Egy átlag SUV itt elvérezne, mindenképp módosítani kellett az Ariya terepjáró képességén, ami persze gyárilag is összkerekes
Korábban már beszámoltunk a
“Pole to Pole EV” túra körvonalairól, azonban az indulási dátum közeledtével még több részlet derült ki. Chris Ramsey, brit kalandor feleségével együtt márciusban vág neki a hosszú útnak, a terv szerint az Északi-sarktól egészen a Déli-sarkig autóznak, ami 27 ezer kilométert jelent. Ekkora táv bármilyen autóval kihívás, hát még egy elektromossal.
Bigfoot családi körben, extrém hidegben és a forróságban is teljesítenie kell a SUV-nak
A Ramsey házaspár jó kapcsolatot ápol a Nissannal, hat éve a saját Leafjükkel győztek a Mongol Rallyn, így most egy Ariyát kaptak a japánoktól a túrához. A villany SUV persze nem teljesen gyári formájában kerül bevetésre, a hasmagasság és a kerekek is jócskán megnőttek. 39 colos BF Goodrich abroncsokon gurul a Nissan, illetve a koffeinfüggő férj miatt egy kávéfőzőt is be kellett építeni, de minden egyéb egyezik a szériagyártású modellel, még az akku kapacitását sem növelték meg. A sarkkörökön viszonylag ritkák a konnektorok, így egy kis erőművet is visznek magukkal, ami napelemek vagy a szélerőmű segítségével képes táplálni az Ariyát.
Jelentősen nőttek az Ariya terepszögei, a túra összesen 14 országot érint
A túrát 10 hónap hosszúra tervezik, ezalatt az amerikai kontinenst hosszában autózzák végig, így kötve össze a sarkokat. Az átlagban napi 90 kilométer nem hangzik soknak, azonban nem csak autópályán suhan a Nissan, rengeteg úttalan utat is le kell győznie a villanyautónak.