Töretlen a Suzuki népszerűsége hazánkban
A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint a Suzuki 2021-ben Magyarországon 17 650 új autót értékesített; ez a komplett magyar autópiacra vetítve közel 15 százalékos részesedést jelent a több mint 121 ezer regisztrált autóból. Viszonyításképpen 2020-ban 14 783 új autót értékesített a japán márka, ez akkor 11 és fél százalékos részesedést jelentett a csaknem 130 ezer újonnan regisztrált autóból, így sorozatban hatodik éve, 2016 óta folyamatosan a Suzuki értékesítette a legtöbb autót hazánkban.
Az Európai Unióban a Suzuki kizárólag hibrid autókat enged az utakra
A legtöbb - ahogyan 2020-ban is - a Vitarából fogyott. 2021-ben 8350 talált gazdára, ezzel a városi-szabadidő kategóriában 32 százalékos részesedést elérve, mellyel mondani sem kell, vezeti ezt a szegmenst. A tavalyi eladásoknak szintén fontos hányadát adta
az év végén megújuló S-Cross is, melyből 6261 talált gazdára, ez az alsó-középkategória csúcsát jelentette a csaknem 23 százalékos részesedésével. A hazánkban közkedvelt Swift szériából 2021-ben 2314 darabot értékesített a Suzuki, de ez is elég volt arra, hogy a B-szegmensben a legnépszerűbb alternatívának bizonyuljon. Emellett 513 Ignis, a tavalyi évben debütáló
Swaceből 203, míg a plug-in hibrid
Acrossból mindössze 9 autót regisztráltak a tavalyi évben.
swift kategóriabesorolása azért érdekes, európai kiskategóriától kb 20 cm-rel rövidebb, nem egyértelmű azért hogy minden viszonylatban egy 208/corsa/fabia mellé érdemes tenni