Brian Krzanich Intel-vezér, Harald Krüger BMW-elnök és Amnon Shashua, a Mobileye társalapítója, elnöke és műszaki vezérigazgatója jelzik félreérthetetlenül a három cég közös célját
Dehogy próbálnak egymásra licitálva egyre közelebbi dátumot ígérni a gyártók arra vonatkozóan, hogy mikor dobják piacra az első önvezető autót. Hiszen a
Tesla-botrányból tanulva, felelőtlenség lenne felelőtlen autóvezetők kezei közé adni nem holtbiztosan működő, nem tökéletesen kiforrott rendszert.
Mi szükséges egy ilyen rendszerhez? Mindenekelőtt egy autó, amibe beépítik a szükséges kamerákat és sok más érzékelőt, valamint kell még egy „agy”, vagyis ezt az egészet működtető, az irányítást intéző és persze a sofőr helyett döntő számítógép. Nyerő felállásnak mondható, ha e területek vezető cégei fognak össze egy ilyen rendszer összeállásához. Jelen esetben a BMW biztosítja a járművet, míg a sofőr helyett látó kiegészítők és szoftverek specialistájaként a Mobileye száll be, a számítástechnikai platformot pedig az Intel adja. A Tesla esete után természetesen a kiadott közlemény is kiemelten hangsúlyozza a biztonságot, és ahogy fogalmaznak
„a közös jövőkép jegyében a három vállalat egy szabványosított, nyitott platformra építve váltja valóra a járműgyártás következő generációját”.
2021-től elvileg megvásárolhatjuk azt a sorozatgyártású BMW-t, amely teljes mértékben átveszi helyettünk a vezetés feladatát