A tervek alapján így nézhet majd ki a Mercedes elektromos kamionja
2017-ben nagyon úgy tűnt, hogy a Tesla lehet az első gyártó, mely tömegesen kezd villanyvontatók gyártásába, ám a Semi névre keresztelt nyergesekből még ma sem gördült ki egyetlen egy sem az utakra. Jelenleg sem tudni, mikor kerülhet a gyártósorokra a Tesla vontatója, jelenleg az előrendelői honlapon csupán annyit közöl a gyártó, hogy "megfelelő időben értesíti majd az előrendelőket" a megjelenéssel kapcsolatosan, miután a komoly érdeklődők kifizetik a 5+15 ezer dolláros (2+6 millió forintos) előleget. A Tesla nemrég azt ígérte valamikor 2023-ban kezdődhet a gyártás, de ezek után kérdés, mennyire hihetünk Elon Muskéknak.
Természetesen a Mercedes által közzétett fotókon a háromágú csillagot jelölték a leghangsúlyosabb vonalakkal
A nyerges állítólag 500 kilométert tehet meg egyetlen töltéssel és mindössze fél óra alatt tölthető 80 százalékra
A Mercedes akár le is előzheti az amerikai óriást, miután ígéretük szerint partnereik már szeptemberben megkaphatják az első tesztpéldányokat, az első prototípusok pedig már tesztelés alatt állnak. Ha mindent rendben találnak, két év múlva tömegesen is megjelenhetnek az utakon a német márka villanyvontatói, akár Magyarországon is. Egyelőre egy kézzel készített vázlatot tett közzé a Mercedes az eActros LongHaul névre keresztelt vontatóról, mely a németek szerint egy töltéssel akár 500 kilométert is megtehet majd, az akkumulátor pedig mindössze fél óra alatt 80 százalékra tölthető, ha nincs teljesen lemerítve az egység. Sokkal többre nincs is szükség, ugyanis az Európai Unió szabályozása szerint a kamionsofőröknek 4 és fél óra után mindenképpen meg kell állnia egy 45 perces pihenőre, más kérdés, hogy a "négy kézben", azaz két sofőrrel közlekedőknek gondot okozhat a jelenleg predesztinált hatótáv.
Ha minden jól megy a tesztek során, már 2024-ben megkezdődhet a gyártás