2017-ben érkezhet az üzemanyagcellás Lexus LS

Két év múlva jönne a hidrogénüzemű Lexus LS?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legújabb jelentések szerint a Lexus LS következő generációja üzemanyagcellás változatban is elérhető lesz.

A Lexus 2016-ban mutatja be zászlóshajójának legújabb változatát, amelyből egy évvel később az üzemanyagcellás változat is megjelenhet. Az új modellt a 600h fölé pozicionálja a gyár, és a Miraiban bemutatott hidrogén alapú rendszert kapja majd meg a cellás LS is.
Hirdetés
Az üzemanyagcella várhatóan mind méretében és tömegében növekedni fog, várhatóan az első ülések alatt kap majd helyet. Az autó lökhárítója is más lesz: nagy légbeömlők szükségesek a rendszer hatékony hűtéséhez. A hidrogéntartályok a hátsó ülés és a csomagtartó alatt kapnak helyet. A hidrogénhajtású luxusbálna súlya várhatóan 2100 kg lesz. Egy 150 kW-os üzemanyagcella és egy 220 kW-os elektromotor biztosítja majd, hogy emissziómentesen mintegy 380 kilométernyi távot tudjon megtenni. Jelen számadatok csupán tájékoztató jelleggel szolgálnak, ezért érdemes azokat némi fenntartással kezelni, a bemutatóhoz közelebb érve a végleges adatokhoz is közelebb kerülhetünk majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Nem a hagyományos értelembe vett rugalmasságra gondoltam, hanem arra, amit korábban mondtál, azaz 60-nál lepadlózod és mennyi alatt éri el a 100-at.

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Klasszikus automaták nagy többségénél nem lehet rugalmasságot mérni mivel azért automata váltó hogy magától váltsanak . Kivéve persze mai úgy van programozva hogy kézi üzemmódban ne váltson vissza ha tapossák neki … de ezt elég kevés gyártó használja mechanika védelmi szempontok miatt .

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Akkor te tudod miért mondják cvt, e-cvt váltós autókra hogy bőgnek gyorsításkor mint a tehén . Természetesen van akinek ez jön be van akinek az de én inkább hajlandó vagyok 1 literrel többet áldozni a fogyasztásért és szerintem vagyunk ezzel páran . Attól függetlenül nem feltétlen rossz az a technika csak nem biztos hogy egy 30-40 km-es hegyi szerpentint azzal a váltóval vállalnék be . Városba elővárosba és nyugodt vezetési stílushoz biztosan jó . Azért arra ne vegyél mérget hogy az e-cvt váltó annyira 1szerű konstrukció lenne elvégre ott van még egy fokozatmentes cvt váltó is a képben amit az eletromotor hajt és van egy bonyolult több fogaskerékből álló szerkezet amit meg a benzin motor hajt . Szóval a kettő kombinációjából jön ki az a hajtás amit érezni a hybris Lexusban .

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    E-Cvt váltós autóm van, tudom miről beszélsz 🙂 . Nekem bevált, de azt is készséggel elhiszem, ha valakinek nem tetszik. Mindenki döntse el maga mi a fontos neki egy autóban és mennyit szán annak üzemeltetésére! Nekem a következő is biztosan ilyen lesz 🙂 .

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Én értem amit mondasz, csak azt vedd végre észre, hogy a “[i]két motorhang és vezetési élmény[/i]” egy teljesen szubjektív (évtizedekig belenevelt, vagy egyszerűen csak megszokott valami) érzés.
    Olyan mint a szépség.
    Valakinek az állandó fordulatszám azt jelenti, a motor – a legjobb gyorsuláshoz – a legkedvezőbb fordulatszámán gyorsíthat, míg a másiknál a fordulatszám a legideálisabb fordulat alatt, majd a legideálisabb fordulaton, utána pedig az ideális felett van és ez minden váltásnál ismétlődik.

    Ha találsz rugalmassági adatokat, akkor azt (két közel egyforma teljesítményű és tömegű autó, de más váltórendszerrel(e-CVT vs. ZF) szerelt), objektíven össze lehet hasonlítani. Nem lepődnék, meg ha közel azonos gyorsulást mutatna.

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    A fokozat illetve a fokozatmentes erőátvitel is járható út, erről felesleges vitatkozni. A hatékonyság és a felépítés bonyolultsága már más kérdés. Megfelelő anyagokból építve egyik sem rossz megoldás! Én személy szerint hajlok a megfelelő minőségű anyagokból minél egyszerűbb felépítésű mérnöki megoldások felé. A Toyota/Lexus CVT váltója pont ilyen. A “klasszikus” vezetési élményt nem nyújtja ez tény, viszont eddig nem is találkoztam olyan automatával ami nyújtotta volna. Az számomra csak egy precíz (pl.: Honda, BMW, stb.) kéziváltóval járhat együtt 🙂 . A kérdés az, hogy mire szeretnéd használni az autót? Ha olcsón és minél kisebb karbantartási költséggel eljutni A-ból B-be akkor a kevésbé bonyolult bolygómű jó megoldás lehet. De mindenki olyat vegyen ami NEKI(!) tetszik, amivel együtt tud élni és autózni nap mint nap. Tönkretenni bármit tönkre lehet, ahogy ésszel helyesen karbantartva is lehet használni bármit. Hogy melyik mibe-kerül más kérdés?

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Ne keverd össze azt amit írtam … mondom ha nem nézed a fordulat szám mérőt és fülelsz rá ” motor hangra ” . És pont ez a lényeg az új automatáknál már nincs rántás vagy amit írtál a gepárdos sztorinál váltás kiesés ha van is a másodperc 1 tized része ami igen csak elhanyagolható . Látom vagy nem éred vagy nem akarod megérteni mit írok ezért próbáld ki fizikai élményként. Menj be a legközelebbi BMW kereskedésbe kérj ki egy automata tesztautót ami benzines vidd ki közútra padlózd le … és menj be Lexus-hoz kérj ki egy hybrid csodát és azt is padlózd le ugyan ott . Ha most sem veszed észre a különbséget a két motorhang és vezetési élmény között akkor a Lexust tényleg a te fajtádnak gyártják .

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Pont te magad mondod el, hogy a gyártók próbálják eldugni a a váltást, mind érzésre, mind hangra. Nem véletlenül. Borzasztós ciki ha az autó megtorpan, bólogat, stb. A fordulatszámesés egy soksebességes váltónál már tényleg kevés, míg egy Lexusban nulla.
    A hanggenerátor a birka, gondolkodásra képtelen, újságírók által tudatosan elhülyített emberek miatt kellett. Belenevelték, hogy változó fordulatszám kell a gyorsuláshoz, mert az a természetes. Egy francot, pont, hogy természetellenes.
    Maradva a hangoknál azt hiszem, hogy pont te írtad korábban, hogy a BMW nem csinál “ilyet”. Nem hát, csak a legújabb modelljében a büszkeségében, az egész BMW jövőjében, amit milliárdokból fejlesztett ki. Igen az I8-as luxusautójában is a hangsugárzóból jön a hang. Erről ennyit!

    Ha egy Lexus bőg, akkor egy Merci, BMW, Audi is bőg csak mindig más hangszínen. És vissza is jutottunk a nagy átveréshez, miszerint azt kell állítani, hogy a németek tudnak csak váltót gyártani.

    Egyébként is a motor nem bőg, azt a tehén csinálja!

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Köszönöm az épületes hozzászólásodat , de senki nem beszélt manuális sebességváltóról elvégre az Ls ben soha nem is volt ilyen egység . Ha már itt tartunk lehet , hogy én akkor hiányoztam biológia órán ,de világosíts fel mióta van a gepárdban sebességváltó ???? :DDD Próbálj ki egy ZF által gyártott 8 fokozatú egységet és ha észreveszed a váltási ciklust úgy hogy nem nézel fordulatszámmérőt és nem fülelsz a motor fordulatszám esésére akkor esküszöm széthúzhatod a farpofáidat benyalok neked csontig !!! 300h szerintem egy vicc akármilyen kaszniban is nézzük ” nx ,is,gs ” olyan érzése van az embernek mikor vezeti , hogy egy alul motorizált erőlködő valamiben ül annyi pénzért amennyiért már autót lehet kapni lásd:Infiniti 35H . Biztos te is észrevetted ha próbáltál már Lexus hybridet hogy beleépítettek egy vicces hanggenerátort ami imitálja a váltásokat … vajon miért került bele ez a gagyi kiegészítő ? Pár éve lehetett venni ehhez hasonló megoldást amit szivargyújtóba kell dugni és rádió frekvencián keresztül küld a rádióba amit ha bekapcsolsz mű motorhang távozik a hangszórókból azt hiszem pár ezer forint volt . Pontosan ugyan azt tudja a Lexus szerkezete csak ezt beépítették a kocsiba vicces egy alap hangon is 18 milliós hybrid 300h ban egy ilyen kiegészítő szerintem .Nyugodj meg aki másolja a prémium autógyártók termékeit az nem a BMW,Merci, Audi … elég csak megnézni a korábbi Lexus-okat hogy mire hasonlítottak és milyen kocsikról koppintották őket elárulom csillag van az elejéén és Német márka . Egyébként a BMW nem fejleszt 10 sebességes váltót mivel úgy vásárolja a ZF cégtől a 8 sebességes váltót, Merci meg saját 9 sebességes váltót gyárt , Audi 8 sebességes hagyományos automatát szintén ZF től veszi 7 sebességes dsg meg saját fejlesztés . Ettől függetlenül a Lexus 300h lehet jó kocsi csak mondjuk városba való oda teljesen mindegy hogy van e váltás vagy bőg gyorsításnál állandó magas fordulaton egy 4 hengeres porszívó motor vagy nem . Na mind egy én szeretem hallani erős gyorsításnál egyre jobban erősödő motorhangot majd váltáskor újra elölről kezdeni … számomra ez hozzájárul az autó vezetési élményéhez és nem trolibusz módtára állandó hangon gyorsulni . Ha meg nem vágsz vezetési élményre egy autóban akkor vagy ülj utasként vagy járj tömegközlekedéssel … 😉

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Már nagyon fárasztó ez a furcsaváltó-bőgőmotor sületlen hazudozás a tudatlan laikusoktól, de ami még jobban kiakaszt az az amikor újságírók is hülyeséget írnak!

    Sajnos az embereket olyan szinten behülyítette ez a buta európai, elavult kéziváltós mánia, mintha minden ember agyatlan birka lenne. (Talán az is!) Miért csak Európában van kézi-váltó dominancia?
    A legtöbb magyarázat azzal kezdődik, hogy a hülye amerikaiaknál persze, hogy automata van, mert buták, lusták, nem értenek hozzá, stb. A japánoknál érdekes, hogy nem mondják ezt, pedig ott is kevés a múlt századi kézi technika.
    Jellemző még az önbecsapásnak az a súlyos változata, amikor azt hazudják, hogy hova tűnik a vezetés élménye, meg nehogy már egy gép mondja meg mit csináljak, meg én jobban tudom, meg az érzések….
    Pár évtizednyi gondolkodásmegvonás után nem csoda, hogy ilyen csehül állunk, de már 2014-et pár nap múlva 2015-öt írunk. Ébresztő!!! Nem sírni kell, meg hisztis rohamot kapni, amikor a BMW bejelenti, hogy az 5-ös BMW-hez nem lehet elavult fakanalat kapni, hanem gondolkodni!

    Gyorsulás:
    Elképzelem milyen lenne, mikor a gepárd elkezdené üldözni a gazellát, majd 30 km/h-nál egy pillanatra megállna a gyorsulása és lassulna egy kicsit, majd újra gyorsulna, de 60-nál újra “váltana” és 90-nél is. Elképzelhetetlen egy repülőnél, egy mozdonynál, hajónál, stb. Miért kéne elfogadni és TERMÉSZETESNEK venni, hogy mikor gyorsulni kéne, akkor egy váltás idejére megáll a gyorsulás???
    Azért örülők a Merci, BMW, VW, stb. 10 sebességes automata fejlesztéseinek, mert ha így haladnak 2050-re elérik a Toyota és a Lexus féle váltótechnikát. 2020-ra biztosan 20 sebesség várható, 2030-ra 40 és 2050 elérik a 100-at. 🙂 Ha zavar a monoton hang, akkor kapnak elavult, alacsonyabb hatásfokú változó hangút. Ha a birkáknak ez kell, ezt fogják kapni.
    Remélem gyorsan fog terjedni az elektromos autózás, mert az végre helyére teszi a váltás több mint 100 éves idejétmúlt technikáját.
    A helye pedig a kuka.

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Az a probléma aki 20 millió körüli vagy a feletti összeget kiad egy autóért az már elvárj a teljesítményt is és pont leszarja hogy 8 litert vagy 12 eszik a kocsi . Ráadásul a 600h eddig sem volt olcsó egy normális felszereltségért 32 milliót kertek a szokásos áremelés a modellváltásnál ez pont 34-35 körülire emeli ha ehhez még hozzájön , hogy árban fölé lövik be akkor 40 körül lesz azért meg már igen csak lehet válogatni a 500-600 lóerős v8 izom benzinesek között . Annak a rétegnek célozzák akit nem fog érdekelni a környezet szennyezés … hajrá Lexus inkább egy normális váltót fejlesszenek a hybrid autóikhoz , hogy ne trolibusz élmény és folyamatosan bőgő motorhang legyen mikor gyorsul .

  • 2017.10.28. at 23:13
    Permalink

    Klassz.Isten bizony örülök,hogy a felső rétege a társadalomnak “emissziómentesen” tud majd közlekedni.A “maradék 95% meg had szennyezze csak tovább a bolygót.Ebből a bálnából nem hiszem,hogy sok fog szaladgálni az utakon,mig egy megfizethető árú /max.6-7.000.000.-/ középkatagóriás nagyobb bevételt hozna.”Inkább a sűrű fillér mint a ritka forint…”

Vélemény, hozzászólás?