Egy limitált széria prototípusa a képen látható autó, ám ez még csak a jéghegy csúcsa
A minimális futásteljesítmény és a "000" számozású plakett már magában felbecsülhetetlen értékké teszi
A 22B kódnevű modell a Subaru három egymást követő WRC konstruktőri győzelmét volt hivatott megünnepelni, ráadásul a gyártó 40. évfordulójával egyidőben. A motortérben az EJ22 kódú, 2,2 literes, turbós boxermotor dolgozik. Az erőforrás elméletileg 276 lóerő leadására képes, természetesen a korabeli, japán autógyártók közt létrejött megállapodásnak köszönhetően, amelyet a gyakorlatban szinte mindenki megszegett. A pontos teljesítmény-érték tehát nem ismert, ellenben az köztudott, hogy a váltóáttételt, a kuplungot, a kardántengelyt, a fékeket és a futóművet is a raliváltozattal azonosra cserélték.
Minden irányból felejthetetlen a formaterv
Az autó első tulajdonosa ráadásul a ralilegenda, Colin McRae volt
A motortérben papíron 276 lóerő lakozik
A sorozatgyártott példányok is limitált kiadásnak készültek, 400 ilyen Subarut Japán, 16 autót az Egyesült Királyság, 5 példányt pedig Ausztrália kapott meg, állítólag a japán adag egyetlen nap alatt kelt el. A három prototípus még különlegesebb bánásmódot érdemelt: az elsőt Colin McRae, a másodikat Nicky Grist, a harmadikat pedig David Lapworth vásárolhatta meg. A napokban elárverezett autó mindösszesen 7333 mérföldet futott, ami 11 802 kilométernek felel meg, ráadásul a teljes szervizelőéletét igazoló számlacsomag is járt az autó mellé. Mindezek fényében már nem is annyira meglepő a 606 ezer dolláros, azaz nagyjából 210 millió forintnak megfelelő nyertes licit.
Szerinted megért ennyi pénzt ez a legendás autó?