2000 kilométer egy tankkal? Skodával lehetséges!

2,24 liter gázolaj 100 kilométerre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gerhard Plattner, a takarékos vezetés osztrák specialistája ismét brillírozott: egy tankkal 2006 kilométer tett meg egy Skoda Fabia 1.2 TDI GreenLine modellel.


A helyszín Reutte, Ausztria. 2011. május 11-én innen indult el Gerhard Plattner, a takarékos autóvezetés osztrák specialistája, hogy ötajtós, 75 lóerős Skoda Fabia 1.2 CR TDI GreenLine autójával a lehető legtöbb kilométert autózza egy tank üzemanyaggal.
E takarékos modell gyárilag ígért átlagfogyasztása csupán 3,4 l/100 km, így a 45 literes tartály ismeretében bő 1 300 kilométer a hatótáv, ám Plattner alaposan kitágította a határokat. Egészen a dániai Bov városáig ment az autópályán, onnan vissza Ausztriába, és a végén 2 006 kilométernél adta meg magát a kocsi, amikor már porzott a tankja a szárazságtól - ez hihetetlenül alacsony, mindössze 2,24 literes átlagfogyasztásnak felel meg. A szabályos lebonyolításra (lezárt tartály, tankolás mellőzése) az International Police Motor Corporation (IPMC) felügyelt, és az utazás után Gerhard Plattner nem fedte fel a titkait, meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott.
Elmondása szerint nem csak az autógyárakon, a vezetőkön is múlik, hogy gazdaságos, üzemanyag-takarékos vezetéssel csökkentsék a környezet szennyezését, és ennek érdekében figyeljenek az apró részletekre, például a gumiabroncsok nyomásának megfelelő beállítására. Egyébként a naftával való spórolás, a határok feszegetése nálunk sem ismeretlen dolog: Erényi Ottó egy hasonlóan 45 literes tartállyal rendelkező Toyota Yaris volánja mögött 3 000 kilométert szeretne megtenni, ugyanígy tankolás nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 16:01
    Permalink

    Gratulálok! És vajon hányszor ment az idegeire a mögötte haladóknak? Erről nincs statisztika? Érdekelne, mert az ilyen ember se a gázt se a féket nem nyomja, szinte soha. Az ilyeneket pedig le szoktam túrni az útról…

  • 2017.10.31. at 16:01
    Permalink

    Ha így volt, akkor az nagyon szép és nagyon derék dolog, nagyszerű teljesítmény mind az autótól, mind a vezetőjétől. Egy kérdés merült fel bennem, hogy mennyi idő alatt teljesítette a távot? erre a cikk nem tért ki.
    Megnéztem a távolságot, a két helység valóban 1000 km-re van egymástól. Viszont ami számomra kissé gondolkodtató, hogy az A7-esen és az E45-ösön ment elvileg kb. 900 km-t, és azért valljuk meg őszintén 130-as tempónál azért hatványozottan emelkedik a fogyasztás. Amúgy gratulálok, mert ez az autó kevesebbet eszik, mint a motorjaim. Élő példa: A Babetta és egy Etz-Mz 125-ös, pontosan ugyanannyit eszik 100 km-en. Mert ha a Babettával 20 km/h-val mész , igen akkor 2 litert eszik, de ha 35-40 fele hajlik a km mutató, akkor duplázódik a fogyasztás. Az Etz is 4 liter körül van de a Babettához képest az egy Honda 🙂 (Tudom 2T és motorkerékpár…) Tehát ha valaki meg tudja mondani mennyi idő alatt teljesítette a távot, megköszönném és akkor rájövünk az átlagsebességre 🙂

  • 2017.10.31. at 16:01
    Permalink

    A gyár által megadott, autószalonokban és szaklapokban olvasható fogyasztási adatok a legtöbbször köszönő viszonyban sincsenek a valóságos hétköznapi közlekedés által produkált tényleges értékekkel.

    Szerintem is a valóságos fogyasztás egy ilyen motorral felszerelt kocsinál, kímélő, de mégis ésszerű hajtásmód mellett legalább 4,5 liter/100 km.

    Nem kell csodát várni az ilyen kis hengerűrtartalmú dieselektől. Fogyasztási, és egyéb szempontokat is figyelembe véve nem szerencsés a túlhajszolt kismotor, és ez igaz a dieselekre is.
    Korábban, amíg a dieselek nem ilyen extra magas 2000 bar befecskendezéssel működtek, volt egy optimális alsó henger űrtartalom megszabva, ami fölött a dieseleknál kedvező termikus hatásfokról beszélhettünk. Ez pedig hengerenként az 500 ccm-volt! A diesel már csak ilyen!
    Persze az új technika bizonyára módosíthatott valamennyit ezen a “bűvös” számon.
    Visszatérve a régi dieselkre, amit az előzőekben leírtam termikus hatásfok/hengerűrtartalom témában, a gyakorlatban bizonyítva is találtam ezt az elméletet, azaz az 500ccm körüli hengerhatárt.
    Volt egy 1000ccm-es 3 hengeres Daihatsu TD-m 48LE, szinte újonnan vettem huszon ezer km-rel. Később volt egy FIAT TIPO 1.9 TD-m 92LE. Mondanom sem kell, a fogyasztás ugyanazon igénybevétel mellett azonosra jött ki!!! Nem túlzás, nem kozmetikázás!
    Szóval nem kell bedőlni a kis hengerűrtartalmú dieseleknek!

  • 2017.10.31. at 16:01
    Permalink

    OK! Természetesen elhiszem! Bár elég furcsa! Próbáljuk meg ugyanezt kedd reggel 7.00-kor indulván Szigethalomról-Budapestre! Lesz az 4,5 liter is! Mindenesetre annyira nem érünk rá, hogy ilyen óvatosan adjuk a naftát!

Vélemény, hozzászólás?