Ahogy korábban számos alkalommal, ezúttal is Kalifornia szigorít elsőként: megszavazták azt az új szabályt, amely szerint 2036-tól már teherautóból is csak nulla károsanyag-kibocsátásút lehet majd forgalomba helyezni az államban. Ezek után nyilván az utakon maradnak még a korábban vásárolt dízel-teherautók, de az állam kormányzója szerint reális elképzelés, hogy 2045-re nem maradnak az utakon ilyen járművek.
A haszonjárművek átállítását a dízelmotornál tisztább hajtásra egyelőre nehezíti, hogy a kiváltó megoldások kevésbé működnek jól, mint a személyautók esetében. Elektromos hajtás esetén egy teherautóba azonos hatótáv eléréséhez nagyobb akkumulátor kell, ami azonos töltők mellett sokkal hosszabb töltési időt jelent. A hidrogénhajtású modellek esetében szintén az üzemanyag elérhetősége jelenti a legnagyobb akadályt.
Kalifornia maga azzal járul hozzá az átállás felgyorsításához, hogy 2024-től az állami beszerzésű teherautók és furgonok fele már null-emissziós lesz, 2027-től pedig már csak ilyen járművekkel bővítik a flottát.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a világ más területein lesz-e hasonló tiltás, és ha igen, milyen ütemben vezethetik be. Ám a kaliforniai példa sokat segíthet, azon keresztül is, hogy az ottani szabályozás miatt kifejlesztett műszaki megoldásokat már sokkal egyszerűbb lesz másutt is alkalmazni.