257-tel futott traffipaxba a Nissan Juke-R
Bemérték a világ leggyorsabb crossoverét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A merevítések miatt rendesen elnehezült, és púpos karosszériája sem a legelőnyösebb, de a Juke-R megy, mint a mérgezett egér.
A tavalyi évből egyik nagy kedvencünk a kompakt crossover és a GT-R házasításából megépített Nissan Juke-R, melyet alig huszonkét hét alatt raktak össze a Nissan UK és az RML szakemberei.
Az építés folyamatát mi is végigkövettük, és az utolsó rész óta eltelt időben a Nissan összeszedte mérőberendezéseit, és zárt pályán megnézték, mire lett képes a mini-Godzilla. A GT-R-ből származó, 3,8 literes biturbó V6-os teljesítménye 485 LE, maximális nyomatéka 588 Nm, a hajtáslánc további részében a donor hatfokozatú váltója és négykerék-hajtása található, a dimenzionális és tömegbeli eltérések az alábbi táblázatból olvashatók ki.
Mint látható, gyorsulás szempontjából nincs miért szégyenkeznie az autót építő szakembereknek, nagyobb végsebességet pedig ebből a formából, ilyen jelentős tömegszaporulat mellett nehéz lenne kicsikarni belőle. Bár ez már a tizenegyedik videó volt a speciális hibridről, még nincs vége a csepegtetésnek, legközelebb arról láthatunk kisfilmet, hogyan teljesített Dubajban felvezető autóként a német luxusszedánok autobahnos lealázására még pont elegendő tempójú Juke-R.
Az építés folyamatát mi is végigkövettük, és az utolsó rész óta eltelt időben a Nissan összeszedte mérőberendezéseit, és zárt pályán megnézték, mire lett képes a mini-Godzilla. A GT-R-ből származó, 3,8 literes biturbó V6-os teljesítménye 485 LE, maximális nyomatéka 588 Nm, a hajtáslánc további részében a donor hatfokozatú váltója és négykerék-hajtása található, a dimenzionális és tömegbeli eltérések az alábbi táblázatból olvashatók ki.
M.egys. | Juke 4WD M-CVT | Juke-R | |
Saját tömeg | kg | 1425 | 1806 |
Hosszúság | mm | 4135 | 4135 |
Szélesség | mm | 1765 | 1910 |
magasság | mm | 1575 | 1575 |
Tengelytáv | mm | 2530 | 2530 |
Nyomtáv elöl | mm | 1525 | 1586 |
Nyomtáv hátul | mm | 1505 | 1598 |
Szabad magasság | mm | 170 | 115 |
Végsebesség | km/h | 200 | 257 |
Gyorsulás 0-100 km/h | s | 8,4 | 3,7 |
Max. teljesítmény | LE | 190 | 485 |
Max. nyomaték | Nm | 240 | 588 |
Mint látható, gyorsulás szempontjából nincs miért szégyenkeznie az autót építő szakembereknek, nagyobb végsebességet pedig ebből a formából, ilyen jelentős tömegszaporulat mellett nehéz lenne kicsikarni belőle. Bár ez már a tizenegyedik videó volt a speciális hibridről, még nincs vége a csepegtetésnek, legközelebb arról láthatunk kisfilmet, hogyan teljesített Dubajban felvezető autóként a német luxusszedánok autobahnos lealázására még pont elegendő tempójú Juke-R.