200 lóerőnél is izmosabb autók 3,5 millióért

Piaci körkép: élményautót 3,5 millió forintért!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem teljesen hétköznapi, de valós élethelyzetre kerestünk megoldást: legfeljebb 3,5 millióért néztünk legalább 200 lóerős autókat

Időnként mindenkinél elgurul a gyógyszer, s találni olyan elvetemülteket is, akiket a hétről hétre hol emelkedő, hol csökkenő, de éves átlagban azért leginkább egyre magasabb üzemanyagárak sem zökkentenek ki az álmodozásból. Számukra lehet segítség aktuális körképünk, melyet nem ok nélkül, hanem egy ismerős kérésre készítettem el, miután felhívott: unja a Focusát, eladná, hozzátenne még legfeljebb2 millió forintot, és venne egy használható méretű, lehetőleg kombi, de mindenképp legalább 200 lóerős, szigorúan benzinmotoros autót. Lehetőleg ne legyen idősebb 5 évesnél, ne legyen benne sok kilométer, az árplafon pedig 3,5 millió forint. Mit javaslok?
Leginkább azt, hogy ilyen autót ne vegyen, persze nem mindenki ilyen racionális (földhöz ragadt), mint én, megértem, ha valaki azt mondja: most vagyok fiatal, ki kell használni, gyorsulni akarok! Ezért aztán felütöttem a használtautó.hu jól konfigurálható bővített keresőjét és szépen beállítottam az elvárásokat: benzinmotor, legalább 200 lóerős teljesítmény, 150 ezer kilométer alatti futásteljesítmény, legfeljebb 5 éves kor, 3,5 (na jó, legyen kis ráhagyás, 3,6 millió) forintos vételár, és lássuk a találatokat!
A keresési feltételeknek megfelelt modellek listája

Modell Teljesítmény Évjárat Futott km Vételár [Ft]
Jaguar X-Type 3.0 V6 Executive AWD Automata 234 LE 2007/4 26 528 3 599 000
Mazda RX-8 Revolution 231 LE 2006/10 44 263 3 350 000
Renault Megane 2.0 T Sport 224 LE 2007/10 49 000 2 900 000
Honda Civic 2.0 Type-R 201 LE 2007/3 52 340 3 498 000
Renault Megane 2.0 T Sport 224 LE 2006/5 60 000 3 590 000
Opel Zafira 2.0 T OPC 241 LE 2007/4 61 425 3 598 000
Skoda Octavia RS 2.0 T FSI 200 LE 2006/7 65 000 3 290 000
SEAT Leon 2.0 T FSI FR 200 LE 2006/7 70 000 2 990 000
Volkswagen Golf V 2.0 T FSI GTI 200 LE 2006/7 77 000 3 450 000
Volvo S60 2.5 T AWD Momentum 209 LE 2006/4 85 000 3 050 000
Peugeot 407 Coupe 3.0 Feline 204 LE 2006/4 87 000 3 249 000
Skoda Octavia RS Combi 2.0 T FSI 200 LE 2006/4 102 600 3 599 000
Skoda Octavia RS 2.0 T FSI 200 LE 2006/4 107 000 3 299 000
Ford S-MAX 2.5 T Titanium 220 LE 2007/3 118 000 3 390 000
Skoda Octavia RS 2.0 T FSI 200 LE 2007/7 119 251 3 599 000
Volkswagen Golf 2.0 T FSI GTI 200 LE 2006/8 119 700 3 200 000
Volkswagen Passat VI 2.0 TFSI 200 LE 2006/1 129 000 3 000 000
Skoda Octavia RS 2.0 T FSI 200 LE 2007/5 130 000 3 590 000
Opel Zafira 2.0 T OPC 241 LE 2006/9 132 268 3 250 000
Mazda6 MPS 2.3 DISI Turbo AWD 4X4 260 LE 2006/5 149 000 2 990 000

Az első konklúzió: a kombikat nagyítóval kell keresni, de a kínálat amúgy nem rossz. Lássuk, mi található ennyiért! Ha futásteljesítmény alapján a legjobbal kívánjuk kezdeni, említhető egy mindössze 26 ezer kilométert futott, állítólag teljesen újszerű belsejű, első tulajos 3,0 literes (234 lóerős) V6-ossal hajtott Jaguar X-Type, ami mondjuk különlegesség, de kevéssé sportos, s azért be kell vallani, előző generációs Ford Mondeo alapú, de azt is, hogy összkerékhajtású és 4 évesen újkori árának nem egész harmadáért adják. Sportos autót keresőnek azonban aligha ajánlat az utóbbi, sokkal inkább a kilométer-rangsor második helyezettje, a 2006. októberi, Mazda RX-8, melynek 44 ezer kilométere abszolút értékben aligha számít soknak, ám a típus ismerői szerint a bolygódugattyús motornál nem ritka eset a komplett motorcsere, ezért aztán a 3,35 millió forintos vételáron felül további jelentős összegeket kellene generálra tartalékolni.
Ha lehet hinni a hirdetéseknek, az izomautók között számos igazán megkímélt, garázsban tartott, első tulajos példány is található, ilyen például a 4 év alatt mindössze 49 ezer kilométert futott Renault Mégane Sport, mely 224 lóerős turbómotorjával és 2,9 millió forintos vételárával – ahogyan hirdetője is írja – kilométer/ár/lóerő viszonylatban a legjobb versenyző. Bő fél millió forinttal drágábban, azaz 3,5 millió forintért lehet kapni szintén alacsony futásteljesítményű, hasonló korú Honda Civic Type-R-t, még 100 ezerrel drágábban, pedig OPC Zafirát is, mely nem csak 241 lóerejével, 7 ülésével és méretes belterével is csábíthat. Érdekesség, hogy a több példánnyal és a mezőny egyetlen klasszikus kombi-karosszériájával hirdetett Skoda Octavia RS-ből épp a legkevesebbet futott a legolcsóbb. Még kedvezőbb áron lehet megkaparintani az azonos padlólemezű és motorú SEAT Leon FR-t, a Volkswagen Golf pedig hírnevével pont annyival ér többet, mint amennyi plusz teret ad a Skoda - azaz nagyjából azonos áron kaphatók.
A 100 ezer kilométer alatti futásteljesítményűek utolsó képviselője egy 3,0 literes, V6-os benzinessel hajtott Peugeot 406 Coupé – 3 249 000 forinttól. Ha valaki elfogadja az 5 éves autóktól abszolút reális, hatjegyű futást, Skoda Octavia RS Combit, Ford S-MAX-ot, a 3, 6 millióshoz mérten bő dupla futású, ám annál mintegy 350 ezer forinttal olcsóbb Opel Zafira OPC-t, 3 millió forint környékén pedig összkerékhajtású, 260 lóerős turbómotoros, Mazda6 MPS-t és szintén feltöltős, de szerényebb teljesítményű Volkswagen Passatot is választhat.
A kínálat tehát 5 éves kor esetén már 3,5 millió forintig is csaknem bőséges a józan futású, legalább 200 lóerős autókból. Ha valakinek nem csak a teljesítmény, hanem a helykínálat is fontos, az leginkább a Skoda Octavia RS Combi, az Opel Zafira OPC és a Ford S-MAX között hezitálhat. Aki keményebb, mégis használható sportkocsira vágyik, az leginkább a Mazda6 MPS-sel, a Renault Mégane Sporttal vagy a Honda Civic Type-R-rel járhat jól, aki pedig csupán izmos autót áhít, az akár az újszerű, összkerékhajtású Jaguar X-Type-pal, vagy bármelyik, Volkswagen konszernes, 2,0 literes TFSI-motorossal is csinálhat jó boltot. Egy dolgot érdemes a nagy-teljesítményű használt autót keresőknek megjegyezniük, a fickós, de komoly étvággyal rendelkező modellek értékvesztése minden életkorban jóval nagyobb, mint a takarékosabb modelltársaké, ezért ilyen autóból később sem lesz egyszerű fájdalommentesen kiszállni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?