245 lóerős hibridet mutat a Skoda
Készül a Skoda hibrid hajtása, most azt mondják, 245 lóerős lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljesen új tanulmányautót hoz Párizsba a Skoda, ami több szempontból is rendkívül fontos. A hibird hajtás az egyik, mely rendkívül tiszta üzemet ígér.
Már a Genfi Autószalonon is egyértelművé vált, hogy a Skoda hibrid hajtással kacérkodik. A Vision X trükkje viszont az volt, hogy benzin helyett földgáz üzemű 1,5-ös TSI motort kapott, most egy fokkal közelebb kerültük az igazsághoz. Ahogy az lenni szokott, fokozatosan vesznek vissza a különleges megoldásokból, az új, Vision RS névre keresztelt tanulmányautóban már hagyományos benzines 1,5-ös TSI motor dolgozik 150 lóerővel, valamint egy 102 lóerős villanymotor a hátsó tengelyen, így a rendszerteljesítmény 245 lóerő.
Mivel a Skoda RS családjába tartozna, menetteljesítménye is vérmes, egész pontosan 7,1 másodperc alatt futja a 0-100-at, ami egy kompakttól egészen szép eredmény. Az igazi érdekesség a károsanyag kibocsátás, mivel a Vision RS elektromosan is képes közlekedni, úgy állítólag 70 kilométert tehet meg, káros anyagból csak 33 grammot ereget kilométerenként. Erről a Skodánál azt állítják, hogy mire sorozatgyártásba kerül a fejlesztés, akkor sem lesz több 50 g/km-nél.
A lítium-ion akkumulátor csomag állítólag 2,5 óra alatt feltölthető, a Vision RS csúcsebessége pedig 209 km/h. A sportossághoz külseje is hozzá tesz, egy egészen új formát láthatunk. Már amennyiben az arányokat nézzük, oldalról ugyanis nagyon hasonlít a Rapidra, viszont annál szélesebb, nagyjából, mint egy Octavia. Ezek alapján arra tippelnénk, hogy a Skoda a Golf kategóriájában, annak versenytársaként indítaná majd az újdonságot, amennyiben ilyen formában elkészül. Az apró jegyeket biztosan látjuk még, mint az első fényszórók és a lökhárító rajzolata, valamint a hátsó lámpáké, de mindenképp várjuk azt a pillanatot is, amikor ez a formájú kormány sorozatgyártásba kerül. Az utastér egyébkánt temérdek újrahasznosított anyagból készült, a tanulmányautó párizsi bemutatójának közönsége megnézheti majd az újrahasznosított anyagból készült karbonszálas betéteket is.