2012 az előjáték éve
WRC 2012: szezonnyitány Monacóban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Indul a ralivébé idei szezonja, Monte-Carlo három év után került vissza a WRC-programba. Elkapják-e Loeb mestert, ez a kérdés hétvégén és éves szinten is.
Loeb elsődleges kihívója a Fordnál élharcossá kinevezett Jari-Matti Latvala. Sebessége félelmetes, egyre kevesebbet hibázik, s végre élvezheti, hogy rá összpontosul egy teljes, gyári támogatású csapat figyelme. Hogy agyonnyomja-e a teher, ki fog derülni. Éveken át Mikko Hirvonennek megvolt a sansza, de sosem jött ki neki a lépés. Kisebb meglepetésre át is igazolt a Citroënhez vízhordónak, tuti rengeteg pontot termel, ami létfontosságú a konstruktőri elsőséghez. Fura lesz őt Ford helyett Citroënben látni. Még furább lesz Petter Solberg Ford volánját tekergetve - Mr. Hollywood az utolsó, aki a Loeb-érát megelőzően világbajnok lehetett. 2003-at írtunk akkor... Latvala mögött Solbergnek az lesz a dolga, ami Loeb árnyékában Hirvonennek: sok-sok pontot gyűjtögetni a csapatnak, s a lehető legtöbbet elvenni a riválistól.
előjáték a majdani Loeb-Ogier háborúhoz.
A Bajnokok Tornáján nyertes Ogier ugye Loeb csapattársa volt a Citroënnél, de nem bírta elviselni a másodhegedűs szerepét, a Volkswagen terve pedig nem más, mint a temérdek pénzből azonnali győztes csomag összerakása. Lásd Dakar 2008-2010. Sanyibá, azaz a raliban és terepraliban is diadalmaskodó Carlos Sainz személye is garancia a sikerre.Címszavakban a többiekről: Räikkönennek ennyi volt a ralizás, visszatért az F1-be; Al-Attiyah bánhatja, hogy a címvédés reményében elment csalódni és kiesni a Dakarra, őt a Montén nem, csak később láthatjuk DS3 WRC-ben; Citroënnel próbálkozik még többek között az ifjonc Neuville, aki a fordos Tänakkal együtt hatalmas tehetségnek lett kikiáltva, s a jövőben akár Ogier ellenfele is lehet; a korábbi Monte-győztes Delecour is WRC-vel, Fiestával indul; Petter fivére, Henning Solberg és a szintén nem lassú Östberg rajtja (Forddal) bizonytalan - anyagilag.
Az autók a "régiek", csak festésük-matricázásuk változik szponzorilag: Citroën DS3 WRC, Ford Fiesta RS WRC és Mini John Cooper Works WRC. Motorjuk közvetlen benzinbefecskendezéses, 1,6 literes turbó, 300 lóerővel, összkerékhajtásúak mechanikus differenciálzárral, váltójuk szekvenciális, kézi kapcsolású. A híres Monte utoljára 2008-ban volt vb-futam, három szezonon át az IRC-sek, S2000-es gépek csúszkáltak a Col de Turinin meg a többi fantasztikus, aszfaltos-vizes-havas-jeges szerpentinen. Ez a 80. verseny Monte-Carlóban, legtöbbször Loeb nyert itt, öt alkalommal. Újdonság, illetve régi-új lebonyolítás, hogy nem csak péntektől, hanem már szerdától vasárnapig zajlik a meccs, a ralinak két bázisa is lesz: Valence és Monaco. Az össztáv 1780 km, ebből a szelektív - 18 szakaszra bontva - 433 km. A vasárnapi utolsó gyors ismét bónuszpontos, élő tévéadásos Power Stage lesz.
A Montén különösen igaz a mindenhol elpufogtatható közhely, hogy nagyon sok minden múlik a gumiválasztáson. Háromféle slick, egy téli és egy szöges abroncs közül tippelhetik majd meg a versenyzők, melyikkel lehetnek a leggyorsabbak a folyamatosan változó időjárási és útviszonyok közepette. Szabálymódosításokról majd "menet közben" számolunk be - izgalmasnak, érdekesnek ígérkezik a 2012-es WRC-szezon még akkor is, ha Ogier egy évig Loeb füle helyett a kefét rágja.