Október 22.-én gördült le a szalagról az első i4-es BMW a müncheni gyárban
Október közepén legurult a BMW müncheni gyártósoráról az első sorozatgyártásban készült i4-es BMW. Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja kiemelte; 2023-ra a müncheni gyárban készülő autók legalább fele konnektoros lesz, többségük tisztán elektromos hajtáslánccal. A német városban így a gyártás során a zéró emisszió, és a fenntarthatóság kerül előtérbe. 2006 és 2020 között a német márka egy legyártott új autóra vonatkozó erőforrás-fogyasztása több, mint 50, károsanyag-kibocsátása pedig 78 százalékkal csökkent. A bajor márka célja 2030-ra a jelenlegi értékek további 80 százalékos csökkentése. Emellett a gyár területén az ivóvíz megóvására is fontos lépéseket vezettek be. 2021 tavasza óta a karosszéria alapozási fázisában felhasznált vízmennyiség újrahasznosítható, így a márka számításai szerint közel hatmillió liter vizet spórolnak meg.
Az átalakítások mindössze a gyár 10 százalékát érintették, pedig az üzem majdnem 100 éves
A közel 100 éves létesítményt úgy alakították át, hogy a gyártás a munkálatok során sem állt le. Az átalakítások a gyár korábban felépített rendszereinek mindössze 10 százalékát érintették, az új rendszerek kiépítésére az eltérő padlólemez, és a hátsó kialakítás miatt volt szükség. További komplikációt a nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártási folyamatba integrálása jelentett; az energiatároló egységet egy új, teljesen automatizált, alulról dolgozó akkumulátor-összeszerelő rendszer csavarozza a karosszériához. A beruházás 200 millió euróból valósult meg. Ugyanakkor jó hír, hogy a BMW nem mond le teljesen a belsőégésű motorokról, csupán a müncheni gyártásukat fejezik be. A későbbi gyártás - várhatóan 2024-től - a nagy-britanniai Hams Hall és az ausztriai Steyr városába költözik.