2,7 l/100 km fogyasztással jön az új Honda Jazz
Hivatalos fotókon az új Honda Jazz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén szeptemberben érkezik a japán Honda legújabb dobása, az új Jazz.
Szeptemberben még csak Japánban lesz kapható, de később a világ többi táján is lecseréli a mostani modellt az új Jazz. A népszerű kisautó megtartja elődje csapotthátú formáját, nem hoz akkora változást, mint az előző generációk, ugyanakkor a gyártó nem ráncfelvarrásként, hanem teljes megújulásként kommunikálja az érkezését. Az utastér formatervezése is felfrissült, szögletesebbek a vonalai, elődjéhez képest tágasabb és komfortosabb az autó belseje. Csomagtartója közel 400 literesre nőtt. Technikai újdonságként érintőképernyős információs és szórakoztató központot szereltek bele.
Japánban a Jazz kezdetben három különböző motorváltozatban lesz kapható, az 1,3 literes 99 lóerős (CVT-váltóval is kínálják majd), az 1,5 literes 130 lóerős, a 136 lóerős összteljesítményű hibridben 1,5 literes Atkinson ciklusú motor dolgozik villanymotorral kisegítve. Az európai változat részletesebb adatait később közli a gyártó. Az új Jazz Hybrid az első modell, amely megkapja a Honda új, kisautókra áttervezett, intelligensnek nevezett hibrid hajtásrendszerét, amely hétsebességes dupla kuplungos automatikus váltót, feszültségszabályzót és beépített lítiumionos akkumulátort tartalmaz. A Honda tájékoztatása szerint a hibrid Jazz 100 kilométerenként 2,7 liter benzint fogyaszt. A hibrid rendszer három vezetési módot kínál. Villanyüzemben az autót csak az elektromos motort hajtja két-három kilométeren át, hibridüzemben a Jazz a benzinmotort és az elektromos motort felváltva vagy egyszerre használja, a harmadik módban csakis a benzinmotor megy. A legokosabb, ha az automatikus vegyes módban használjuk az autót, amely a vezetési szituációktól függően beindítja, vagy leállítja a benzinmotort.
Európában a Jazz új generációja dízelmotort is kaphat, kézenfekvő lenne az Európában gyártott 1,6 literes, 120 lóerős - már a CR-V-ben is elérhető - erőforrás beszerelése. Japán sportos, RS változatban is megkapja az új Jazzt, ám annak európai érkezése annak ellenére is bizonytalan, hogy kétségtelenül hiányzik a Honda kínálatából egy sportos ötajtós kisautó.
😀 Én horvát gázt tankolok 200 Ft-ért. 7 litert fogyaszt belőle az autóm. Visszaszámolom magyar benzinre: 3,3 liter. Ez nem álom, mint a cikkben szereplő 2,7 literes érték, hanem bármikor reprodukálható. Jah, és nem szükséges hozzá megfizethetetlen, az árát soha be nem hozó hibrid technológia… :-S