25 litert veszített az új Mercedes E-osztály kombija

A korábbinál kisebb, de így is hatalmas csomagtérrel jön a Mercedes E-osztály Estate

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lesz belőle hétüléses is, de akár egy raklap is belefér. Ugyanakkor nem feltétlenül utóbbiakkal fog vevőket nyerni a Mercedes E-osztály Estate.


Az előzőnél kecsesebbnek mondható E-osztály Estate nevével is újat mutat. Már nem T-Modell, hanem Estate. Kupésabb, lejtősebb tetőívvel, az előd 695 literesétől 25 literrel elmaradó, 670 literes alapméretű csomagtérrel. Alapáron jár a 40:20:40 arányú ülésdöntés, amivel 1820 literesre (a korábbinál 130 literrel kisebbre) bővíthető a csomagtér. Újdonság, hogy a hátsó ülés támlájának dőlése 10 foknyit szabályozható, így akár plusz 30 literrel, 700 literesre bővíthetjük a csomagteret - úgy pedig már nem kisebb, hanem 5 literrel nagyobb a korábbinál.
Hirdetés

Mai szokás szerint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer megrendelése esetén láblendítéssel is nyitható a csomagtérajtó, az pedig E-kombi hagyomány, hogy a hátsó futómű légrugós és szintszabályzós, így lehet a terhelhetőség több mint 700 kilogramm, a vontatási kapacitás 2,1 tonna. Hiába kisebb a raktér, mint a korábbi, a csomagtér legkeskenyebb része is 1,1 méter széles, így akár egy EUR-raklap is betolható (hosszában és persze nem túl magas rakománnyal). Miként a korábbiból, ebből is lesz majd hétüléses, gyerekek számára biztonsági ülésként szolgáló kiegészítő üléspados verzió - például a német taxisokra gondolva.

A motorpaletta a négyajtósból ismert: új a négyhengeres dízel (E 200 d és E 220 d), ami 150, illetve 194 lóerős teljesítménnyel érhető el. Az E 350 d a korábbról ismert 3,0 literes V6-os, 258 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal. A kombinált fogyasztási érték a 2,0 literes gázolajosok esetén 4,2, a V6-osnál 5,4 l/100 km. Benzinesből az E 200 (184 LE) és az E 250 (211) LE négyhengeres és a 3,5 literes V6-os (E 400 4 Matic, 333 LE) verzióhoz hasonlóan turbós. A kezdeti csúcsmodell az E 43 4Matic AMG-modell 401 lóerővel, de későbbre E 63 AMG is várható - 571, az összkerekes S változat esetén 612 lóerővel.

Sofőrsegédből nagyjából mindent megadhat kombiként is az E-osztály, opcióként még a távirányítós parkolás is elérhető lesz hozzá. Ahogyan a már próbált szedánnál láthattuk, akár okostelefonos nyitásra is programozható lesz, utastere 64 árnyalatú LED-fénnyel vadítható. Kezdetben minden verzióhoz alapáron jár a 9G-Tronic kilencfokozatú automata váltó, idővel az alapverziók kézi váltósak, azzal olcsóbbak lesznek. Az árak most még nem publikusak, a szedán 11 863 620 forinttól kapható (E 200, kézi váltóval). A kombi forgalmazásának kezdete július közepén várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?