Szinte minden paraméterében egyezik a szedán és a kombi i40, a cw-nél 250 ezer forinttal olcsóbb négyajtós ránézésre voltaképp egy nagyobbra nőtt Elantra
A négyajtós 3 centivel rövidebb a kombinál, csomagtere 50 literrel kisebb
A
kombi után megjött az i40 szedán, a középkategóriás koreai újdonság négyajtósként 250 ezer forinttal olcsóbb, így 1,6 literes, 135 lóerős benzinmotorral és Life felszereltségi szinten 6 640 000 forintba kerül. A motorpaletta nem változott, azaz a már említett mellett van még egy - közvetlen befcskendezéses - benzines kétliteres hengerűrtartalommal és 177 lóerővel, az egyformán 1,7 literes dízelek 115 vagy 136 lóerősek. Gyorsulásban, végsebességben, fogyasztásban és károsanyag-kibocsátásban nincs különbség, ám - a nagy
Elantrának látszó, a cw-hez képest 3 centivel rövidebb i40-limuzinnak 50 literrel kisebb befogadóképességű, s kevésbé könnyen pakolható a csomagtartója.
Az EuroCarBody díjat az A6-os Audi és a B-osztályos Mercedes orra elől happolta el a méltán népszerű Hyundai i40
A honi importőr évnyitó sajtótájékoztatóján az i40-essel kapcsolatban még azt is hallottuk, hogy a kombi - első ázsiaiként - elnyerte a karosszéria-szerkezetről, biztonságról és innovatív technikákról szóló EuroCarBody díjat - olyanokat megelőzve, mint az
Audi A6 vagy a
Mercedes B-osztály. Maga a márka - felülteljesítve célkitűzését - 3 százalékos piaci részesedést ért el Magyarországon, bekerült a Top10-be, és szépen gyarapszik szerte a világon. Az Elantra
Év Autója lett Észak-Amerikában, első lett a közép-kelet-európai Autobest díjátadón is. A német Auto Bild minőségriportjában ismét a Hyundai végzett az élen. A gyártó egyik aduja a Tripla 5 csomag, amely 5 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, 5 éves országúti segélyszolgálatot, valamint 5 éven át igénybe vehető, évenkénti egyszeri ingyenes átvizsgálást foglal magában.
Erősödnek a frissített Genesis Coupe motorjai, a V6-os például már bitang 348 lovas
A turbómotoros Veloster végre úgy is fog menni, ahogy kinéz
Az i40 szedán után idén még a következő Hyundai-újdonságokat várhatjuk izgatottan: hamarosan befut a
második generációs i30 kompakt, melynek tavasszal bemutatják kombi verzióját is. Kívül-belül felfrissül az i20 kisautó, motorjai picit erősödnek és zöldebbek lesznek. Felvarrják a ráncait a hátsókerekes
Genesis sportkupénak, s ennek motorjai is izmosodnak, méghozzá jelentősen - a kétliteres turbóé 65, az immár közvetlen benzinbefecskendezéses V6-osé 42 lóerővel. A váltó akár 8 fokozatú automata is lehet. A
Veloster formájához illő blokkot kap: a turbóval lélegeztetett, 1,6 literes motor 201 lóerős lesz, gyorsulási adatát még nem hozták nyilvánosságra. A Santa Fét váltó ix45 még nem is biztos, hogy ix45 lesz, csak valószínű.
A sajtótájékoztatón azt is elmondták az illetékesek, hogy míg a teljes magyar piacot illetően az idei évre a
tavalyihoz hasonló eladási számokkal kalkulálnak, a Hyundai-nál bezzeg további 0,5 százalék részesedést kívánnak elérni. A gyenge forintárfolyamból származó veszteséget összességében nem hárítják át a vevőkre, szóval az indokoltnál kisebb mértékben emelték,
néhol csökkentették áraikat. Szerintük akik mostanság minden modelljüknél árat csökkentettek, azok novemberben-decemberben nagyobbat emeltek. Jó hír, hogy az igen rossz gazdasági környezet és a piaci pangás miatt újabb, komolyabb árnövekedésre nem kell számítani a márka hazai vezetői szerint. Végül, de nem utolsósorban indul az ügyfélkártyás MyHyundai program elektronikus szervizfüzettel, kedvezményekkel és interaktivitással - a koreaiak nem vicceznek, csak törnek feljebb és feljebb.