2,1 l/100 km 4 felnőttnek – jó ajánlat a Toyota FT-Bh
Még koncepció, de ígéretes: Toyota FT-Bh
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem egész 4 méter hosszú, 4 embert visz el 2,1 l/100 km vegyes fogyasztással a Toyota FT-Bh Concept.
A 1,5 literes benzines (74 LE) és 80 lóerős villanymotort társító Yaris Hybrid is elismerésre méltó, hiszen mindössze 3,5 l/100 km-t fogyaszt, és ráadásul olcsóbbnak is ígérkezik, mint a kisautó dízelvariánsa. Az új álomautót azonban az FT-Bh névre hallgató, 3985x1695x1400 mm-es, 2,57 m tengelytávú, alumínium-magnézium karosszériával nem egész 800 kilogrammot nyomó új buborék jelenti, mely 1,0 literes, kéthengeres, Atkinson ciklusú benzinmotoron és villanymotoron alapul. Ezen hibrid hajtáslánca 2,1 l/100 km kombinált fogyasztási értéket (CO2=49 g/km) ígér.
A fogyasztás csökkentésében természetesen nem csak a hajtáslánc és a tömegcsökkentés játszik szerepet, a légellenállást (például a külső tükrök elhagyásával és visszapillantó-kamera beépítésével) Cd=0,235 értékre apasztották, a kerekek pedig szintén alacsony ellenállású, 145/55 R18-asok.
Az ufószerű megjelenésű, panorámatetős, hagyományos izzókat hírből sem ismerő, csakis LED-eket bevető jövőautó piacra lépéséről még messze nincs hír, mindössze azt mutatja be, hogy a Toyota a közeljövő közlekedési eszközének a benzines-villanymotoros hibridet tartja, melyből a kicsi nevetségesen keveset fogyaszthat, s még az extrém magas üzemanyagárakat is elviselhetővé teheti. Ráadásul az FT-Bh is moduláris: CNG hajtásra alakítva még szerényebb, 38, konnektorból tölthető hibrid hajtáslánccal 19 g/km szén-dioxiddal is üzemelhet. Azaz míg a mai legtakarékosabb hibrid (ami ügyebár a Yaris Hybrid) fogyasztásánál 40 százalékkal takarékosabb, még saját étvágyát is felezheti. Szép kilátások!
“Én örülnék a legjobban, ha nem így lenne! De sajnos ez a szomorú valóság több tulajdonos tapasztalata alapján.”
Hihető, hogy bárminek örülnél ami Toyota…
Hány hibrid tulajt ismersz ???
Olvasd el a cikket, Értelmezd aztán írjad az állatságaidat ha még maradt.
Ami biztos, mert más nem nagyon lehet a buksidban…
[i]“Azt hinné az ember, hogy a hajtását tekintve is valami újdonságra számíthat, erre belevágja ugyanazt a szaros 1.8-as benzines motort, ami ugyanúgy megeszi az ember gatyáját, mint bármelyik sima, normál benzines autó! Hát normális az ilyen?”[/i]
És Te normális vagy?
“mely [b]1,0 literes[/b], kéthengeres, Atkinson ciklusú benzinmotoron és villanymotoron alapul.”
Hol olvastál 1.8-as motorról te szerencsétlen? Megint az van mind mindig, hogy fingod sincs hogy miről beszélsz, egy egyszerű mondatot sem tudsz értelmezni!!!
[i]“Én azt látom, hogy a Toyota hibridek nagyon sokat fogyasztanak a gyári adatokat tekintve és a valós tesztek során is.”[/i]
De ha Te ezt “látod” akkor definíció szerint nem vagy normális vagy nem látsz, mert a valóság ennek pontosan a fordítottja.
Vagy nálad a “sokat fogyaszt” kifejezés azt jelenti, hogy kevesebbet mint minden más hasonló jármű. Mert ez az egyetlen eset az amikor igaz az állításod.
[i]“De nem baj, ha így folytatják nemsokára lehúzhatják a redőnyt, meg magukat is a WC-ben, mert erre az átverés sorozatra nem lesznek sokáig vevők az emberek.”[/i]
Rendben, Te erre vársz, sok sikert a várakozás alatt! (amúgy ezen végtelen hosszú várakozásod alatt már most lehúzhatod magad a wc-n 🙂
Most nézd meg ezt a hiper-szuper, kívül belül űrhajó kinézetű autót itt a cikkben. Azt hinné az ember, hogy a hajtását tekintve is valami újdonságra számíthat, erre belevágja ugyanazt a szaros 1.8-as benzines motort, ami ugyanúgy megeszi az ember gatyáját, mint bármelyik sima, normál benzines autó! Hát normális az ilyen?
Tudod mi a hazugság, meg az átverés? A 2.1l/100km-es fogyasztási adat, ami a valóságban a civilek tesztje alapján legalább a duplájára fog kijöni: 4.2l-re. Akkor meg mit is árulnak ők? Egy 300 ezer forintos használt dízel el tud menni 3.5 literrel! Nincs semmi újítás, semmi innováció a dologban, csak a Toyotától már jól megszokott parasztvakítás!
Én örülnék a legjobban, ha nem így lenne! De sajnos ez a szomorú valóság több tulajdonos tapasztalata alapján.
Én azt látom, hogy a Toyota hibridek nagyon sokat fogyasztanak a gyári adatokat tekintve és a valós tesztek során is. Nem spórolnak szinte semmit, ezért haragszom rájuk, hogy nem képesek egy épkézláb autót gyártani, hanem ezekkel próbálják kábítani a népet.
De nem baj, ha így folytatják nemsokára lehúzhatják a redőnyt, meg magukat is a WC-ben, mert erre az átverés sorozatra nem lesznek sokáig vevők az emberek.
Erről beszélsz? [url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/comfort_utan_cross_coupe_a_vw-tol_rekorder_fogyasztassal-7195[/url]
Mert ha igen, akkor jó lett volna, ha el is olvasod a hírt, nem csak a képeket nézegeted. Idézem:
“Önálló [b]koncepcióautóként[/b] mutatkozik be a Volkswagen dízelhibridje”
Ez a fosvágennél tudod mit jelent? Azt, hogy kiállítanak egy csilivili akármit, behazudnak hozzá lehetetlen adatokat had vakuljon a paraszt, aztán soha az életben nem lesz semmi az egészből.
Amúgy a fosvágennél szánalmasabb hibrideket talán csak a bömbös gyárt. Közös jellemzőjük, hogy a KUTYA NEM VESZI egyiket sem, röhejes paramétereik vannak, tekintve hogy csak egy jó kövér évtizeddel vannak lemaradva a Toyota mögött.
Mellesleg azt a behazudott 1.8 literes fogyasztást – jelenleg még – úgy számolják Európában, hogy kizárólag a folyékony üzemanyag fogyását veszik figyelembe az elektromos fogyasztást nem. Ennek így sok értelme nincs, a teljes energiafelhasználást tekintve pedig csak a fizikát hírből sem ismerő idióták hiszik el azt, hogy egy jó másfélszer akkora tömegű és lényegesen rosszabb légellenállású és gördülési ellenállású jármű mozgatásához fele annyi energia elegendő lenne mint pl. a Yaris HSD-éhez.
Ha az Ft-Bh-hoz méred – aminek szintén nincs sok értelme, mert két koncepcióautó összevetése az többnyire 2 parasztvakítás összevetését jelenti -, akkor sincs semmilyen lépéshátrány, mert a CO2 kibocsájtásból visszaszámolva ha a Ft-Bh PHEV változatára [b]0.8 l/100[/b] km-es fogyasztás jön ki. Ja, és hogy nehogy félreértés legyen, ebből a paraméterből a kisebb jelenti a jobbat és a tudomány mai állása szerint a 0.8 az SOKKAL kisebb mint az 1.8 ! 🙂
Különösen szánalmas tőled, hogy a világ megkérdőjelezhetetlenül toronymagasan a többiek előtt vezető hibrid gyártóját úgy látod, hogy a többiek elsuhannak a fejük felett. A realitásérzéked így nem nulla, hanem negatív, mert nem csak hogy a jövőt látod totálisan irreálisan, hanem még a múlt és a jelen tényeivel sem vagy tisztában.
Ott van a Genf 2012 menüpont alatt egy piros WV terepjáró 1.8l/100km-es fogyasztással! Nézd csak meg!
Nem teszik jól, hogy kihegyezik a meglévő technikát, mert ezzel lemaradnak a többi gyártó mögött. Le kellene szállni a benzines hajtásról, de úgy látom ez nagyon fájdalmas egyes gyártóknak. Annyira ragaszkodnak, hogy nem akarják elereszteni, közben meg a többiek elsuhannak a fejük fölött.
De hát nem baj, majd a saját kárukon tanulnak.
Én is elképedek a sok hülyeségedtől. Melyik terepjáró fogyaszt 1.8 l-t 100 km-en a fejedben levő nemlétezőn kívül?
Ja nézd meg a benzines motorjaikat is. A downsizing szele sem csapta még meg őket, pedig szinte már mindenki méret csökkent, de ők nem hanem végletekig kihegyezik a meglévő technikát.
Ez a Toyota mindig lépéshátrányban van. Kicsit sem zavarja őket, hogy az új WV terepjáró 1.8l/100km-t fogyaszt? Mindig elképedek, hogy hol élnek ezek. Nagyon rossznak látom a Toyota fejlesztési politikáját. A többi gyártó sorra lepipálja a Toyota modelleket, mégsem tesznek semmit.