbeömlőkkel szerelt fényes fekete középkonzol, zárt műszerfali tároló, ködfényszóró, magasságában állítható vezetőülés, tetősín, elektromos külső tükör is gazdagítja a felszerelést. A csúcs, Exception ellátmánynál a műszerfalba épített Bluetooth kihangosítást és audio streaminget (zene átjátszást) is kínáló Media Nav navigációs rendszer, elektromos hátsó ablak, tolatóradar, bőr borítású kormány és sebességváltógomb, fűthető első ülések, ESC menetstabilizátor és sebességkorlátozó elektronika, valamint 16 colos alufelni is megjelenik.

Extrák tételenként is rendelhetők lesznek, illetve némely csakis úgy érhető majd el. A legfontosabbakat kiemelve, a hétüléses verzió felára 200 000 forint, a metálfényezés 120 000, a menetstabilizáló elektronika 85 000, a navigációs berendezés 130 000, az USB-csatlakozós, MP3 lejátszós hifi 60 000, a légkondicionáló 160 000, míg a magasságában állítható vezetőülés és kormány 50 000 forintos extra lesz.
A márka szavaival élve a Lodgy pont azt adja, amire a vevőknek szükségük van, se többet, se kevesebbet, s az ára is ehhez szabott. Nem titkolt cél a piac sokkolása, mely kapcsán felvetődik a kérdés, vajon lesz-e elég példány a vevői igények kielégítésére. A két éve megjelent Duster esetében ugyanis a kedvező ár hosszas, hat hónapnál is hosszabb várakozási időket szült. Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője szerint most ugyan nem kell a Dustertől ismertekre számítani, ám a bevezetés utáni hónapokban most is elképzelhetőek féléves türelmi idők, de úgy gondolja, hogy lesz annyira kedvező ajánlat a Lodgy, hogy a vevőknek megérje várakozniuk, s véleménye szerint meg is fogják tenni azt. Így legyen, mi pedig várjuk a tesztautót, hogy még alaposabban is bemutathassuk, kipróbálhassuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

37 thoughts on “2,8 millióért jön a tetőre állított Dacia Lodgy egyterű

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    A másik dolog pedig, hogy úgy van Magyarországon 3.8 millió autó, hogy abból a felét szinte nem is használják. Több olyat is ismerek, akik bármilyen autót vesznek nem megy tönkre náluk, mert alig használják. Mikor úgy gondolják, hogy már nem kell, mindig hamar találnak rá vevőt. Miért? Mert annyiért kínálják, amennyiért biztosan elviszik.

    Az autósok fele legalább olyan, aki évi 5 ezer km-nél kevesebbet megy a kocsijával.
    Újonnan megveszi és 5 év után még mindig csak 14 ezer van benne.
    Gyakorlatilag felesleges neki autó, mert általában tömegközlekedik. Közel van a munkahelye (5 km). Nincs hová mennie. Bevásárlásra használja egy héten egyszer. Meg arra, hogy biztonságból ott legyen, ha sürgősen menni kell valahová. (sosem kell)
    Ilyeneknél nem megy tönkre az autó, nem jön elő semmi hiba. Olajcsere nagy ritkán, meg téli-nyári gumi, de ezen kívül semmi.

    Aki viszont rendszeresen, napi szinten használja és sok km-t megy, annál minden autóra költeni kell, mert a használat következtében amortizálódik, elhasználódik rajta minden kopó-fogyó alkatész. Ha más nem, akkor a fékpofák, féktárcsák, gumik, olaj, olajszűrő, légszűrő, benzin/gázolajszűrők, ékszíjjak, vezérműszíj és görgők.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Vidi: Egyetértek! Alaposan szét kell nézni és ha elég kitartó az ember, akkor ki lehet fogni egy-egy jó példányt. Amennyiben utána hosszú évekig akarja használni, akkor megéri rászánni az időt, energiát, mert súlyos milliókat lehet vele spórolni.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    A ma kapható egyik legolcsóbb és legmegbízhatóbb használt autóról beszélünk. Egy-két dolog van rajta, amit 1X ki kell cserélni. Pl.: hátsó rugók gyárilag gyengék, de fillérekért lehet kapni utángyártott erősített változatot, ami utána egy örök életre szól. Ez volt a legnagyobb gond vele, de 6 ezer Ft/db-ért megoldódott. Vagy a belső kilincs eltörik egy idő után. De ezek semmiségek, filléres dolgok ahhoz képest, hogy a Citroennnél orrán-száján folyik a hidraulika olaj, vagy szétesik a váltó rudazat és ott maradsz vele lépten-nyomon a dugóban Pesten a piros lámpánál, vagy egyszer csak az első teleszkóp elfáradt gumi tartója szétesik és menet közben felveri a motorháztetőt.

    Vannak olyan autók, amelyeknél nincs vége a hibáknak és a javításoknak. Ez az autó azok közé tartozik, amelyekre kis túlzással bátran mondhatjuk: „sosem megy tönkre”.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    [b]Dixi:
    „…ha lenne pénzem csakis újat vennék. Szarok rá mennyit „bukok” amikor megveszem, nem eladni veszem, hanem használni hosszú évekig.”

    Horatius: „Vannak Magyarországon elfogadható áron kiváló állapotban lévő használt autók. Érteni kell hozzá, ki kell fogni őket és lehet jól járni velük.”[/b]

    Szerintem az igazság, a két szélsőséges vélemény között húzódik meg.
    Amit Horatius mond, abban sok az igazság, de frázisként is hat.
    10-11 évvel ezelőtt hobbim volt, hogy hétvégeken néhány órát használt autókereskedésekben nézelődtem. Nem akartam harmadikat venni, (mert volt 2) csak a kíváncsiság, érdeklődés vitt. Végigmentem a különböző telepeken, körbenéztem a kiállított 1-2- háromszáz autót, majd a végén közülük rámutattam 1-re vagy 2-re, hogy az összes közül csak ez érné meg. A dolog érdekessége az volt, hogy az így megjelölt autó a következő héten már soha nem volt ott!
    Ha rámégy a használtauto internetes oldalra, most látsz 79.313 db-ot.
    Garantálom, ekkora számból nincs több 500-nál az olyan autó, amiről te beszélsz!

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Kedves Dixi!

    Sajnos Te rosszul választottál, pórul jártál a használt autókkal. Ma Magyarországon egyre többen jönnek rá arra, hogy a legnagyobb bukás új autót venni. Egyre kevesebb embernek van kidobni való pénze.

    Tudod milyen autókra van ma kereslet? A 100 ezer és az 1 millió forint közötti használt autókra. Ha egy kicsit ért hozzá, jól kiválasztja és nem tud rajta bukni.

    Tudod mire költöttem 1.2 milliót? A világ legkényelmesebb, de leggyakrabban elromló autójára a Citroen XM-re! Ezen az autón a létező összes alkatrész egymás után meghibásodik egy bizonyos kor után. Olyan hibák jönnek rajta elő, amire az ember előtte álmában sem gondolt. Na ilyet valóban nem szabad megvenni már 100 ezer Ft-ért sem.

    De egy mezei Golfra ennyit költeni. Háát sajnálom.
    Akinek esze van nem vesz új autót, mert cefetül lehúzzák vele.

    Tudod ki vesz új autót? Aki egyáltalán nem ért az autókhoz és nem meri megvenni a használtat, mert jobban fél tőle, mint a tűztől. Meg az, akinek annyi pénze van, hogy nem számít neki, hogy 2-3 millióval több vagy kevesebb.

    Vannak Magyarországon elfogadható áron kiváló állapotban lévő használt autók. Érteni kell hozzá, ki kell fogni őket és lehet jól járni velük.

    Új autóból csak elektromosat vennék! Azt is csak azért, mert használtan olyat nem lehet még kapni.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Kedves Vipo!

    Én autókereskedő voltam, úgyhogy tudom miről beszélek! Vannak ilyen típusok, amelyek 12-15 évesen sem mennek tönkre, rendkívül megbízhatóak és szinte semmit nem kell rájuk költeni.

    Mondjak egyet? Seat Toledo 1.9 TDI (3 – 5 liter között fogyaszt, a világból kimegy, 550 literes csomagtartója van, fillérekért meg lehet venni és egyáltalán nem kell rá költeni!)

    Olvasd el a népítéleteket a különböző fórumokon, ha nem hiszed, mindenki elégedett vele!
    A Dácia Lodgy elmehet a sunyiba a méreg drága 2.8 milliós árával! 1.5 milliót ér maximum, nem többet!

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    [i]„(szíjas, de csak 120 ezrenként kell cserélni)”[/i]
    Úgy gondolom egy vezérműszíj csere műveleteit elvégezni (általában az egyszerűbb autókat alapul véve) könnyebb, mint egy EGR szelep, illetve legfőképpen járatainak tisztítása. Hozzá le kell szerelni az egész szívócsőrendszert.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Az a baj, hogy sok vezérműszíjas kocsin is van EGR, dupla gond 🙂
    Opellal már nem vagyok annyira képben, főleg az újabb turbós motorokkal, de régebben egyedül az 1.4 Twinport (jellemzően a G Astraban volt ) volt láncos, minden más vezérműszíjas volt. Korábban gondolkodtam egy ilyen Astra kombin, hogy ne kelljen állandóan cserélgetni a vezérműszíjat, de aztán más kocsi lett a vége (szíjas, de csak 120 ezrenként kell cserélni).

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    [b]EGR szelep: Exhaust Gas Recirculation.[/b]
    Kipufogógáz-visszavezető rendszer.
    Az emisszió miatt rakják az újabb típusokba, elég sok problémát okozva ezzel az új autó tulajdonosoknak. Ez a „csodálatos” szerkezet a kipufogógáz egy részét visszavezeti az égéstérbe, ami lejjebb kényszeríti a távozó gázok hőmérsékletét. Az íjmódon visszavezetett kipufogógáz csökkenteni hivatott az égéstérben lévő keverék fajlagos hőkapacitását, ezáltal kisebb hőmérsékleti csúcsok alakulnak ki odabenn, aminek eredményeképpen csekélyebb lesz a kipufogógázban a NOx-tartalom.
    A legújabb motorok már láncosak, és a legenda szerint a lánc élettartama a motor élettartama, tehát megspóroltunk ezzel egy macerás művelet, vagyis a vezérműszíj cserét. Viszont, jött a helyébe egy másik macerás tétel, az EGR szelep…

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    „… ha jól emlékezem az a bizonyos szelep(talán fojtó!!??) mindig elkoszolódott …”

    Az a szelep az EGR szelep volt, az Opelek gyakori betegsége.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Alelnök
    Megbocsátunk. Bár nem tudom hogy miért fáj az neked hogyha egy „autós szaklap” forúmán az általunk használt márka/tipus kapcsán megosztjuk egymással a tapasztalatainkat, infórmációt cserélünk, tanulunk egymástól!? Őszinte leszek veled, engem nem érdekel különösebben se a Volkswagen, se a Toyota sem mivel egyik sincs még a környezetemben sem. Pontosan ezért nem is ütöm bele az orromat azon topic-ok hozzászólásaiba.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Ennyi pénzért terepjárót nem kapsz újonnan! Különben is a Dacia a funkcionalitásról szól, nem az igényesség/igényekről. Az alap: légzsák, klíma, szervó, stb… benne van. Ha minőséget akarsz akkor vegyél nissan qashqai-t vagy X-trailt 7-8 milláért.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Bizonyára igazad van. Nekünk bejött a márka.Egyébként az általad leírt gyújtótrafó probléma igaz -a 16 szelepes motorokra- a Sagem egy darab szar. A szerelőm a Beru-ra esküszik! Vaterom G-Astrájával viszont alaposan belenyúltunk (nagy árja csúcsminőség 🙂 ), mert már új korától kezdve zabálja az olajat -100 km/liter 5W40-es, és mint kiderült ez teljesen normális -kabaré-, az elektronikája egy szóval bohókás -elég kiszámíthatatlan hogy mikor mi romlik el benne, 130.000 km-él elfolyt a szervokormányból az olaj??? persze nem találták meg az okát, csak újra töltötték, majd 1 hónap múlva megint elcsöpögött csontszárazra! A kocsi 1 hétig állt a szervizben!!! Mire valami Pesti szaki lehívása által sikerült csak meggyógyítani! Persze nekünk 230 eFt ba került ez a kis móka 🙁
    A szívó benzines kapcsán viszont tudok két tökéletes példát a tartósságra. Az egyik utcabeli cimborámnak egy 1993-as 1.6-os Lancere van, új korától nála van, kis füzetbe vezetett szerviz dokumentációval. A kocsi hibamentes, hetente jár fel vele árúért Hajdúszoboszlóról Budapestre (240 km a 4-esen). Kapaszkodj meg, mivel 827.000 Km van a Lancer-ben!!! A másik példám egy Renault expressz 1,2 (nálunk cég autó volt, amíg idén be nem lett számoltatva egy logan mcv-be). Ez a szutyok 15 évig volt használva a Gazdasági szolgálatnál mint árú beszerző. Ennyi év alatt több mint 20 ember hajtotta rendszeresen, hiba mentesen, úgy hogy a költségvetési intézmények általában szeretnek spórolni a szervizen s itt spóroltak is. 350.031 km volt benne amikor beszámolták a logan-ba. Egy baja volt csak, hogy városban bekajált 12 litert. Szóval ha egy szívó benya megkapja a gondoskodást, akkor az a világból is kimegy!!!

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Én kb. egy hete vezettem egy Duster-t (4×4 1.6). Hát a vezethetőségével nem volt különösebb bajom, sőt egész kellemes érzés volt! A tulajdonosa azért vette, mert sokat jár földúton tanyára és néha lovat akar szállítani. Erre a feladatra szerintem tejesen jó ez az autó. A kárpitok minőségével viszont a gagyi kategóriát magasan megnyerné. Mindenki figyelmébe ajánlom az első üléskárpitok minőségét. A háttámla varrását MEÓ biztosan nem nézte át mert az valami elképesztően trehány munka! Ilyen trágya minőségű belső kivitelezéssel én még nem találkoztam. Az ülés viszont egész normálisan van párnázva és nem volt kényelmetlen. Tanyára járni lehet hogy nem rossz választás.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Most őszintén srácok aki manapság CR diesel autót vesz, az egy se normális. Teljesen mindegy hogy dci, hdi, crtdi, stb… a lényeg CR technológián van amit mindegyik gyártó használ, ez pedig bonyult és drága! Az hogy ki mit mond (haverom nőjének az édesapjának a nagybátyja mondta típusú beszólások) nem számít. Hitelt érdemlő a saját tapasztalat. Ha üzembiztos gépet akarsz kiszámítható fenntartási költségekkel akkor szívó benzin a választásod-természetesen belekalkulálva a magasabb fogyasztást amit benyelsz-. Mi a családunkban is csak ilyeneket használunk. Az én Clio-m 13 éves benzines (164.030 km-el) és kutya baja sincsen. Akkor ez most egy minőségi autó??? Vagy nem mert francia??! Szóval érted!? Én feltudom sorolni fejből is hogy a kopó alkatrészeken kivűl mit költöttem eddig rá -a kocsit a szalonból hoztam ki annó-. Viszont a Renaut márkaszervízes haverom aki otthon háznál szereli csak annyit mondott a dízelről hogy „traktórban van dízel”! Szóval szerintem senki se sírjon aki mindezek tudatában aki megszívja a dízellel. Kis fogyasztás drága szervíz.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Az igazság „odaát” van. Az biztos, hogy nekem ez a Lodgy nem tetszik, és nekem a 2.8 is olyan sok pénz, hogy ha kiadom, akkor olyasmit akarok érte, ami legalább tetszik. A feleségemnek meg sem merném mutatni 🙂
    A francia kocsikkal semmi gond, persze van akikifog egy rosszat, mint ahogy van beteges japán ésnémet is. Feleségem már a második Cioját koptatja, több mint 10 éve ez a típus van. Az elsőn kopó alkatrészek (gumi, akksi, stb.), a másodikon még az sem, olaj+szűrök, az összes hiba, hogy egyszer egyik hátsó rugó vége letört (csere) ez 2005 óta van nálunk.
    Amikor megjelent a Sandero, apám olvasta a hírdetést, és egyből mentünk a szalonba. A kocsi 2 milla alatt volt, apámnak volt 1 milliója, a többi hitel lett volna. Meghallotta a hitelajánlatot, és azt mondta gondolkodik. Otthon számolgatott, sokallta a havi 28 ezeret 6 (vagy 7?) évig. Halogatta a döntést. 2-3 hónap múlva ismeretségi körben valaki megszorult, gyorsan el akarta adni a kocsiját, apám megvette, egy 3 éves Skoda Fabia volt kereken 15 ezer km-rel, ami 1,15 millióba került. Ezt apám kp.-ben ki tudta fizetni. Sokkal jobban járt. Gondolom biztos van ellenpélda is, de apám utána nagyon örült, hogy nem vett új kocsit.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Ekkora baromságot nem mondhatsz. 😀 lol Ja láttam ilyen minőségi használt autókat. A mercedes stuttgarti szalonjában. 199x-es mercik, 5-70000 km -ig, szinte új autó árban. Na azok talán tudják amit te itt leírsz. Meg amit vitrinben tartottak a 15 évből 13-ig. Több mint 10 kocsim volt már használt, ha lenne pénzem csakis újat vennék. Szarok rá mennyit „bukok” amikor megveszem, nem eladni veszem, hanem használni hosszú évekig. Hányok már az általad leírt „elfogadható áron használtan” magyar álomautóktól. Csupán a jelenlegi golfomra költöttem 2,5 év alatt 1,2 milliót, úgy, hogy nem volt komoly baja, csak rohadt sok szar állandóan. Soha többet ilyen retket.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Egyik szomszédomnak itt Németországban van egy X6-a meg egy Z4-e. Ezekkel láttam mindig furikázni mig egyszer megyek el a háza előtt, garázsajtó nyitva, hát mi vigyorog szembe velem? Egy Dacia Duster.
    Most ne mondja nekem senki, hogy ilyen BMW arzenál mellett nincs pénze „csak” egy Dusterre.
    Lehet, hogy ezek az emberek racionálisan gondolkodnak???
    Itt a legolcsobb Lodgy 9.990 (1.6 MPI 85) euro, a legdrágább meg 16.290 (dCi 110) euro.
    Amúgy egész megnyerő a járgány 🙂

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Több nagy probléma van ezzel az „autóval”!
    Az embléma az elején és a neve, illetve a márka csoport ahova tartozik.
    Sajnos a velem egyidős és az idősebb korosztály ( 40 éves vagyok ) még jól emlékszik a Daciák karosszériájára, motorjára, futóművére, váltójára, fényezésére és ezen dolgokkal kapcsolatos hibákra, hiányosságokra!
    Én úgy gondolom, hogy a mi nemzedékünknek ki kell ahhoz halni, hogy valaki megvegye ezt az autót.
    A Renault 1,5 DCI motor 130-150 000 km. után letolja a nadrágot!
    Én maradok a drágább, de megbízható VW csoport autói mellett!
    Lehet velem vitatkozni, mindegyik csoportról van tapasztalatom, szerelő vagyok!
    üdv.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Ha feltalálták az olyan 12-15 éves autót, amelyre nem kell költeni, tehát nem kopnak az alkatrészei évtizedek és kilométerek százezrei alatt, akkor szólj, légyszi! 🙂 A te gondolatmenetedből kiindulva, ha tényleg ez számodra a minőségi autó, akkor azt hiszem nem sok autóval volt dolgod eddig, és még nagy csalódások előtt állsz.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Bele lehet tenyerelni ebbe is, mint minden másik márkába. Nálunk is van a családban Renault, a kopó alkatrészek cseréjén kívül soha semmi pluszt nem kért és sosem hagyott cserben senkit.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Mondja ezt egy férfi. Ha a nőnek nem tetszik, mert nekik fontos a szépség is, akkor hiába minden igyekezet. A Dacia Logan 7 személyes változata nekem is tetszett 1.5dci-vel, mert annyira olcsó volt, hogy nem tudott nem tetszeni. De ez a Lodgy a legolcsóbb benzintemető motorjával 2.8-ért már egyáltalán nem olcsó.

    A minőségi autó az, amelyik 12, 15 évesen is bírja a gyűrődést, állja a sarat, nem megy tönkre rajta minden, nem rozsdásodik. Meg lehet venni elfogadható áron használtan, ugyanazt a funkciót betölti, mint egy új és nem kell állandóan a javítgatására költeni. Gyakorlatilag úgy viselkedik, mint egy új autó, csak sokkal olcsóbb.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    „A minőségét tekintve egy ilyen autó élettartama max.: 5 év, utána gyakorlatilag kuka.
    Szemben egy minőségi autóval, amit jelenleg 12 évesen árulnak annyiért, mint újonnan a Lodgy-t és még mindig patent állapotban van.”

    Mi az, hogy minőségi és nem minőségi? Ember, már nem a KGST-ben élünk, a Logdy is ugyanazokból az alkatrészekből áll ugyanazoktól a beszállítóktól, mint a többi konkurens társa, ráadásul a legmagasabb minőségbiztosításokkal rendelkező Renault összeszerelő üzemből jön.

    Ezt nyugaton is tudják, azért népszerűek, csak itt a Lajtán túl van meg még mindig az a több évtizedes sztereotípia, hogy ha Dacia, akkor az gagyi, és még az sem tántorítja el ebben a meggyőződésében a kivagyi álsznob egyszeri magyart, hogy a Daciához ennek az autónak a nevén kívül semmi köze.
    Ha pedig nem sörnyitóval, hanem rombusszal az orrán árulnák a franciák, máris emészthető lenne a formája is.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    A gyári LPG verzió esetleg értelmessé teheti, de ha az asszony nem ül bele, mert rondának találja (mint ahogy a Duster-t is), akkor ilyen autónk nem lesz az biztos. 🙂

    (Amúgy is gáz a Dacia, nem mindenkinek veszi be a gyomra.) Új autó 1.5 millióért, mint ahogy a Logan volt, az még árban elszippantja a vásárlókat, de 2.8 millióért már nagyon komoly minőségi használt autókat lehet kapni, amelyek már nem veszítenek annyit az értékükből, mint egy új Lodgy fél év alatt.
    A minőségét tekintve egy ilyen autó élettartama max.: 5 év, utána gyakorlatilag kuka.
    Szemben egy minőségi autóval, amit jelenleg 12 évesen árulnak annyiért, mint újonnan a Lodgy-t és még mindig patent állapotban van.

    Egy szó, mint száz: drága és gagyi, ez a két szó jellemzi leginkább. Ha lesz belőle gyári LPG üzemű annak lesz értelme, de csak akkor, ha nem emeli meg jobban az árát, mint amennyiért bármelyik átalakító üzemben beszerelnék (200 ezer Ft).

    Lehetne amúgy soros Plug-In hibrid is az az elektromos változat, mint az Opel Ampera, csak ugye OLCSÓN, mert egy Dacia legyen olcsó, mert drágán már vehetünk rendes autót is! 🙂

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Az ADAC statisztikáit inkább hagyjuk… Milliószor milliónyi helyen ki lett tárgyalva, mennyire lehet komolyan venni. Itt a HaHu-n sem a Picassonak, sem a C4 Picassonak nem valami fényes a felhasználói elégedettsége.
    Ha szép autót akarok, akkor Alfát veszek, nem Zafirát, vagy C4 Picasso-t. Ha pedig praktikus családi igáslovat, akkor Lodgy-t, vagy valami hasonlót.
    Sajnos kizárólag a relatíve szépségért nagyon kevesek tudnak és hajlandók dupla árat fizetni. Márpedig egy Lodgy-nál kevésbé praktikus Zafira alapára az alig 2,8 milliós Lodgyhoz képest 5,5 milliótól indul. Ez még annál is jóval magasabb ár, mint amennyibe a Dacia legdrágább, mindennel felszerelt verziója.

    A Dusterrel annyira lehet Dunát rekeszteni, hogy hónapokra előjegyezve lehet csak rendelni, és Európában és Magyarországon is a legnépszerűbb és legnagyobb számban eladott SUV.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    A Picassokkal nincs semmi gond. A Xsara Picasso kategóriája legmegbízhatóbb kocsija hosszú évek óta az ADAC adatai alapján. A C4 sem rosszabb, bár arról konkrét adatokat nem tudok, de nem nagyon hallani panaszt rá.
    A Duster szerintem is egész normálisan néz ki, ha Daciat vennék, biztos azt választanám. Azért hasáb és hasáb között is van különbség, egy Scenix, vagy az említett Picasso, esetleg a Peugeot 5008 vagy egy Zafira azért sokkal jobban néz ki. Igaz drágább is.
    Szerintem akkora sikere nem lesz, mint a Dusternak, bár azért azzal sem lehetne Dunát rekeszteni. De igazából Magyarország egy pitiáner piac minden autógyárnak.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Nem erőszak a disznótor. Ha csak annyira lesz sikeres, mint a Duster (minden esélye megvan már), már elérték vele a céljukat a franciák.

    Ezeket az autókat egyébként az ember nem a szépségéért veszi (te láttál már szép hasábot?), hanem a praktikuma miatt. Abban pedig verhetetlen lesz, ahogy ár-érték arányban is. És várhatóan a relatíve egyszerűsége miatt szopóroller sem lesz, szemben mondjuk az agyonelektronikázott C4 Grand Picassóval.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Nekem tetszenek az egyterű kocsik, jelenleg is egy egyterűm van, de ez a Dacia nekem nagyon nem tetszik. Egyszerűen nem jön be a formája. Gondolom a tök fapad lesz 2.8 millió, biztos Renault Credit finanszírozással. A kicsit felszerelt dízel 4 millió körül lesz. Nem tudom elképzelni, hogy ennyiért ilyet vegyek, mert kapok pl. egy 1-2 éves Citroen C4 Grand Picassot, ami mondjuk bemutató autó volt. Már a 2.8 millió is túl sok pénz ahhoz, hogy ne tetszen, és aztán utána évekig nézegessem. Persze akinek tetszik, az vegye meg, nem vagyunk egyformák. Abban azért biztos vagyok, hogy nem fogják vinni, mint a cukrot, sajnos nem azt az időszakot éljük, hogy bármilyen autóra is nagyon rákapjon a nép.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    A Lodgy és a Logan teljesen más ligában játszanak. A Thalia-Scenic -es példa találó és igaz. A Lodgy egy egyterű mely a Scenic és a Kangoo területén játszik, ám azoknál jóval puritánabb szinten, és persze alacsonyabb biztonsági arzenállal felvértezve. A méreteit tekintve azonban egyáltalán nem lesz drága! Egy átlagosan felszerelt Scenic benzin motorral is 4.5 MFt, dízellel meg még drágább!

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    „A tankolás nem lebecsülendő tétel, hiszen milliós összegekre rúg évente annak, aki használja is az autóját rendesen.”

    Mielőtt ilyen hülyeséget leírsz, nem ártana egy kicsit gondolkodni is. Az átlag magyar, aki ilyet vesz, évi 12-13 ezer kilométert használja az autóját. Ez egy 7 literes átlagfogyasztású autónál a jelenlegi üzemanyagárak mellett 300 és 400 ezer forint között áll meg, ami nagyon messze van a millióktól.
    Az európai kispolgári réteg, aki Lodgy-t vesz, az ár-érték aránya miatt veszi majd meg ezt az autót, és nyilvánvaló bukás lenne elektromos verzióban árulni, még ha neked ez is flúgod. Ha csaknem egy köbméternyi pakkal, papa mama, gyerekek lemennek az Adriára, legalább háromszor kellene tölteni csak az oda út alatt az autót. Életszerű, hogy talál bárhol elektromos töltőállomást? Megéri bárkinek is a több órás kiesés? Aligha.
    Viszont lesz gyári LPG, amivel tarolni fog.

    A Logant és a Lodgy-t összehasonlítani pedig olyan, mint a Scénic-nek felróni azt, hogy a Renault Thalia fele annyiba kerül. Teljesen más kategória a kettő.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Nem mondanám annyira olcsónak 2.8 millióért. A Logan sokkal vonzóbb árban volt 1.5 M körül. Ez most már a duplája. 2M alatt megállhatott volna az ára.

    A benzines változata jó sokat eszik (nem gazdaságos üzemeltetni), a dízelek meg nyilván drágábbak, hogy előre fizesse meg a tulaj amit majd megspórol.

    Egy elektromos verzió 250 km-es minimum hatótávval mondjuk még 3.5 M-ért is jó lenne, megérné, mert abba legalább nem kell tankolni.

    A tankolás nem lebecsülendő tétel, hiszen milliós összegekre rúg évente annak, aki használja is az autóját rendesen.

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    Azt hiszem üdvözölhetjük a normális Nyugat európai piac best of slágerét, ami tarolni fog. Persze kérdés hogy prűd és sznob magyar lakosság le fogja-e tudni vetkőzni az előítéleteit ezzel a nagyszerű és megfizethető/élhető autóval szemben!!!?

  • 2017.10.30. at 23:10
    Permalink

    E L E K T R O M O S Dácia kellene, mert a Renaut-k elektromos változatai még mindig olyan méreg drágák, hogy nem tudják megfizetni őket az emberek!

    Legyen elektromos változata ennek a Dáciának O L C S Ó N ! ! !

Vélemény, hozzászólás?