2017 új autói – bőséggel lesznek
Nézzük, milyen új modelleket hoz a 2017-es esztendő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összeszedtük, hogy milyen új modelleket várhatunk az idei évben. Még úgy is temérdek újdonság látható, hogy biztosan nem is tudunk még mindről.
Az itthon is kapható, ám kevéssé ismert Fiat almárka idén állítólag az 500X morcosított változatát is kihozza. Naná, hogy az 1.4 T-Jet motorral, a pletykák szerint akár 200 lóerővel, a Nissan Juke Nismo RS és a Mini Countryman Cooper S konkurenséül.
Alfa Romeo
A tavaly debütált Giulia után egy SUV, a csúcsváltozatával már tavaly bemutatkozott Stelvio lesz az Alfa legfőbb idei újdonsága. Közös alapokra épülnek, így a Stelvio is megkapja a Ferrari eredetű 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo motort, eladásainak zömét viszont nyilván a csak idén bemutatkozó egyéb verziók, leginkább a 2,2 literes dízelek adják majd, az alapverzió 2,0 literes benzines lesz, turbóval. A Genfi Autószalonon minden bizonnyal élőben is láthatjuk majd a Stelviót, nyárra a piacon lehet.
Alpine
A Renault sportos almárkája idén állítólag már tényleg visszatér. Középmotorral és osztálya legkönnyebbnek ígért autójával, 5 másodperc alatti 100 km/órára gyorsulással. Vetélytársaihoz mérten olcsónak ígérik, egyes országokban már most előjegyezhető 2000 euró foglalóval, a kiszállításokat ugyanakkor legjobb esetben is csak idén év végén kezdik, hiszen a végleges autó még be sem mutatkozott.
Aston Martin
Nem csak egy új modell érkezik az Astonnál a DB11 által, hanem egy új korszak is. Ez lesz az első olyan modelljük, ami már a Mercedes-Benz égisze alatt készül. Motorja a Mercedes-AMG 4,0 literes duplaturbós V8-asa lesz – mintegy 500 lóerővel. Nem csak a műszakiság, a fedélzeti elektronika, így a Comand rendszer is átkerül a Mercedesekből. A kupé értékesítése ősszel, a kabrióé csak később, várhatóan jövőre indul.
Audi
Bőséggel akad újdonság a négykarikásoktól, hiszen gyakorlatilag most kezdi eladásait a legkisebb Q-modell, a Q2, de az A5 és ötajtósa, a Sportback is nagyon új. Idén az A6 lesz az Audi nagy durranása, várhatóan az év első felében, majd befut az A6 allroad, továbbá év végén új A8 is várható – az önvezető funkciók legújabb kínálatával. Meg persze hamarosan piacra lép a tavaly ősszel Párizsban debütált új Q5, az R8-ból várható a Spyder névre hallgató roadster kiadás, a Q2 SQ2 néven jön majd az RS3-ból ismert 2,5 literes öthengeres turbómotorral, ami a TT RS-ben 395 lóerővel érkezik hamarosan, 3,7 másodperces 100 km/órára gyorsulást eredményezve.
BMW
Kezdjük azzal ami biztos: a februárban érkező új 5-ös sorozat és a márciustól elérhető konnektoros változata, az 530e iPerformance mellett – szintén márciusban – jön az M550i is. Továbbá várható egy teljesen önálló és teljesen elektromos szabadidő-autó is i5 néven, de sanszosan a hatótávot növelő belső égésű motor opciójával. Várható továbbá X2 terepkupé is az X1 alapjain, új Z4 Roadster is, akár Z5 néven, jó eséllyel karbon karosszériával.
Citroën
A nemrégiben befutott, akár fedélzeti kamerát is kínáló C3 talán az év legnagyobb újdonsága. Februárban ugyanakkor várható a Berlingo személyautó változatának elektromos változata is, amivel talán még meg lehet majd csípni a hazai 1,5 millió forintos vásárlási támogatást is – ha időben elér a honi piacra is. Márciusban várható a frissített C-Elysée hazai megjelenése, majd nyáron debütál az új C3 Picasso. Ahogyan például a Renault Scenic esetén is láttuk, a kisegyterű is SUV-s irányba fordul; piaci bevezetése az év végén várható.
Dacia
Nemrégiben frissült a Logan és a Sandero, ráadásul duplakuplungos váltót kapott a Duster is, ám abból decemberre a vadonatúj második generáció is befut.
Ferrari
Nem igazi újdonság, de említhető a GTC4Lusso T, ami az összkerekes GTC4 turbós és csakis hátul hajtó változata, jelentősen „olcsóbban” és igen komoly, 3,5 másodperces 100 km/órára gyorsulással.
Fiat
Tavaly érkezett a Tipo négy- és ötajtósként, idén befut a kombija. Nagyon időszerű lenne egy új Punto, de még mindig nincs róla hír. Egy biztos: hamarosan piacra lép nálunk is a 124 Spider, aminek alapját a Mazda MX-5 adja, így rossz nem lehet.
Ford
Itt a 40 éves Fiesta legújabb kiadása, ami már az első negyedévben megjelenhet a piacon. Biztosak lehetünk benne, hogy ebből is lesz majd ST verzió, a Focusból ugyanakkor még az RS-re is ráerősítenek, jön az RS500, limitált példányszámban, az összkerékhajtás által elődjénél kezesebben, de állítólag a 350 lóerős RS-hez mérten többlet erő nélkül, csak minimális hangolási, öltöztetési eltéréssel. És ne feledjük, tavaly elindult az új GT gyártása, az is érkezik. Honda
Tavaly debütált, idén piacra lép az új Civic. Minden eddiginél tágasabbnak mondják, ugyanakkor már nem lesz benne az előző két ötajtósban (és a kifutó kombiban) alkalmazott, a Jazzben debütált „Magic Seats” hátsó ülés. Az új Tourer csak másfél év múlva érkezik, biztosan lesz Type R is, a hibrid azonban a Honda jelenlegi filozófiája szerint ismét elmaradhat. Lesz viszont új CR-V, debütálása az év vége felé várható, a mostaninál nagyobb karosszériával, tágasabb beltérrel.
Hyundai
Vadonatúj i30, hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos Ioniq, ha pedig mindez nem lenne elég, jön az i30 N sportváltozat, továbbá egy kisméretű SUV is. Érdekes módon az i20 alapjain, amiből már eleve van Active verzió, de tudjuk, ebben a szegmensben bőséggel van potenciál.
Infiniti
Tavaly hazánkban is megérkezett a Q60, idén QX50 néven egy új crossovert kapunk a Nissan prémiummárkájától. Természetesen LED fényszórókkal, minden bizonnyal a Q60-nál már látott steer-by-wire kormányzással és egyéb technikai csemegékkel.
Jaguar
A tavaly négyajtósként érkezett XF kombija a nyáron várható – kívül-belül hasonló vonásokkal, tágasabb és sokkalta jobban bővíthető csomagtérrel.
Jeep
A tavaly debütált Compass idén a piacra is megérkezik – 17 hajtáslánc-kombinációjával az elterjedtebb városi használatra, illetve a terepezésre is felkészítve.
Kia
Itt aztán lesz dömping. Január végén már vezethetjük, februárban a hazai piacra is megérkezik az új Rio, tavaszra befut a friss Picanto. Detroitban (januárban) egy vadonatúj sportautót, az egyelőre GT néven ismert modellt is bemutatja a Kia, ez a piacra ugyanakkor csak decemberre fut be. Közben márciusban a Genfi Autószalonon debütál a Niro konnektorról tölthető változata, ahogyan az Optima SW PHEV verziója is. Ezek ugyanakkor csak őszre jutnak el a hazai piacra, az év végére várható frissített Sorento pedig vélhetően csak jövőre.
Land Rover
Jön az új Discovery, alapmotorja a márka 240 lóerős, 2,0 literes Ingenium benzinese, dízelből és benzinesből is elérhetőek lesznek 3,0 literesek is.
Lexus
Az LC kupé gyakorlatilag az SC430 utódja. Olyan konkurensek ellen, mint a Mercedes S-osztály Coupe, vagy a BMW 6-os sorozata. Kétféle verzióban, 473 lóerős 5,0 literes V8-as benzinessel vagy 3,5 literes V6-oson alapuló hibridként érhető el, természetesen kategóriája legszerényebb emissziójával. Detroitban debütál továbbá az egyelőre még csak sejtelmes fotón látott új LS, továbbá jön az IS frissítése is, már februárban.
Maserati
A tavaly érkezett Levante SUV után idén Alfieri néven várhatunk egy 2+2 üléses, a márka legszebb korszakátt idéző sportautót. Vélhetően már márciusban, a Genfi Autószalonon megismerhetjük.
Mazda
Mostanság lépett piacra a frissített 3-as és 6-os, márciusban, a Genfi Autószalonon érkezik a vadonatúj CX-5, amellyel a kompakt SUV kategória új modelljeire adhat választ a Mazda. Márciusban a CX-3-ból is frissített kiadás érkezik, májusra pedig a keménytetős MX-5 RF is befut.
Mercedes-Benz
Nem kevesebb, mint 10 konnektoros és hibrid modellt ígér az idei évre a Mercedes. Az B-osztályból már kapható, de várható az A-ból is az elektromos kiadás, annak ellenére, hogy jövőre a modell váltása is esedékes. Idén viszont talán az X-osztály, azaz a Mercedes első pickupja lesz a legfőbb nóvum a márkánál, na persze az AMG-GT Roadster, az E-osztály All Terrain és az AMG E 63 és GLC 63 mellett. Az E-osztály kupéként és kabrióként is befut, az S pedig frissítést kap.
Mini
Januárban lép piacra az eddigi legerősebb Clubman, a JCW, februárban pedig érkezik a teljesen új Countryman. Utóbbiból konnektoros hibrid is érkezik júniusban.
Mitsubishi
Januártól már hazánkban is kapható a frissített arcú ASX, márciusban Genfben debütál a „New Compact SUV”, ami tovább bővíti a márka kínálatát; gyártásba októberben kerül.
Nissan
Február-március tájékán piacra lép az új Micra, kitalálható, hogy a hasonló műszakiságú Juke-ból is várható a következő nemzedék. Kiöregedni látszik a világ legnépszerűbb villanyautójának számító Leaf is, utódja legalább 300 kilométeres hatótávval várható, de az sem zárható ki, hogy még a mostani kap egy újabb akkumulátor-bővítést. Utóbbi az e-NV200 esetén is várható, ahogyan a Qashqai frissítése is esedékes.
Opel
Már láttuk, de még várjuk a második generációs Insigniát, ami pedig még biztos idén, az az új Meriva, ami jó eséllyel Crossland X néven, SUV-s vonalakkal érkezik. Tavasszal jó eséllyel már láthatjuk, a piacra pedig az év közepén várhatjuk.
Peugeot
A tavaly érkezett 3008 után idén április-május környékén várható a vele közös alapokra épülő, de akár hétüléses 5008. Előtte azonban, már márciusban megérkezik a 301 frissítése. Ősszel a 308 frissítése biztos, de természetesen adódhat még egyéb újdonság.
Renault
Tavaly év végén befutott a Scenic/Grand Scenic, valamint a Megane GrandCoupé is. Idén tavasszal megújul egy hajszálnyit a Captur, érkezik a teljesen új Koleos is. Utóbbi esetén az előszerződés már akkor megindul, de az autók csak szeptemberben, a forgalmazás hivatalos kezdetére futnak majd be. Akkor érkezik az Alaskan pickup is, decemberben a Megane RS. A már rendelhető Zoe mellé az év közben egyéb elektromos Renault modellek, például a Twizy és a Kangoo Z.E. piacra lépése is várható.
Porsche
Van már dízel, van már hibrid, az idei évtől pedig kombi is lesz a Panamerából. Várhatóan már tavasszal, a Genfi Autószalonon megismerhetjük, nem sokkal később rendelhetjük is, ha éppen úgy hozná a kedvünk.
SEAT
Arona néven várhatjuk az Ibiza műszakiságára épülő kisméretű spanyol szabadidő-autót, de magából az Ibizából is esedékes az új kiadás, ahogyan a Leon esetén a frissítés, az Atecából év végére Cupra kiadás várható.
Skoda
Tavaly érkezett az akár hétüléses Kodiaq, valamint az Octavia is friss arcot kapott. A Superb és a Fabia még viszonylag üde, a Yeti viszont cserére érett, várható is belőle az újabb kiadás.
smart
Tavaly már beharangozták, idén piacra is lép a fortwo és a forfour elektromos kiadása. Gyorstöltéssel, valamint várhatóan a piac egyik legalacsonyabb árával. Igaz, kétüléses és elektromos miniautót más nem kínál jelenleg.
Suzuki
Februárban várható a hazai piacra az új Ignis, márciusban pedig megismerhetjük a legújabb Swift európai kiadását, ami nyáron várható a hazai piacon. Lesz továbbá egy speciális széria a piackedvenc Vitara esetén is, már januártól.
Toyota
Mostanság érkeznek az első C-HR és Proace Verso modellek, megújult a GT-86, márciustól várható a Prius Plug-in-hybrid. A Toyota legtöbb modellje frissnek számít, kivétel az Avensis, ám utódjáról egyelőre nincs hír.
Volkswagen
Várható a CC utódja (Arteon néven), Golfból pedig már a frissített érkezik. Hírlik a Tiguan hosszított verziója is XL, illetve Allspace utónévvel.
Volvo
Jönnek az újabb szabadidő-autók. Az S90-ből érkezik a Cross Country kiadás – az S90-nel egyező palettával, az XC60 pedig teljesen új nemzedékkel várható, szintén a SPA platformon és gyakorlatilag ugyanazzal a motorpalettával, ami a nagyobb, 90-es sorozatban is elérhető.
A felvázolt modellek nem mindegyike szentírásként kezelendő. Bár az év első negyedére viszonylag pontos előrejelzés adható, a második felétől a legtöbb esetben inkább csak tipp az újdonságok érkezése. Biztos továbbá, hogy számos olyan modell is lesz az év során, amire most még nem is gondoltunk. Azok lesznek az igazi újdonságok, de az biztos, hogy unatkozni idén sem fogunk, bőséggel lesznek friss érdekességek.
Gondolkodj már egy kicsit miért is??
Rétegmodellként nem tűnik soknak a fél év, főleg ahhoz képest, hogy póriasabb modellekre is kell ennyit várni, ha gyártásból akarod. Van ahol a szállítási idő miatt (Kia, Toyota), van pedig, ahol nemtommér’ (Renault Megane kombi)…
Nagyon jó, hogy máris jön az Mx-5 RF, de nem tudom, hogy meddig gondolja még komolyan a Mazda, hogy fél-egy éveket kell várni egy Mx-5-re. Azok az idők elmúltak már régen, hogy mindenki simán kivárja a sorát. Ilyen elcseszett üzletpolitika mellett nem csoda, hogy mindössze két értékesített ND-re jut egy Boxster eladása(!), vagy hogy az ND-ből fele fogy, mint anno az NC-ből és negyede(!), mint az NA-ból…
Mindig nagy izgalommal várom az évkezdeteket, ez most sincs másképp. Indul a Dakar, nemsokára megtudjuk, ki lett a világ legnagyobb autógyártója(valószínűleg a VW-csoport), kiderül, melyik modell nyerte a European Car of the Year-díjat, és ugyebár itt van még a számtalan ígéret és újdonság…
„Kia – Itt aztán lesz dömping.”
Hajrá, hajrá…