232 magyar ember vett C4-et

Újra a Top10-ben a Citroën

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2011-ben bő harmadával több Citroën fogyott itthon, mint az azt megelőző évben. A márka piaci részesedése 4,1 százalék, ami 0,93 százalékpontos növekedést jelent.



2011-ben 38,7 százalékkal több Citroën fogyott Magyarországon, mint 2010-ben. A márka piaci részesedése hazánkban 4,1 százalék, ami 2010-hez képest 0,93 százalékpontos növekedést jelent. A gyártók közötti rangsorban a Citroën – két helyezést javítva saját 2010-es eredményén – a kilencedik pozícióban fejezte be az évet - tudatja a hírt a Datahouse Kft. adataira támaszkodó közlemény.
Az információk kicsit ellentmondásosak, legalábbis zavaróak, mert legutóbb az Hyundai-importőr sajtótájékoztatóján a Citroënt a 13. helyen láttuk, sőt az újautó-piac tavalyi alakulásával foglalkozó cikkünkben sem szerepelt a Top10-ben. A kutya ott van elásva, hogy ez a kilencedik pozíció a haszonjárművekkel együtt értendő. Amúgy a haszongépjármű-piacon – a 2010-es eredményhez képest 2,59 százalékot javítva – 9,5 százalékos részesedéssel az ötödik helyen áll a Citroën.
Hirdetés

2011-ben a legkeresettebb Citroën személyautónak a C4 bizonyult, amelyből 232 darabot értékesítettek. Nagy sikernek könyvelik el, hogy már bemutatkozása évében "elvitte" a márka hazai személygépkocsi-eladásainak 19 százalékát. A második helyen a városi kisautó C3 végzett (207 darab kelt el belőle), a harmadik pedig a már több éve sikeres, 2010-ben megújult hétszemélyes egyterű, a Grand C4 Picasso (143 darabbal).
Az új modelleken kívül 2011 egyik legfontosabb újdonsága az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó Citroën-stratégia fokozott térnyerése volt. Egyre több modellen vezeti be a márka az e-HDi mikrohibrid technológiát, így egyre szélesebb ügyfélkör ismerheti meg az új generációs Stop&Start rendszer használati előnyeit. A márka 2011-es magyarországi személygépkocsi-eladásainak 3,4 százalékát tették ki az e-HDi rendszerű gépkocsik; a Citroën célja, hogy 2012-ben ez az arány jelentősen növekedjen.
Világszerte a Citroën tavaly 1 436 000 gépjárművet értékesített (ebből csak Kínában 220 ezret), 2010-hez képest ez 1,6 százalékos csökkenés. Európában hatodik a márka, Oroszországban 60 százalékkal növelte eladásait. Elektromos autóra (Berlingo First, C-Zero) eddig 3300 megrendelés futott be. Idén a márka az első félévben megkezdi egy új modell, a kompakt szabadidő-autó C4 Aircross forgalmazását, s érkezik a dízelhibridként is elérhető, prémiumos DS5.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:09
    Permalink

    “Kedves” Kz.
    Normális ember a sok degenerált írását nem veszi figyelembe autó vásárlásánál. Nekünk az új C4 a harmadik idehaza vásárolt Citroen és mindegyik tökéletesen működött. A baráti körben viszont volt olyan nálunk agyon favorizált német autó ami rosszabb mint az a bizonyos állatorvosi ló. Úgyhogy fost minden gyártó kitud termelni. Én a baráti és ismeretségi körben lévő véleményekre hallgatok.
    Ugyan erről a témáról egy másik helyen megemlítik, hogy a Spanyoloknál második a személyautók eladásában. Még annyit fűznék a cikkhez, hogy a tehergépkocsik is a portfólió részét képezik, és így teljes a lista.

  • 2017.10.31. at 05:09
    Permalink

    A cikk legfigyelemreméltóbb mondata: “[b]Elektromos autóra (Berlingo First, C-Zero) eddig 3300 megrendelés futott be.[/b]”

    Valami elkezdődött… 🙂

Vélemény, hozzászólás?