Janne Laitinen tesztpilóta és a rekorder Electric RaceAbout
Mivel elfelejtették meghívni a rekordkísérlet hitelesítésére, a Guinness nem ismeri el hivatalos rekordként a finn Electric RaceAbout (E-RA) elektromos sportkocsi, befagyott tó jegén teljesített, 252,09 km/h-s sebességrekordját, de az építők így is boldogok.
Az E-RA a második leggyorsabb elektromos autó volt a Nordschleifén
Majd akkor tapossad a pedált izomból, oké?
A csúcsot március 17-án a finnországi Ukonjarvi-tó befagyott felszínén futotta a Nokian tesztpilótája, Janne Laitinen, akinek hat percen belül kellett egy kilométert megtennie mindkét irányban ahhoz, hogy a rekord érvényes legyen - tempójával természetesen jóval gyorsabb volt. A sebességmérésre használt GPS-alapú Racelogic VBOX mérőeszköz tanúsága szerint menet közben 260,06 km/h-t is elért, de mivel itt átlagsebességet számolnak, ezért a valamivel 252 km/h fölötti tempó jelenti az új csúcsot - mármint az elektromos autók között, jégen. Amúgy ugyanis továbbra is a tavalyi, szintén a Nokianhoz és Laitinenhez kötődő,
331,6 km/órás érték a jeges legjobb.
Fedett kerekekkel is javították a légellenállást, de a csúcs inkább a négy kereket hajtó, összesen 383 lóerős, 3200 Newtonméter nyomatékot mozgósító villanymotorokon múlt
Miként azt a teszt közreműködői nyilatkozták, a reggeli órákban még nagyon csúszós volt a keményre fagyott jég, de ahogy múltak az órák, egyre kedvezőbb lett az időjárás, kicsit felpuhult a jég felülete, és a mínusz négy fokban már kiváló tapadást biztosítottak a 225/40 R18 méretű Nokian Hakkapeliita 7 szöges gumik, a rekordkísérlet sikeréhez a viszonylagos szélcsend is hozzájárult.
Az E-RA belsejében elrejtett 33 kWh teljesítményű lítium-titán akkumulátor négy darab, kerekekbe rejtett villanymotort hajt. Az összesítve körülbelül 383 lóerős teljesítményt és mintegy 3200 Nm-nyi nyomatékot biztosító hajtáslánc 6 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsítja az 1700 kg tömegű autót álló helyzetből 100 km/h-ra, hatótávja egy töltéssel pedig 200 km körül alakul.