260 lovas Civic Type R a Mugentől
Izomkolosszussal búcsúzik a Honda Civic Type R Mugen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A környezetvédelmi előírások szép lassan véget vetnek a pörgős szívómotorok fénykorának, de most még itt van egy Honda Civic Type R Mugen.
Az átalakítással a négyhengeres teljesítménye immár eléri a 260 lóerőt – hússzal több mint korábban – legnagyobb, 6000 1/perces fordulaton leadott nyomatéka pedig 240 Nm. Az autót és vele együtt motorját, a Honda, versenyzésre hangolt K20-as kétliteres négyhengeres motorja előtti tisztelgésül készítették, mivel Japánban nemrég fejeződött be a népszerű versenymotor gyártása. Ez a motor hajtotta a Mugen két saját modelljét, a csak Japánban kapható négyajtós Civic Mugen RR-t, és az Angliában előállított Civic Type R Mugent.
Hiro Toyoda, a Mugen Euro elnökhelyettese kicsit szomorúan nyilatkozott a megjelenéssel kapcsolatban: “A környezetvédelmi megfontolások miatt a szívómotorok helyét pillanatok alatt más technológiák veszik át. Elképzelhető, hogy sorozatgyártású autóba soha többé nem kerül olyan motor, mint a K20-as, úgyhogy úgy gondoltuk, érdemes emléket állítani neki ezzel a 2,2 literes különkiadással.”