2020-ban jön a hatótávnövelős BMW i5
Nem hivatalos grafikán már megnézhető a 2020-as BMW i5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az i modellcsalád felelőse elárult pár részletet. A BMW i5 az i3-nál nagyobb crossover lesz és nem hibrid, hanem hatótávnövelős elektromos.
Az i3 és az i8 közé passzoló BMW i5-ról már egészen sokat tudunk. Erős lesz, fiatalos, dinamikus, de azért nem sportkocsi, de nem is városi törpe, hanem crossover. A divatos külső garantált, de azt eddig nem lehetett tudni, hogy mi fogja hajtani. A korábbi hírek alapján konnektorból is tölthető hibridnek lehetett hinni, de nem az i8 sémáját követik vele, hanem a kisebb i3-ét. Így az i5 is villanyautó lesz, amit felárért ki lehet egészíteni egy aprócska, hatótávnövelő villanymotorral. A Car and Driver a témában kifaggatta Henrik Wenderst, a bajor cég i termékcsaládért felelős vezetőjét.
Wenders azt mondta, hogy a villanyautókkal szembeni legnagyobb ellenérv a korlátozott hatótáv. Ennek a kritikának veszik elejét a BMW-nél a beépített motorkerékpár blokkokkal, amik aggregátorként tudják tölteni az akkumulátort. A hajtásba nem száll be az apró motor, teljesítményét csakis áramfejlesztésre használják. Wenders bízik benne, hogy az akkumulátortechnológia fejlődésével nem lesz majd szükség a hatótávnövelő erőforrásokra, de ez még odébb van. A BMW viszont addig is szeretné a lehető legtöbb vevőt megfogni. Az i5 testvéreihez hasonlóan karbonszálas műanyag vázszerkezetre épül majd. Mivel a crossover forma alkalmassá teszi családi használatra is, ezért elegendő hatótávja kell legyen ahhoz is, hogy betölthesse az egyetlen autó szerepét. Pontos adatokat persze még nem lehet tudni.