2015 dromedárja, a Citroën Cactus M
Idő előtt kiszivárgott képeken a Citroën Cactus M
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már írtunk a Citroën Méhari szellemi örököséről, a C4 Cactus alapján érkező szabadidő-autóról. Íme, itt vannak az első, idő előtti grafikák.
A Citroën úgy néz ki, csak a dizájnt vette át az egykori Méharitól. A Cactus M koncepció a már ismert C4 Cactusra épül, azaz technikailag a C3-hoz van közel. Nem a PSA új EMP2-es, hanem a régebbi PF1-es platformjára épül. Most először látható ezeken a gyári grafikákon, és ahogy vártuk, a Cactus fedél nélküli változatát jelöli az M, azaz Méhari név. A szélvédő- és a bukókeret fahatású bevonatot kapott, de azért a Cactus oldalsó védőpukkancsai is megmaradtak stíluselemnek.
A Cactus M így összességében sokkal inkább tűnik életmódautónak, a tanulmány alapján ezzel nem fognak a leendő tulajok földútra menni. A beltér, ahogy elvárható, vidám és színes. Motorokról egyelőre kár beszélni, hiszen a Cactus M még csak koncepció. Róla többet a hivatalos online bemutató után.
Tök jók ezek a „szellemi örökösök” a Citroentől, de könyörgöm, csak azt a modellt nem támasztják föl, ami elsőként jutna az ember eszébe: a Kacsa! Elszipkázna sok vevőt az 500-as Fiattól, és még az amerikai piacra is mehetne mondjuk a DS-sorozattal együtt(amelyeknek ottani piacra dobását tervezik is). Azt díjazom, hogy ilyen bátrak design terén – de a tartósságra is figyeljenek oda jobban.