Végeláthatatlan hosszúnak tűnik az 500 méteres szerelvény, mely akár 184 autót is képes egyidőben mozggatni
A SEAT a közelmúltban több ízben is megmutatta, hogy -
bár az anyacég Volkswagen nem csatlakozott a klímaegyezményhez- teljes válszélességgel kiáll a környezettudatosabb közlekedés mellett. A korábban meghirdetett "Move to zerø" vállalatstratégia kapcsán idén novemberben egy új vasútvonalat rendszeresített a spanyol gyártó, mely összeköti a portugáliai Pamelát (itt áll a Volkswagen egyik európai gyára) a spanyol Martorell városával. A SEAT előzetes tervei szerint a vonat minden hónapban egyszer teljesít majd szolgálatot, ezzel évi 20 ezer autót szállítva, 2400 kamionos utat megspórolva, és 43 százalékkal csökkentve a cég szén-dioxid kibocsátását.
A vonaton nem csak SEAT emblémával ellátott autók utaznak; a sportosabb Cupra modelljeit is ezen a szerelvényen szállítják
Jelenleg a teherszállító vonat 184 autót képes egyidőben mozgatni a maga 16 vagonjával, melyeknek együttes hossza elérheti az 500 métert is. A SEAT a már eleve hangzatos számok ellenére sem szeretne ezen a szinten megrekedni; 2023-ra további két vagonnal szeretnék bővíteni a vonatot, ezzel egyidőben 200 járművet is képesek lenének mozgatni az 550 méteresre nyúlt szerelvénnyel. Emellett a tervek között szerepel 2024-re a jelenlegi mozdonyok lecserélése hibrid hajtásúakra, így akár a teljes táv megtehető tisztán megújuló energiaforrások használatával.
A jövőben a SEAT kibővítené és környezetkímélőbbé is tenné a mostani megoldását