2015 új autói – bőséggel lesznek
Milyen új autókat hoz nekünk 2015? Körbenéztünk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Temérdek új autót ígér az új esztendő. Kivétel nélkül még nyilván nem ismerhető a paletta, de számos modell már nem titkolt. Íme az újdonságok.
Már megint technikai forradalmat csinál a Toyota, gyártásba viszi, Európába is hozza üzemanyagcellás autóját, a Mirait
I. negyedév | II. negyedév | III. negyedév | IV. negyedév | |
Alfa Romeo | Gulietta Sprint, MiTo Junior | 4C Spider | Giulia | |
Audi | A1 facelift, Q3 facelift, TT Roadster | Új Q7, RS7 facelift | Új R8, új A4 | Q7 e-tron |
BMW | Új X6, 2-es Active Tourer xDrive, X5 M és X6 M | 2-es Cabrio, 6-os Coupé , M6, Gran Coupé facelift | 3-as facelift | Új 7-es sorozat |
Citroën | C4 és Berlingo facelift | DS 5 facelift | DS 4 facelift | |
Fiat | 500X, Dobló facelift | 500 Vintage | 500-as facelift | |
Ford | Focus facelift, új Mondeo | C-Max és Focus ST facelift | Új S-MAX, Ka facelift, Mustang európai premier | új Galaxy, Edge |
Honda | Civic és Civic Tourer facelift, új Jazz és HR-V, Civic Type R és NSX | CR-V facelift, F1 autó premierje | HR-V | |
Hyundai | Új i20, i30 és i40 facelift | Veloster és ix20 facelift | 3 ajtós i20, ix35 facelift | Santa Fe facelift |
Infiniti | Q30 | |||
Jaguar | XE | Új XF | ||
Jeep | Renegade 1.6 E-Torq | |||
Kia | Rio és Venga facelift, új Sorento | Picanto facelift | cee'd és Optima facelift | |
Land Rover | Discovery Sport | Evoque Cabrio és facelift | ||
Lexus | RC, CT 200t | |||
Mazda | Új Mazda2 | Mazda6 és CX-5 facelift | CX-3 és MX-5 | |
Mercedes-Benz | CLA Shooting Brake, A-osztály facelift | GLE Coupé, GLC, C63 AMG, AMG GT | AMG GT S, S-osztály Cabrio | C-osztály Coupe |
MINI | Mini John Cooper Works (231 LE) | Mini Cabrio | Mini Clubman | |
Mitsubishi | L200 | Outlander facelift | ||
Nissan | Juke Nismo RS, Pulsar 1.6 DIG-T 190 LE | X-Trail 1.6 DIG-T | Murano | |
Opel | Insignia 2.0 CDTI 170 LE, Adam S, Karl | Astra K | ||
Peugeot | 308 GT | |||
Porsche | 911 GT3 RS | 911 és Boxster facelift | ||
Renault | HFE (középkategóriás SUV) | Új Espace - hazai megjelenés, Twingo GT | HFE - hazai megjelenés | Új felsőkategóriás limuzin |
SEAT | Leon X-Perience, Leon & Leon ST Cupra | Ibiza facelift | Alhambra facelift | |
Skoda | Új Fabia | Új Superb, új Fabia Combi | Új Superb Combi | |
smart | forfour | |||
SsangYong | Tivoli | |||
Subaru | Új Outback | |||
Suzuki | Vitara, Celerio | |||
Toyota | Mirai | |||
Volkswagen | Golf GTE, új Touran, Sharan facelift | Golf és Passat Alltrack | Passat GTE | |
Volvo | Új XC90 | V60 Cross Country |
Második generációjába lép az Audi Q7
Alfa, Audi. Az Alfa Romeo például ősszel megmutathatja végre a 159 utódjául érkező Giuliát, de ez persze még nincs megerősítve, csupán annyi, hogy az év elején lesz egy - a Sprint 60 éves jubileumát ünneplő - Giulietta Sprint kiadás, sportos megjelenéssel, 150 lóerős 1.4 MultiAir motorral, mellé pedig jön a MiTo Junior, ami az 1966-os „bébi” GT 1300 Juniort idézi. Nyárra itt lesz a 4C Cabrio is - biztosan izgalmas gép lesz. Az Audi - ahogyan tegnapi hírünk is sejtette - nem aprózza el a modelldömpinget. Év elején a frissített A1 és Q3 sorozatokkal indít, tavasszal itt lesz az új Q7-es és a frissített RS7, ősszel debütál az új R8 és az A4 új kiadása, év végén pedig a négykarikás márka következő e-tron modellje érkezik, a Q7 hibrid. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással, 3.0 TDI-jével és elektromos motorjával 333 LE rendszerteljesítményt produkál majd az előrejelzések szerint.
Erősít a BMW - nem csak új modellek sorával, az X5 és X6 M kivitelekkel, az eddigi legdinamikusabb szabadidő-autókkal is
BMW, Citroën, Fiat. A BMW tavaly is mozgalmas évet zárt, idén is olyat tervez. Év elején hozza az új X6-ost és a 2-es Active Tourer összkerekes (xDrive) verzióit, az X5 és az X6 M kiadását; tavasszal a 2-es Cabriót, a 6-os Coupé, az M6 és a 6 Gran Coupé faceliftjét. Ősszel a 3-as sorozat debütál ráncfelvarrással, év végén a 7-es sorozat teljesen új kiadással. A tömegmárkák sorában bezzeg találunk olyat, ami új modellt egyáltalán nem fog tudni hozni. A Citroën például csak a C4, Berlingo, valamint a DS-ek közül a DS 4 és DS 5 sorozatokat fogja frissíteni, terjeszti Euro 6-os PureTech és e-THP, valamint BlueHDi motorjait, érintőképernyős navigációt tesz mind több modelljébe. A Fiatnál ennyi újdonság sem lesz, év elején jön a tavaly ősszel debütált 500X, majd kevéssel később a frissített Dobló, utána pedig már csak az 500-asból lesz egy Vintage limitált széria, majd nyáron a 8 éve debütált modell frissítése jön.
A Genfi Autószalonon márciusban már végleges formájában lesz megismerhető az új Honda Jazz
Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep. A Ford legfőbb 2015-ös újdonságai már a hazai piacon is elérhetők, a frissített Focus és az új Mondeo az. Tavasszal majd a C-MAX és a Focus ST frissített kiadása debütál, ősszel az új S-MAX és a Ka frissítése, valamint a Mustang európai verziója, év végén a Galaxy legújabb kiadása és az Edge. A Honda gyakorlatilag újjáéled. Még az év első negyedében megújul a Civic és a tavaly érkezett Civic Tourer is, színre lép az új Jazz és az évek óta várt NSX, valamint az új Civic Type R is. A második negyedévben kap egy faceliftet a CR-V, debütál a márka F1-es autója, ősszel aztán piacra lép a már tavasszal bemutatandó új HR-V is. A Hyundai az első negyedévben a tavaly megismert újdonságokat, a teljesen új i20-ast, valamint az i30 és az i40 frissítését hozza. Tavasszal a Veloster és az ix20 is kap egy faceliftet, nyáron az ix35, s akkor jöhet a háromajtós i20 is. Év végén még egy Santa Fe frissítés jöhet a Hyundai-tól. Az Infiniti csupán egyetlen nóvumot, Q30 kompakt crossovert ígér őszre. A Jaguartól tavasz végére futhat be a Kínában is gyártandó, de hozzánk persze Angliából érkező XE, majd a nyáron mutatkozik be az alukasztnival várható új XF. A Jeep Renegade év elején 1.6-os alapmotort kap, amivel 5,5 millió forint alá megy az alapára.
Japánban Év Autója díjas lett az év elején hozzánk is megérkező új Mazda2
Kia, Land Rover, Lexus, Mazda. A Kiánál év elején jön a Rio és a Venga faceliftje, február-márciustól az új Sorento. Ősszel frissül majd a cee'd, s a pletykák szerint az Optima is. A Land Rover év eleji újdonsága az új motorokkal szerelt, új fizimiskájú Discovery Sport lesz, a második negyedévben debütál majd, azaz nyárra akár itt is lehet az Evoque Cabrio és a sorozat (Evoque) frissítése. A Lexusnál csak az ismert, hogy tavaly év végén debütált az RC, nyilván jön majd, valamint jön a turbós benzinmotoros CT 200t is, front- és összkerékhajtással is. A Mazda újdonságait is kivétel nélkül ismerhetjük már. Év elején az új Mazda2 debütál itthon, majd tavasszal érkezik a Mazda6 és a CX-5 frissített kiadása, az MX-5 sajnos csak őszre, a CX-3 kompakt SUV-val együtt ér hozzánk.
A Mercedes is beszáll a terepkupék versenyébe, jön a GLE, meg persze csokornyi egyéb újdonság is a stuttgartiaktól
Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan. A Mercedes mindent megtesz azért, hogy még kevésbé igazodhassunk el betű- és sorozattengerében. Év elején még csak bemelegítés a kecskeméti gyártású, már itthon is többször látott CLA Shooting Brake megjelenése és az A-osztály frissítése. Aztán tavasszal-nyáron debütál a GLE Coupé, a GLK megújul és nevet vált, GLC néven folytatja karrierjét. Megjelenik a C63 AMG kivitel és az AMG GT Coupé. Ősszel érkezik az AMG GT S verziója és az S-osztály kabriója, év végén a C-osztály Coupe. A Mini palettája, illetve főként újdonságsora nagyságrendekkel könnyebben átlátható. Még az év elején jön a 231 lóerős John Cooper Works csúcsverzió a Cooper S fölé, nyárra befut az új Mini Cabrio, ősszel pedig a Clubman új kiadása debütál. A Mitsubishinél az L200 és az Outlander frissítése lesz csupán az újdonság. A Nissan a Juke Nismo RS-t és a Pulsar 1.6 DIG-T (190 LE) csúcsverzióját még az év elején hozza, majd nyárra befut az azonos motorral szerelt X-Trail is. Az már nem hivatalos infó, hogy év végén új Murano várható.
Tavasz végére nálunk is kapható lesz a koncepciójában is új Renault Espace
Opel, Peugeot, Porsche, Renault. Az Opel legfőbb idei újdonsága az Adam alá pozícionált ötajtós Karl lesz, de jön az 1.4-es turbós benzines (150 lóerős) Adam S is, az Insignia az új, Euro 6-os és 170 lóerős 2.0 CDTI-vel, ősszel pedig debütál majd az Astra új, K kiadása. A Peugeot tavaly év végén hozta ki az 508 ráncfelvarrott verzióját, tavaly jött a 308 SW is, az idei évre egyelőre csak a 308 GT kiadásáról van hír. A Porschénál gyártásba kerül a 911 GT3 RS, év végére pedig 911 és Boxster facelift várható. A Renault év elején HFE kódnévvel tervez bemutatni egy középkategóriás, a Koleost nyugdíjazó SUV-t, tavasszal ér a hazai kereskedésekbe az új Espace, akkortájt várható a Twingo GT megjelenése is, nyár végéra a HFE. Ősszel új, a Koleoshoz hasonlóan koreai Latitude felsőkategóriás limuzint váltó saját modell bemutatása is várható, állítólag a Lagunát is nyugdíjazhatja az újdonság.
Ötajtósként már januárban elérhető lesz új Skoda Fabia, kombija tavasszal debütál
SEAT, Skoda, smart, SsangYong. Terepkombi Leon X-Perience, Leon ST-ből is elérhető Cupra kivitel a SEAT-tól - mindezek már most, az év elején. Aztán tavasszal majd jön az Ibiza, nyáron az Alhambra facelifjte. A Skoda már januárban a hazai kereskedésekbe teszi az új Fabia ötajtósát, ugyanannak a kombija a márciusi Genfi Autószalonon az alapból már csak ötajtós új Superb mellett lesz kiállítva, a Superb Combi debütálása pedig a szeptemberi Frankfurti Autószalonon várható. A smart egyszerű, az új forfour januárban már itthon lesz, a SsangYong Tivoli leleplezése februárban esedékes, az első példányok májusra érkezhetnek meg hazánkba.
A rekorder ideig gyártott első után nyár elejére hozzánk is befut az új Volvo XC90
Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo. A Subaru új Outbacket hoz, aminél sokkal fontosabb, hogy a Suzuki pedig új Vitarát Esztergomból és talán Celeriót is Indiából. A Toyota jövőt ír, már az első negyedévben gyártani kezdi az üzemanyagcellás Mirait, amihez képest a konnektoros hibrid Volkswagen Golf GTE is elavultnak tűnhet. Utóbbi mellett új Touran és Sharan facelift is lesz a Volkswagennél. A már most kapható Passat B8-ból és a Golf Variantból is jön majd az Alltrack terepkombi, s persze a Passatból is befut a megígért GTE konnektoros hibrid. A Volvo május környékén hozza majd a hazai piacra az új XC90-est, az őszi Frankfurti Autószalonon pedig a V60 Cross Country kiadása várható.
És mindezeken túl még biztosan lesz legalább ennyi - most még nem említett - egyéb újdonság is, folytatódik az emisszió- és a tömegcsökkentés, a biztonság fokozása, mi pedig reménykedünk abban, hogy a jelenlegieknél több sarc nem fogja sújtani a hazai autósokat.