Vajon idén is megéri majd villanyautózni?
A Wall Street Journal jelentése szerint a globális piacon 68 százalékkal nőtt az elektromos autók piaca a 2021-es évhez képest, összességében pedig 7,8 millió villanyautó talált gazdára, ami a teljes globális piacnak közel a 10 százaléka. A legnagyobb felvevőpiacon, Kínában még ennél is jobban teljesítettek az elektromos hajtású autók, ott az összes eladott járműből minden ötödik volt villanyautó.
Németországban az eladott új autók 25 százaléka volt villanyautó, decemberben pedig már eljutott arra a pontra a német piac, hogy több elektromos hajtású autó fogyott mint belsőégésű, bár ehhez vélhetően annak is köze van, hogy 2023-tól kevesebb állami támogatást adnak az elektromos autókra. A tengerentúlon még nincs akkora villanyláz, mint Európában vagy Kínában, hiszen az eladott autók mindössze 5,8 százaléka volt elektromos, a 2021-es évhez képest 3,2 százalékos a növekedés. Ha már Amerika, a Tesla őrzi pozícióját mint a világ legnagyobb EV gyártója, mögötte a kínai BYD és SAIC következik, de népszerűek a Volkswagen és a Ford elektromos modelljei is. Elképzelhető, hogy az évek óta növekvő trend idén megtörik, hiszen az energiaárak nem feltétlenül a villanyautózás irányába terelik az embereket, elég csak a Mobiliti tavaly év végén bejelentett áremelésére gondolni.
Jól alakult a 2022-es év a villanyautókat forgalmazók számára