25 év, 20 millió hibrid – újabb mérföldkő a Toyotánál

Már több mint 20 millió hibridet értékesített a Toyota globálisan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Február végén ünnepelhette a 20 milliomodik eladott elektrifikált autóját a Toyota, a hibridek mellett immár villanyautójuk is van.

Negyed évszázada, 1997-ben kezdte autó villamosítását a Toyota, akkor debütált ugyanis az első Prius (lásd a modell történetét részletesen itt), azaz a világ első öntöltő hibrid elektromos autója. Ma már villanyautója is van persze a Toyotának, az idei évtől, már hazánkban is rendelhető a teljesen emissziómentes üzemű bZ4X, de ennél is fontosabb, hogy az elmúlt 25 évben eladott 20 millió hibrid nagyságrendileg mintegy 160 millió tonnányi széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé. Annak érzékeltetésére, hogy ez mekkora mennyiség, talán segít, hogy ha ezt a súlyt nyergesvontatókra pakolnánk, akkor ezek az Egyenlítő mentén sorba állítva 2500-szor érnék körbe Földet. A hibridek felfutása persze nem volt gyors: az első évben, 1997-ben világszerte alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára. A Toyota által eddig világszerte értékesített 20 millió hibrid (amelyből közel 4 millió fut Európa útjain) többszöröse az összes többi autógyártó együttes részben vagy teljesen elektromos értékesítésének, és ma is a japán autógyártó jegyzi a piac legszélesebb, Európában több mint 20, világszerte pedig több mint 40 modellből álló elektrifikált modellkínálatát.
Hirdetés
A zöldülés nem áll meg a Toyotánál: a márka globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással, sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről három év alatt több mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában, úgy, hogy világszintű értékesítéseinek mintegy 70%-át tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-át a plug-in hibrid elektromos, újabb 10%-át pedig a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) járművek aránya. A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd, melyekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára. 2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek a gyártó ígéretei szerint, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz. Ezzel párhuzamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok), és komoly áttörést hozhat a jelenleg még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények között tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű technológia is. Mindezek ismeretében folyamatosan még tovább nő majd a Toyota súéya is a globális CO2-kibocsátás csökkentésben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?