230 lóerővel jöhet a Renault Clio RS Gordini
Nem elég a Clio RS 200 lóereje? Tessék várni a Gordinire
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gordini változatra számíthattunk, ilyen ütősre azonban nem - úgy hírlik, nagyon bitang lesz a Clio RS jövőre érkező spéci szériája.
Hosszú éveken át a Renault Clio RS volt a kis hot hatchek egyik, ha nem A legjobbja, a negyedik generációs polgári modellen alapuló legújabb RS viszont nem győzte meg teljesen a szakmát. Minket sem, bár erőhiányban nem szenved, zseniálisan fordul, s még a hangja is komoly (ha művi is és 1.6-os turbós lévén nem olyan üvöltős, mint a korábbi 2,0 literes szívóé volt). Akkor meg mi a baj? Hogy ötajtós? Nem, így legalább praktikusabb. Puha? Egy fenét. Lassú? Dehogy, sőt. De csakis automata váltóval kapható, s ez az EDC dupla kuplungos szerkezet bizony nem mindig áll a helyzet magaslatán. És még a cipelendő súlyt is növeli. Na mindegy, ez van és még az, hogy a hírek szerint jövőre Gordini változattal bővül az RS-paletta. Na nem mintha ezen meglepődnénk, hiszen az elődökből is készült a névleg a hajdani sportsikereket felidéző Gordini kivitel. A meglepő az, hogy a forum-clio.com úgy tudja, 200 LE és 240 Nm helyett 230/285-tel jöhet. És mínusz 25 kilóval, azaz 1,175 tonnás üres tömeggel. Százra 6,7 helyett 5,9 mp alatt sprintelhet, végsebessége 230 helyett 250 km/óra is lehet.
Tíz mm-rel ültetett Cup futómű, átdolgozott kipufogó, gyorsabb váltó, fekete bőr/alcantara Recaro sportülés és hasonló leosztású kormány, kék vagy fekete biztonsági öv, RS Monitor - ilyesmiket kap még a vevő, ha majd kicsengeti a Gordini egyelőre ismeretlen, de biztos nem szerény felárát. A "sima" Clio RS alapára 6,4 millió forint.