250 ezer X5-öst hív vissza a BMW, a kormányművel lehet gond

Újabb óriási visszahívási kampány, ezúttal a bajorok foghatják a fejüket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csakis az utolsó generációs, dízelmotoros X5-ösöknél áll fenn a probléma, náluk azonban balesetet is okozhat, ha elmegy a kormányrásegítés.

Még a téli havazásban is izzasztó helyzetbe kerülhetnek a luxusterepjárósok, ugyanis ezúttal a BMW hívja vissza a legutolsó szériás, 2009-től napjainkig gyártott, 3,0 literes turbódízelmotorral szerelt X5-ösöket. A hiba ezúttal is egy apró alkatrészen múlik: a kormányszervo hajtószíjának feszítője megszorulhat és eltörhet, így pedig a terheletlenül is bő 2,15, utasokkal és csomagokkal telítve akár közel 2,8 tonnás, alapáron is meglehetősen nagy, 255/55 R18 abroncsokkal szerelt szabadidő-autó kormányának forgatása igen komoly izommunkát igényelhet.
Hirdetés
A jelenség akár balesethez is vezethet, ám szerencsére eddig nincs hír ilyenről, a Detroit Free Press információi szerint a BMW mindenesetre szervizbe szólítja az összes, világszerte 250 000 érintett X5-öst; az Egyesült Államokban 29 800, Kanadában mintegy 5000 tulajdonos érintett. A márkaszervizek ingyenesen fogják cserélni az ominózus feszítőt, az érintett X5-ösök állítólag januárban fogják megkapni behívóikat, melyek alapján a szervizek ütemezetten várják majd őket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “250 ezer X5-öst hív vissza a BMW, a kormányművel lehet gond

  • 2017.10.30. at 10:18
    Permalink

    Ezen csak annyit korrigálnék, hogy a nagy motor mostanság nem igazán jellemző. Megveszik egy dízel kerregővel az Mpakettes 3-ast, minthogy inkább vennének egy rendes sor6 benzinest és az Mpakett árából tankolnának Xévig. Ne értsétek félre, szeretem a BMW-t, és a dízelekkel sincs bajom, csak a kettő nemigazán illik össze.

  • 2017.10.30. at 10:18
    Permalink

    Például a Suzuki is visszahívta a tizenX éves Swifteket, egy kis szerkezeti rozsdásodás miatt…
    A prémium márkák prémium jellege legalább 10 éve eltűnt, maradt a presztízs meg az ár.

  • 2017.10.30. at 10:18
    Permalink

    zzzz
    Pont leírtad a választ, a prémium márkák visszahívják a gépeket ha valami szar, és figyelnek erre is nem csak addig küzdenek érted amíg vevő vagy. Mondj egy „prosztó” márkát ami ilyet tenne, nem tudsz mert leszarnak nagy ívben ha selejtet vettél, ha mégsem hibás akkor meg van miért örülnöd.
    Lehet itt köpködni, de te is örülnél egy ilyennek ha veled történne. Ja… veled sose fog mivel megszoktad az olcsó szart és a mellé járó állandó szervizköltséget. Élj vele boldogan:)

  • 2017.10.30. at 10:18
    Permalink

    Ez azért előfordulhat nem prémium márkákkal is, de furcsa, hogy az utóbbi időben csak prémium márkákat hívtak vissza, ráadásul olyan – nem prémium márkákban is megtalálható – alkatrész hibája miatt, amely miatt egy prémium autót szerintem ciki visszahívni, mert annak az alkatrésznek ugyebár prémium minőségűnek kellene lennie. Kérdés csak az, hogy akkor miért is fizet az ember? Még szerencse, hogy az életével eddig még senki sem fizetett!

Vélemény, hozzászólás?