2018-ban új üzemanyagcellás Hyundai Tucson jön, más újdonságok társaságában
A 2018-as téli olimpiára időzítve debütál az üzemanyagcellás Hyundai Tucson SUV új generációja, s a teljesen új modell fejlett vezetőasszisztens-szolgáltatásokat is kínál majd. Szintén jelentős fejlődés várható a hatótávolságban, hiszen a jelenlegi 425 kilométer helyett az új üzemanyagcellás Tucson egyetlen tank hidrogénnel 560 kilométert tud megtenni.
A Hyundai USA-ban kapható üzemanyagcellás SUV-ja még az előző Tucson alapjaira épült, de benzinmotorral ott is a jelenlegi sorozatot árusítják
A Hyundai tehát folytatja üzemanyagcellás programját, és a Toyota is ígér új hidrogént átalakító modelleket, holott a
Mirai eladásai kedvezőtlenül alakulnak. Sokan hangoztatták már, hogy az üzemanyagcellás járművek hatásfoka összességében messze elmarad a hagyományos villanyautókétól, akár harmada azoknak, és csak az újratöltés gyorsaságában mutat előnyt az üzemanyagcellás rendszer. Ennek oka elsősorban a hidrogén előállításának energiaigénye, bonyolultsága és az így előállított üzemanyag szállítása, logisztikája. A KPMG üzleti tanácsadó cég egy friss felmérés szerint azonban az autóipari vezetők 78 százaléka úgy gondolja, hogy hosszútávon az üzemanyagcellás járműveké a jövő az egyszerű villanyautókkal szemben.
A „jövő” – ami már vagy 50 éve tart -, a hidrogénes hülyeséggel foglalkozók további folyamatos orbitális pofára esését fogja hozni, pontosan úgy mint ahogyan évtizedek óta ezt hozta.