Leclerc agresszív taktikával happolta el a McLaren elöl a győzelmet
A két McLaren ezúttal tűrhetően rajtolt el, majd az egyes kanyarban Norris-Piastri sorrendben fordultak. A második sikánhoz érve az ausztrál nem finomkodott, és kőkeményen bevetődött a külső íven, majd simán otthagyta márkatársát. Norrist Leclerc is átugrotta, így ismét nem a fiatal brit szelte át a célvonalat éllovasként az első kör végén annak ellenére, hogy ő indult az élről. Az ötödik körre fordulva Piastri és Leclerc elhúzott az élen, mögöttük 2 másodperc környéki lemaradással érkezett Norris. A címvédő Verstappen a rajtnál ugyan nyert egy pozíciót, de érdemben nem tudott közeledni az élmenőkre, néhány kör elteltével már 6 másodpercnél is nagyobb volt a hátránya.
A Ferrariknak jól jött ki a rajt
Az élmenők közül Norris kezdte a kiállásokat a 14. körben, majd pár fordulóval később érkezett Leclerc, csakúgy mint az első helyről a boxba hajtó Piastri is. Így az egykiállásos stratégiára játszó Sainz vette át a vezetést, mögötte a keményeken rajtoló Red Bull-lok köröztek a futam ezen szakaszában Verstappen-Pérez sorrendben. A 20. körben végül a spanyol is meglátogatta a csapatát, és kemény keverékű abroncsokra váltott.
A Red Bull-lok eltolt stratégiája nem jött be
Verstappen a fordított stratégia miatt egészen a 23. körig kivárt a váltással, de nem csak a taktika, a kerékcsere sem volt optimális, ugyanis a jobb hátsó nem jött le időben, ezért közel 4 másodpercet vesztett a kiállással. Egy fordulóval később Pérez is cserélt - a 8. helyre tért vissza - így ismét a valós sorrend volt olvasható az eredményjelzőn. Piastri mögött egy okos elévágásnak köszönhetően immár Norris körözött, akinek a csapat engedélyt adott a csatázásra márkatársával, de csak a "papaja szabályok szerint".
Féltávhoz érve a McLarenek magabiztosan autóztak az élen, míg a harmadik és negyedik helyet a két Ferrari sajátította ki Leclerc-Sainz sorrendben. A Red Bull-lok nem tudták kamatoztatni a fordított stratégiát, hiszen a 6.-7. helyen köröztek Hamilton mögött.
20 körrel a vége előtt Norris másodjára is kiállt a boxba, majd a 6. helyre tért vissza. Éppen az egyéni pontversenyben a legfőbb riválisa, Verstappen mögé érkezett, akit 5 körrel később utol is ért. A holland a csapatrádión megérdeklődte, mit tegyen, a boxfal pedig arra szólította fel, hogy tartsa fel minél tovább ellenfelét. Időközben Piastri is cserélt másodjára, majd simán Verstsappenék elé jött ki a pályára.
A McLarennel ellentétben a Ferrari az egykiállásos taktikára szavazott. A 46. körben - héttel a vége előtt - Piastri megelőzte Sainzot, de az első helyen autózó Leclerc több mint 11 másodperccel autózott az ausztrál előtt. Később Norris is átugrotta a születésnapos spanyolt, így már mindkét McLaren a 16-os Ferrarit üldözte. A hátrányuk viszont túl nagynak bizonyult, így Leclerc 2019 után ismét megnyerte az olasz csapat hazai versenyét, míg a második helyen Piastri, harmadikként pedig a leggyorsabb körért járó pontot is bezsebelő Norris végzett. A hősiesen védekező Sainz lett a negyedik, ötödikként Hamiltont intette le a kockás zászló, míg Verstappen csak hatodikként végzett. A pontszerzők listáját Russell-Pérez-Albon és Magnussen teszi teljessé.